Duratec HE/FFV lohkon erot vanhempiin koneisiin?
Lähetetty: 29 Joulu 2015 23:51
Tervehdys Ford asiantuntijat.
Tossa olisi työnalla 2009 1,8 Flexifuel Focus josta pitäisi joko kunnostaa kone tai hankkia käytetty lohko tai vaikka koko moottori.
Käykö tuohon 1,8 Duratec-HE/FFV koneella olleeseen flexifuel Focukseen vanhemman duratec MZR koneiden lohkot? Tai Mazdan lohko? Entä duratec MVH, vai onko se käytännössä vanha zetecci ja erilaisella lohkolla? Toisinsanoen käykö lohko bolt-on vaikka 1,8 2001-> MK3 mondeosta tai ensimmäisen korimallin Mazda 6:sta? Ja jos lohkot ovat samoja, niin onko kannessa sitten eroja?
Syy miksi lohkon joutuu vaihtamaan tai kunnostamaan on se, että kone söi öljyä ja savutti kylmänä. Lämpimänä ei enään savuttanut. Moottorinpesulla ja liottamalla ei tullut hyväksi. Avattiin kone ja ei hyvältä näyttänyt. Hoonaus on kulunut ylhäältä pois ja lisäksi kiertokangen laakerit pitäisi vaihtaa, sekä kampiakselissa on kuulemma jotain jurmua. Eli jos tohon kävis vanhemman koneen lohko tai vaikka koko kone niin tuota tuskin kannattaisi alkaa korjaamaan. Jos ei käy niin onko tuossa lohkossa käytetty mitään sellaista materiaalia mikä estäis hoonaamisen? Kampiakselin varmaan saa myös tarvittaessa koneistettua jos vaan purkaa ensin koneen atomeihin ja kiertokangen laakerit nyt ei paljoa maksa, mutta jos tuonne kävis se vanhempi duretecci niin aika paljon halvemmalla ja helpommalla silti pääsis....
Ja mites tämä flexifuel tässä koneessa sitten? Onko itse koneessa muuta erilaista normi duratec-he koneeseen kuin suuttimet?
Tossa olisi työnalla 2009 1,8 Flexifuel Focus josta pitäisi joko kunnostaa kone tai hankkia käytetty lohko tai vaikka koko moottori.
Käykö tuohon 1,8 Duratec-HE/FFV koneella olleeseen flexifuel Focukseen vanhemman duratec MZR koneiden lohkot? Tai Mazdan lohko? Entä duratec MVH, vai onko se käytännössä vanha zetecci ja erilaisella lohkolla? Toisinsanoen käykö lohko bolt-on vaikka 1,8 2001-> MK3 mondeosta tai ensimmäisen korimallin Mazda 6:sta? Ja jos lohkot ovat samoja, niin onko kannessa sitten eroja?
Syy miksi lohkon joutuu vaihtamaan tai kunnostamaan on se, että kone söi öljyä ja savutti kylmänä. Lämpimänä ei enään savuttanut. Moottorinpesulla ja liottamalla ei tullut hyväksi. Avattiin kone ja ei hyvältä näyttänyt. Hoonaus on kulunut ylhäältä pois ja lisäksi kiertokangen laakerit pitäisi vaihtaa, sekä kampiakselissa on kuulemma jotain jurmua. Eli jos tohon kävis vanhemman koneen lohko tai vaikka koko kone niin tuota tuskin kannattaisi alkaa korjaamaan. Jos ei käy niin onko tuossa lohkossa käytetty mitään sellaista materiaalia mikä estäis hoonaamisen? Kampiakselin varmaan saa myös tarvittaessa koneistettua jos vaan purkaa ensin koneen atomeihin ja kiertokangen laakerit nyt ei paljoa maksa, mutta jos tuonne kävis se vanhempi duretecci niin aika paljon halvemmalla ja helpommalla silti pääsis....
Ja mites tämä flexifuel tässä koneessa sitten? Onko itse koneessa muuta erilaista normi duratec-he koneeseen kuin suuttimet?