Sivu 1/1

1.8TD mondeon syöttöpumppu vuotaa

Lähetetty: 08 Maalis 2006 17:43
Kirjoittaja essapant
Onko muilla kokemusta tällaisesta. Polttoaine alkoi haista sisälle ja pumppua tutkittuani havaitsin sen olevan kauttaaltaan ryytteessä, eli polttoainetta oli vuotanut jo jonkin aikaa. Ainakin kaasuvivun akselin tyvestä näyttää tulevan pihalle. Niin ja auto on ensimmäisiä kakkoskoppasia v.1996.

Kalliskin korjaus?


Ei huudeta otsikossa. T:Ylläpito

Lähetetty: 08 Maalis 2006 23:51
Kirjoittaja tohvo75
hyvällä tuurillahan ei oo ehkä kuin akselin tiiviste uusissa.

Lähetetty: 09 Maalis 2006 20:46
Kirjoittaja essapant
Selvittelin asiaa. Meinas samaa yksi ammattilainen. Tiivisteen (O-renkaan) saa vaihdettua kuulemma päältäpäin.

Lähetetty: 22 Kesä 2006 19:11
Kirjoittaja jiikoopee
juu täälläkin vuotaa. Mutta kiisselipajalla sanoivat, että se olis se stefa.. :(
Jos sitä menee vähänkään avaan, niin tuleeks sieltä kaikki tilpehööri samantien syliin? Onkse tapilla? Kiilalla?
Helpommaks tulee vissiin vaan kaivaa jostain uusvanha pumppu.. Sen kai vaihtaa nyrkkipajallakin...? Kivitilassa kun pelkkä pumpun irrotus maksaa sen 600€.

Vaihda ite

Lähetetty: 23 Kesä 2006 10:28
Kirjoittaja essapant
Mä vaihdoin tivisteet itse ja maksoi n.2e. Tiivisteet, eli O-renkaat saa jostakin konevarusteelta tms. tai dieselkorjaamolta. Vaihtotyö on helppo tehdä itsekin, eikä pumppua tartte irroittaa, katsoo vain, että miten osat tulevat ja ottaa vaikka digikuvia purkuvaiheesta, niin helpompi kasata. Osia ei voi oikeastaan laittaa väärin. Eli tiivisteet kannattaa vaihtaa kumpaankin pumpun kannesta läpi tuleviin akseleihin. Myös pumpun kannentiivisteen vaihtaminen olisi samala järkevää(iso O-rengas) Akseleihin voi laittaa hitusen paksummat O-renkaat, sillä putki, jossa akseli liikkuu, on toden-näköisesti hieman kulunut. Jos oikein pahasti kulunut kansiakin saa uusia.

Jonkunlaiset purkuohjeet:
1. irroita kaikki pumppuun tulevat vaijerit
2. irroita kanteen tuleva polttoaineletku
3. pura akselien päissä olevat jousi ym viritelmät(varoen) (se minne menee sähköjohtoja lähtee kokopakettina säätöihin koskematta)
4. ruuvaa pumpun kannen ruuvit auki
5. paina akselit samalla kannesta läpi, kun nostat kantta ylöspäin
6. nosta kansi pois
7. vaihda akselien O-renkaat
8. kasaus toisinpäin (ei liian lujaan, akselit ovat jotain seosmetallia, voi mennä poikki, kokemusta on javascript:emoticon(':wink:')
Wink)

En ota mitään vastuuta näillä ohjeilla suoritetusta tiiivisteiden vaihdosta, mutta itse en pidä operaatiota kovinkaan vaativana vähänkään autoja rassanneele TI-miehelle. Niin ja ko. autolla on ajettu rempan jälkeen 10tkm ja vuotoja ei ole ilmennyt sen jälkeen.

Niin ja vielä lisäyksenä

Lähetetty: 25 Kesä 2006 21:49
Kirjoittaja essapant
Pumpun aukaisussahan pitää noudattaa ehdotonta puhtautta, eli paikat kannattaa pestä ja puhallella täysin puhtaaksi ennen em. remonttia. Tämä on tietenkin kaikille tällaiseen ryhtyville päivänselvä asia, mutta eipähän pääse kukaan sanomaan...