RS2300 16v Moottorin rakennus/sovitus sierraan
Lähetetty: 13 Loka 2015 17:32
Eli tällänen projekti siis edessä. Pohjana tulee olemaan Galaxyn 2.3l alkerta ja Scorpion 2.0l 16v kansi.
Suomessahan näitä ei oo kovinkaa paljoa tehty, mutta muutama silti. Britit on kai enemmänkin perehtyny tähänki kokoonpanoon. Briteistä myös tuntuu parhaiten löytyvän osia ko. kokoonpanoon.
Eli suurimmat muutokset mitä on suunnitelmissa on tasapainoakselien poisto ja 8v dokin ö-pohjan sovitus (ehkä laajennus). Sen verran brittisivuilta selvisi että lohkon reunaan pitää piei täyttöpala tehdä kun jättää tasapainoakselit pois ja laittaa eri ö-pohjan. Tietenki imutorvi pitää vaihtaa samalla, sekä tukkia tasapainoakselien öljynsyöttö.
Samallahan toki kannattaa vaihtaa kaikki tiivisteet ja varmaanki myös laakerit. Männät ja kanget kannattais varmaanki vaihtaa parempiin jos ahtaa meinaa. Vauhtiksen keventäminenkin siinä varmaankin onnistuu samalla kun kerran kaikki on purettuna. Vakiona en ainakaa minä ala laittaa tuollasta moottoria paikalleen
Vielä pitäisi saada selville, onnistuuko lohkoon lisätä paikat mäntien öljysuihkuille. Jatkosuunnitelmia silmällä pitäen
Tämän tarkotuksena nyt siis muillekkin infoa ja vinkkejä tämän muutoksen toteuttamisesta
Ja jos on jotain tietoa kyseisestä moottorikokoonpnosta sun muusta, niin oishan se kiva muitaki ajatellen jakaa vähä tietoutta 
Suomessahan näitä ei oo kovinkaa paljoa tehty, mutta muutama silti. Britit on kai enemmänkin perehtyny tähänki kokoonpanoon. Briteistä myös tuntuu parhaiten löytyvän osia ko. kokoonpanoon.
Eli suurimmat muutokset mitä on suunnitelmissa on tasapainoakselien poisto ja 8v dokin ö-pohjan sovitus (ehkä laajennus). Sen verran brittisivuilta selvisi että lohkon reunaan pitää piei täyttöpala tehdä kun jättää tasapainoakselit pois ja laittaa eri ö-pohjan. Tietenki imutorvi pitää vaihtaa samalla, sekä tukkia tasapainoakselien öljynsyöttö.
Samallahan toki kannattaa vaihtaa kaikki tiivisteet ja varmaanki myös laakerit. Männät ja kanget kannattais varmaanki vaihtaa parempiin jos ahtaa meinaa. Vauhtiksen keventäminenkin siinä varmaankin onnistuu samalla kun kerran kaikki on purettuna. Vakiona en ainakaa minä ala laittaa tuollasta moottoria paikalleen

Vielä pitäisi saada selville, onnistuuko lohkoon lisätä paikat mäntien öljysuihkuille. Jatkosuunnitelmia silmällä pitäen

Tämän tarkotuksena nyt siis muillekkin infoa ja vinkkejä tämän muutoksen toteuttamisesta

