Sivu 1/1
konin säädettävä alusta
Lähetetty: 10 Maalis 2006 16:04
Kirjoittaja j0zze
Elikkä autossani on konin säädettävä alusta edellisen omistajan toimesta. Mitenkä sitä säädetään? ...yläpäästä ilmeisesti ruuvataan, mutta miten homma kannattaa toteuttaa?
Lähetetty: 10 Maalis 2006 19:55
Kirjoittaja Jaakko85
Omat säädettävät etuiskarit toimii näin: Patruuna painetaan alas ja sitten sitä ruuvataan (pyöritetään) haluttuun suuntaan ja halutun verran kunnes ulosjousto on halutunlainen (eli jäykin

) . Tosin ne eivät ole konit mutta ilmeisesti kuitenkin samalla periaatteella toimii konitkin.
Lähetetty: 10 Maalis 2006 20:29
Kirjoittaja lalli69
Mun bimmeris on konin säädettettävät tolpat ja niitä vain pyöritetään sieltä päästä mukana tulleella muovi avaimella.
Toiseen suuntaan jäykemmäksi ja toiseen löysemmäksi. (En nyt muista kumpi oli kumpi)
Lähetetty: 10 Maalis 2006 22:02
Kirjoittaja Kessi
Vois kuvitella, että olis merkitty iskarin päähän säätö suunnat (+/-

) Ja parhaat säädöt löytyy vain koeajon kautta

...
Lähetetty: 11 Maalis 2006 14:22
Kirjoittaja ktm
Takana ei ole pikasäätöä koska yläpään kiinnitys samanlainen kuin alapäässä. Sekin vaikuttaa säätö tapaan et mitkä konit on.
Lähetetty: 11 Maalis 2006 14:47
Kirjoittaja henu
itselläni on koni spesial tolpat mitkä säädetään pohjaan painetuna pyöritämällä kireemälle tai löysemmälle mut jos on sit konin sport ni etutolpat voi säätää mukanatulevalla muovi systeemillä mut takatolpat pitää käyttää irti niinkuin jo edellä mainittiin
Lähetetty: 11 Maalis 2006 15:17
Kirjoittaja Aksu
henu kirjoitti:itselläni on koni spesial tolpat mitkä säädetään pohjaan painetuna pyöritämällä kireemälle tai löysemmälle mut jos on sit konin sport ni etutolpat voi säätää mukanatulevalla muovi systeemillä mut takatolpat pitää käyttää irti niinkuin jo edellä mainittiin
Tuo pohjaan painettava säätö on hieman perseestä jos iskareista tulee todella jäykät(ollut yhdet sellaiset),niitä ei toinen pää paikoillaan ollessaan olisi saannut vedettyä millään ulos kun ruuvipenkissäkin loppui melkein miehestä ruuti kesken.
Koni sporteissa on tuo erillinen säätö palikka jolla se on helppo ja nopea säätää paikoillaan ollessaan.
Itse säätö on ihan henkilökohtainen mieltymys.Talveksi kannattaa kääntää säätöä löysemmälle.Hieman parempi pito kun jäykällä alustalla ja on iskarin kannalta parempi kun pakkasen jäykistämät öljyt liikkuu hieman herkemmin siellä sisällä.
Koneissa oli jotain takuu juttujakin muka talvi käytöstä.Ainakin itsellä huomasin että talven jälkeen alkoi hieman hikoilemaan öljyä varren juuresta.