Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
kaikenlaista asiaa kyseisestä moottorista tähän threadiin
ensiksi kiinnostaisi onko kukaa käyny penkissä vakio boalla ja siitä käppyröitä tallessa? jotenki tuntuu hengettömältä kunnes kierrokset jossain 3-4krpm paikkeilla. tuossa paikkeilla tulee todella huomattava piikki, ihan kuin kakstahdeilla. onko tuo ominaisuus vai onko jossain vikaa? vai tekeekö tuo automaatti loota moisen fiiliksen?
Oisko tuolla maagisella kierrosluvulla tekemistä nokan kanssa?
Näitä kun on viritelty niin Boaan on aina vissiin vaihedettu BOB:sta nokat... kuulemma huomattavasti paremmat.
Miinuksia joita olen kuullut tästä moottorista...
-Imukoteloita haljennut lämpölaajenemisen vuoksi
-jakopää/jakoketku ongelmia venyy pitää muistaakseni vaihtaa 120tkm välein...
-osien saatavuus todella huono ja suhteellisen kalliita osia vielä...
en osaa sanoa juuta enkä jaata kun tämä on ainut boa mitä olen ajanut niin en tiedä kuuluuko sen olla tollainen ne joilla on kokemusta kyseisestä koneesta ni osaa varmaa sanoo että kuuluuko siinä tullakin noin iso piikki.. mitä niillä bobin nokilla pitäs sit saavuttaa boassa? tasasempi teho/vääntö vai enemmän tehoa/vääntöä?
osat joo vähän kiven alla.. jonku brittifirman(?) löysin mistä löyty aika hyvin osaa. en nyt linkkiä vielä saa laitettua ku se on koneella tallessa
En tiedä tarkemmin tuosta, mutta tehoahan bobissa on vissiin 15 heppaa enemmän?
Olis hyvä tietää minkälaiset arvot on nokissa niin olis huomattavasti helpompi sanoa tuosta jotain.
Sain vähän sellaisen kuvan että BOA nokat on edustus* pehmeään ajoon, vääntöä
haettu alakierroksille yläpään kustannuksella tiedä sitten.
Viimeksi muokannut Möhkö, 09 Maalis 2016 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Möhkö kirjoitti:En tiedä tarkemmin tuosta, mutta tehoahan bobissa on vissiin 15 heppaa enemmän?
Olis hyvä tietää minkälaiset arvot on nokissa niin olis huomattavasti helpompi sanoa tuosta jotain.
Sain vähän sellaisen kuvan että BOA nokat on edustus* pehmeään ajoon, vääntöä
haettu alakierroksille yläpään kustannuksella tiedä sitten.
Joskus aikoinaan noita profiileita oli mittailtu Capri-clubin foorumilla. Muistaakseni profiilit olivat identtiset, mutta BOB imunokassa oli 1mm enemmän nostoa.
Oikeastihan noita BOB nokkia ei kannata alkaa etsimään (jos varakonetta ei ole omasta takaa) vaan laittaa imunokat jollekin velholle hiottavaksi.
BOBissa on myös kehittyneempi imusarja joka avaa suoremman kanavan keskirekisteristä ylöspäin. Tällä on varmasti myös tehoa kasvattava vaikutus, joten pelkkien nokkien varaan tuota tehonnousua ei voi laskea.
BOB:n nokissa on nostoa 0,5mm ja asteita 10 enemmän kuin BOA:n nokissa.
Varmasti turha svappi, mutta kivasti tuo henkeä ylä kierroksille. Tossa omassa muutos oli 45hv luokkaa /6k. Max väännön kierrosluku nousi parisataa rpm. Ajoituslevyt kannattaa tehdä säädettäviksi, 2,2m pitkä jakoketju vaikuttaa venyessään yllättävän paljon ajoitukseen.
Sille velholle kannattaa toimittaa BOB:n nokat hiottavaksi, ei tarvi perusympyrää pienentää yhtä paljon kuin BOA:n nokilla. Ja sitäkautta tuskailla hydruliikan toimivuutta.
Helppoja(?) hevosia saa tekemällä kokonaan uuden plenumin, orkkishan on melko sokkeloinen ja 0,5m runnerit ei varsinaisesti auta hengitystä kovemmilla kierroksilla.
BOA:n plenumista irtoilee päätylevyt, uudet kitit jiiriin ja muutama m5 pultti auttaa.
Jakopään osia ei uutena ei taida saada enää kumpaankaan, joskun näin mainoksia BOA:n uudelleen pinnoitetuista kiristimen laahureista mutta miten lie nyt.
Colognen virttäminen on haastavaa riippumatta venttiilien lukumäärästä. Sopivien ralliosien saatavuus on jotakuinkin 0. Ja vaikka sopivat veivit, männät ja venttiilikoneiston (12v:een vielä rullanokka vehkeet) osat saakin noiduttua, niin lohko kuitenkin jää vakioksi. BOB:n lohko( karsii 12v pois leikistä) tukisilloilla ja betoneilla kestää sen 1000hv, mutta varmasti jännittää vetää torvi auki. Vaikka joskus olikin tavoitteena 1000hv Cologne, niin em. syistä johtuen katsoin paremmaksi käyttää sen 10€/1hv 1500hv v8:iin.
Möhkö kirjoitti:Tuli mieleen, että oisko katti tukossa? Pari kertaa törmänny sellaseen että sen takia oli "laiska"
Vois olla tutkimisen arvonen asia meinaan putkesta kuului syksyllä sellasta helinää mikä vois viitata paskaan kattiin. Olikos tossa peräti 4 kattia? (scorpio vm.94)