Sivu 1/1

1.8 TDCI ongelmia

Lähetetty: 17 Marras 2015 19:58
Kirjoittaja SepeR
Osaako kukaan kertoa mikä Focustani vaivaa?
Kyseinen yksilö on 1.8 TDCI, 2008, ajettu 214 tkm

Isolla vaihteella kiihdyttäessä syttyy Engine Malfanction merkkivalo. Nollaantuu kun koneen käynnitää uudelleen.
Savuttaa (EGR jumissa?).
Vikakoodeja ei löydy edes koodin ollessa päällä auton ollessa käynnissä.

Kiihdyttäessä pitää ihmeellistä "huminaa". Onkohan ilmavaivoja?

Väillä moottorin vikavalo syttyy ja testeri kertoo seuraavaa:
Confirmed Trouble Codes
-P0299: Turbocharger/Supercharger "A" Underboost Condition (Powertrain, Generic)

Pending Trouble Codes
-P0299: Turbocharger/Supercharger "A" Underboost Condition (Powertrain, Generic)

Permanent Trouble Codes
-none

Freeze Frame
-P0299: Turbocharger/Supercharger "A" Underboost Condition (Powertrain, Generic)
-Calculated engine load: 57.6 %
-Engine Coolant Temperature: 81 °C
-Intake Manifold Absolute Pressure: 137.0 kPa
-Engine RPM: 2061 RPM
-Vehicle Speed Sensor: 99 km/h
-Intake Air Temperature: 4 °C
-Air Flow Rate from Mass Flow Sensor: 41.34 g/s
-Time Since Engine Start: 840 s
-Fuel Rail Pressure: 114710 kPa
-Fuel Level Input: 49.4 %
-Number of warm-ups since DTCs cleared: 9
-Distance traveled since DTCs cleared: 0 km
-Barometric Pressure: 100 kPa
-Accelerator Pedal Position D: 31.8 %
-Accelerator Pedal Position E: 34.5 %

Re: 1.8 TDCI ongelmia

Lähetetty: 19 Marras 2015 13:27
Kirjoittaja transitman
Ettei olisi ahtoputki poikki jostain tai sitten turbo tiensä päässä.
Kannattaa katella livedataa ajon aikana. Paljon ahtaa yms.

Re: 1.8 TDCI ongelmia

Lähetetty: 19 Marras 2015 17:26
Kirjoittaja focst
Ahtoputki halki todennäköisesti 90°mutka joka tulee imusarjalle..

Re: 1.8 TDCI ongelmia

Lähetetty: 27 Marras 2015 19:39
Kirjoittaja SepeR
Sieltähän se vika löytyi.
Ahtoputkessa 4 cm pituinen halkeama. Nyt paikalla on E-Baystä hankittu silikoninen putki ja auto on kuin uudestaan syntynyt.

Kiitokset vinkeistä!

:thumbup: