Sivu 1/1

probe 2.2 tic käynti ongelmaan neuvoja

Lähetetty: 17 Loka 2015 19:09
Kirjoittaja garretpover
Terve. Tämmönen tapaus että -91 2.2 gt sammu liikennevaloihin eikä liikkunu pois ku työntämällä. aikani sahasin ja mutta ei käyntiin enää lähteny. no kun sain lavetilla pihaan katoin ensimmäisenä onko jakoremmi päässy hyppäämään mutta ei. purin imu putket pois eestä että sain kaasu läpät näkyviin, sinne ruikkaus bensaa nii käynnisty ekalla, mutta pyöri vaan ne bensat eikä kaasua kärsiny yhtään. no sit kaveri oli vänkärinä ruiskuttamassa bensaa, kone rupeskin pyörimään omillaan, mutta vaan kovilla kierroksilla. elikkä tyhjäkäynti hävisi. läpän asennon tunnistin on mitattu ja näyttää toimivan. se "idle speed control solenoid" näyttäs toimivan, kun virrat on päällä kuuluu jostakin kohtaa läppäkoteloa sirinä, joka loppuu kun kääntää kaasu vipua auki, suunnilleen siinä missä toinen kurkku alkaa avautumaan. mitä tulisi mieleen? olisi kiire saada auto liikenteeseen, kiitos jos viisaampi osaisi antaa vinkkiä

Re: probe 2.2 tic käynti ongelmaan neuvoja

Lähetetty: 18 Loka 2015 11:56
Kirjoittaja JyriN
Tarkemmin en Probea tunne, mutta oireet viittaa siihen, ettei kone saa bensa. Syy voi ola suora tai epäsuora ;) vähän niin kuin se savolaisen suattaapi olla tai suattaapi olla olemati.

Eli, katso ensiksi, että tuleeko ruiskusuuttimille bensaa ja sähköä ja että ne yrittävät tehdä työnsä (pitää pientä siritystä tjsp. startatessa).

Epäsuora syy voi löytyä antureista. En tiedä, että mitä antureita ko. koneessa on, mutta ainakin kampiakselin tai nokka-akselin asentoanturit vikaantuessaan estävät polttoaineen syötön.

Re: probe 2.2 tic käynti ongelmaan neuvoja

Lähetetty: 18 Loka 2015 13:08
Kirjoittaja Xanthe_
Bensapumpun varmaan kuuletkin jo kun isket virrat päälle?

Re: probe 2.2 tic käynti ongelmaan neuvoja

Lähetetty: 19 Loka 2015 11:28
Kirjoittaja garretpover
kyllä bensa pumppu toimii ja konehuoneen puolella kun ottaa imusarjaan menevän letkun irti bensaa tulee. mutta eilen muuttu työn kuva antureiden mittaamisesta kannen irrotukseen :oops: rupesin tuppia irrottamaan nii yks oli hieman tahmee pyörimään, mutta ei pahasti. sit kuulu naksahus ja tulppa katkes kierteistä :shock: ei oo mulle ennen sattunu tommosta. oisin mitannu puristukset, kun pyöriessä se alko puskemaan hieman kumin hajusta höyryä jostain imusarjan alta, voihan olla et kannen tiiviste on sökö vaikkei nesteitä sotkekaa. se on sitten eri asia miten joutuu kantta työstämään