Anturin kytkenta ja puhatimen esivastistus
Lähetetty: 25 Loka 2015 11:08
Terve!
Olen laittamassa kuntoon vm. 1996 TD transitia, lucas epicilla. Muutama kysymys.
Sisäilma lämmitin oli kytketty niin jännäll tavalla ja niin moneen rosvoliittimen kautta, että oli helpomi otta purkutransitista puhaltimeen tuleva johtosarjan pätkä ja motonetista uusi esivastus. Vastuksen vein lähelle alkuperäista paikkaa konepellin alle oikean umpion viereen. Puhallin toimii mutta kakkos ja ykkös nopeudet ovat toinen toises sijalla. Motonetin esivastustuksessa on yksi, alin liitin tyhjä, se on sillatu vastuksessa liittimeen mihiin tulee valkoine/vihreä johto. Sähkökaaviossa esivastuksessa on vain kolme liitinta. Jos joku tietää miten saan 1 ja 2 nopeudet omille paikoille, olis hyvää tietää, mutta ei se maailma kaadu niihin nopeuksiin, puhallin toimii ja se on tärkein.
Kuva esivastuksesta:

Enemmän aiheutta huolta imusarjan päällä oleva, onko se imuilman lämpötilan anturi, minkä johdot on katkaistu.
Alfamern korjauskirjan sähkökaaviossa se liitty:
a. pumpun ja moottoriohjausyksikön väliin ruskean/punaiseen johtoon. Luultavasti saisi rosvoliittimella liitettty,
b. toinen pää menee mootorinohjaus yksikköön liitin nro 15. Kuva anturista:

Sen moottoriohjausyksiköm kanssa on kysymys, missä on se on? Onko se alumiininen boksi apukuskin jalkatilan edessa koelaudan alla? Muistaakseni sen liittimet on moottoritilaa päin?
Se imuilman lämpötila anturi, mitää se tekee? Muuttako se lucas epicissa ennakkoa kylmilla kelieilla ja vähentää päästöja, vai onko joku tärkeämpi virka? Että tarteeko/kannataako menna entisöimaan?
Kiitokset etukäteen neuvoista.
Olen laittamassa kuntoon vm. 1996 TD transitia, lucas epicilla. Muutama kysymys.
Sisäilma lämmitin oli kytketty niin jännäll tavalla ja niin moneen rosvoliittimen kautta, että oli helpomi otta purkutransitista puhaltimeen tuleva johtosarjan pätkä ja motonetista uusi esivastus. Vastuksen vein lähelle alkuperäista paikkaa konepellin alle oikean umpion viereen. Puhallin toimii mutta kakkos ja ykkös nopeudet ovat toinen toises sijalla. Motonetin esivastustuksessa on yksi, alin liitin tyhjä, se on sillatu vastuksessa liittimeen mihiin tulee valkoine/vihreä johto. Sähkökaaviossa esivastuksessa on vain kolme liitinta. Jos joku tietää miten saan 1 ja 2 nopeudet omille paikoille, olis hyvää tietää, mutta ei se maailma kaadu niihin nopeuksiin, puhallin toimii ja se on tärkein.
Kuva esivastuksesta:

Enemmän aiheutta huolta imusarjan päällä oleva, onko se imuilman lämpötilan anturi, minkä johdot on katkaistu.
Alfamern korjauskirjan sähkökaaviossa se liitty:
a. pumpun ja moottoriohjausyksikön väliin ruskean/punaiseen johtoon. Luultavasti saisi rosvoliittimella liitettty,
b. toinen pää menee mootorinohjaus yksikköön liitin nro 15. Kuva anturista:

Sen moottoriohjausyksiköm kanssa on kysymys, missä on se on? Onko se alumiininen boksi apukuskin jalkatilan edessa koelaudan alla? Muistaakseni sen liittimet on moottoritilaa päin?
Se imuilman lämpötila anturi, mitää se tekee? Muuttako se lucas epicissa ennakkoa kylmilla kelieilla ja vähentää päästöja, vai onko joku tärkeämpi virka? Että tarteeko/kannataako menna entisöimaan?
Kiitokset etukäteen neuvoista.