Kaksi akkua rinnakkain, minkälainen virtarajoitus
Lähetetty: 09 Tammi 2016 12:50
Pakkasia piisaa ja Mondeo seisoo kadun varressa lähtemättä käymään, sähkö vähissä. Seisköön sitten siinä lämpimiä odotellessa, mutta akun sähkö kuitenkin vähenee nykyautoissa seistessäkin. Eikä kovaa tarvetta ole jääkylmää (-20C) diisseliä potkia käymään ilman eberin apua.
Mahdollista olisi kytkeä toinen akku rinnalle sisällä olevan tupakinsytyttimen kautta varmistamaan, ettei varsinainen akku menisi liian tyhjäksi ja jäähän. Minkälainen virtarajoitus olisi tarpeen ja mistä moisen värkkäisi? Kun en ainakaan millään 1,5 mm2 johdoilla noita yhteen kytkisi, vaikka palovakuutus autossa onkin.
Niin ja jatkojohtoa en kadulle vedä Ctekiä varten, en myöskään konepelti pystyssä jätä akkuja keskenään kunnon apukäynnistyskaapeleilla. Ja muutkin konstit on jo mietitty, joten toinen kovassa kondiksessa oleva akku jalkatilaan ja siitä varmennus olisi ykkösvaihtoehto. Tai laittaa akku jalkatilaan, siihen perään 230V invertteri ja sitten Ctek ja sen tupsytpistokeella lataus.
Olisinpa älynnyt ajaa auton pihalle ennen paukkupakkasia.
Mahdollista olisi kytkeä toinen akku rinnalle sisällä olevan tupakinsytyttimen kautta varmistamaan, ettei varsinainen akku menisi liian tyhjäksi ja jäähän. Minkälainen virtarajoitus olisi tarpeen ja mistä moisen värkkäisi? Kun en ainakaan millään 1,5 mm2 johdoilla noita yhteen kytkisi, vaikka palovakuutus autossa onkin.
Niin ja jatkojohtoa en kadulle vedä Ctekiä varten, en myöskään konepelti pystyssä jätä akkuja keskenään kunnon apukäynnistyskaapeleilla. Ja muutkin konstit on jo mietitty, joten toinen kovassa kondiksessa oleva akku jalkatilaan ja siitä varmennus olisi ykkösvaihtoehto. Tai laittaa akku jalkatilaan, siihen perään 230V invertteri ja sitten Ctek ja sen tupsytpistokeella lataus.
Olisinpa älynnyt ajaa auton pihalle ennen paukkupakkasia.