OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Koneena tuo 2.0 OHC Efi, on täysremontoitu alakertaa myöden, löytyy jyrkkänokka (Bf134) ja puristussuhde yli 11 (1,6 kansi+2.0kellari).

Tosiaan oireena ollu pientä nykimistä, kun alkaa kiihdyttää, ja paikallaan kun kone tilan puolelta kaasuttelee, niin kuulu sellainen vaimea aivastus kartiofilterin luota.

Tutkimukset; tulpat sekä virranjakajan osat uusittu, ja johdot vuoden vanhat. Lambdan mukaan seosket ok, AFR vedossa kun ei enää nyi 12,5 ja lämpimänä tyhjäkäynnillä n. 16, kuten kaikki nämä kolme vuotta. Sitten puristekset kummastuttaa, 1, pytyssä alle ohjearvojen 9,5bar ja muissa 12,5 bar, mittattu kylmänä kaasuläppä lähes kiinni, poljin ylhäällä. Aiemmin ei ole ollut koskaan puristukset noin alhaalla yhdessäkään pytyssä. Venttiilit oikeissa välyksissä tässä 1. pytyssä, mitattu on. Ja sitten 1. pytyn tulpan kärki on sellainen kalkin valkea, kun ennen kaikki tulpat näytti samalta (kahvin ruskeita).

Onko mulla nyt menny kannentiiviste? Ja kun vielpä Felpro, ja vasta nyt niin, miten ihmeessä??

Vai miten haljennut mäntä tai katkenneet puristusrenkaat oireilisi? :roll:

Ja sitten kabiinin tulee kiihdytyksissä outu bensankatku, vaikkei mistään vuoda, ja lambda-arvot oli edelleen ok.

Saa esittää jatkokysymyksiä, jos jotain ei kuvaillut riittävästi :)

(lähinnä sillä haen varmuutta diagnoosille, että tiedän kannattaako alkaa edes tehdä tuohon päälle uutta kantta tai vaihdella pahvia)

E: Ei tee painetta tai kuplia paisariin, mutta hukka vettä ja vähän öljyäkin, joskin vettä on aina katoillu, kaikilla kokooonpainoilla joita tässä on ollu, joten oon syyttäny vaan paisaria vuotavaksi.
Viimeksi muokannut duckworth, 17 Maalis 2016 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Mites öljyn lisääminen tulpanreijän kautta vaikuttaa puristusmittauksessa?
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Aksu kirjoitti:Mites öljyn lisääminen tulpanreijän kautta vaikuttaa puristusmittauksessa?
En oo kokeillu. Kui niin?

E: Ja tosiaan ei tuprauta sinistä putkesta yhtään eikä myöskään kuulu mekanaanisia ylimääräisiä poikkeavia ääniä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Jos männän kautta vuotaa niin nostaa puristuksia, kun sinne lisää öljyä "tiivisteeksi"
gti golo palloilija
mondix
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Syys 2015 00:30

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja mondix »

Mittaapa ne puristukset kaasupohjassa. Koska silleen ne yleensä pitää mitata. Jos putsarii päin aivastelee niin on joko laihalla seos. Tai jossain sylinterissä laiha seos, myös imu venttiili voi vuotavana tehdä tuon. Pakolämpöjä jollain infrapuna mittarilla ois hyvä katella sarjasta..
Ford Mondeo -15 2.0tdciM6 Titanium Busines
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Omasta mielestä tuo tyhjäkäynti seos on ohc:lle liian laihalla jos seosmittari näyttää 16:sta. Eihän katti-autoissakaan käytetä kuin 14.7 tyhjäkäynnillä. Sillä (14.7)ainakin viellä omat vehkeet viellä toimineet hyvin mutta siitä laihemmalle mentäessä alkaa tyhjäkäynti ontumaan ohc kanssa helposti.

Saa kuitenkin olla 13.2 niin co on 3.5 eli päästöraja
gti golo palloilija
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Tee tuo Aksun ehdottama öljykikka selvittääksesi, että onko sen 1. pytyn kanssa jotain ongelmaa. Jos puristukset nousee öljyn kanssa, niin on syytä epäillä männänrengasvauriota.

Oletko muuten kokeillut siirtää ruiskusuuttimia pytystä toiseen? Seuraako harmaa tulppa perässä? Voi nimittäin olla, että yksi suutin on kaput ja sen pytty käy laihalla. Laiha ja epätäydellinen palaminen on taas saattanut karstoittaa männänrenkaat ja ne on jumissa aiheuttaen ohivuotoa...
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tuo seos/AFR on kyllä ollut samoissa arvoissa vuoden päivät, mutta ongelmat alkoi vasta tänä syksynä. Nykiminen tapahtuu siis pintakaasulta osakaasulle siirtyessä, muuten ei kiihdyttäessä nyi ennen kuin osuu lopulta rajoittajaan. Ja tulppa on nimen omaan valkea, ei harmaa. Ja se ihmetyttää miksi kabiinin tulee sellainen bensan katku, vähän sellainen kun kone käy ns. warm up- modessa vai pitäiskkö sanoa "ryyppy päällä". Ja myöskin lämpimänä puskee höyryä öljykorkin huohotin lähdöstä, kaasuttaessa reilummin.

Niin, jos männänrenkaat juminu, voiko ne esim. saada takaisin eloon suihkimalla CRC:tä ko. pyttyyn? Kun tällaisen legendan kertoi aikanaan yks opiskelija, oli kuulemma saanut Taunuksesta kaikki pytyt henkiin noin :D Toki suhtaudun vähän varauksella kaikkiin legendoihin :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tota noin nii.. Kokeilin tuota öljyä tulpan reiästä kikkaa ja puristuspaine tosiaan nousi 2,5-3 baria mittausten mukaan. Jos tässä olisi niin helposti käynyt että m-renkaaat jumissa, koska autohan seisoi vajaa kolme kuukautta (hävettää tunnustaa :roll: ) suht, koleassa/kosteassa kesässä, niin millä tuon jumimisen voisi vapauttaa purkamatta konetta??? Rajoittajaa vasten huudatus tai veto ei ole auttanut...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
mondix
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Syys 2015 00:30

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja mondix »

duckworth kirjoitti:Tota noin nii.. Kokeilin tuota öljyä tulpan reiästä kikkaa ja puristuspaine tosiaan nousi 2,5-3 baria mittausten mukaan. Jos tässä olisi niin helposti käynyt että m-renkaaat jumissa, koska autohan seisoi vajaa kolme kuukautta (hävettää tunnustaa :roll: ) suht, koleassa/kosteassa kesässä, niin millä tuon jumimisen voisi vapauttaa purkamatta konetta??? Rajoittajaa vasten huudatus tai veto ei ole auttanut...
En jaksa uskoa että mitään renkaiden jumittumista tuossa ajassa tulee..kyllä sulla on jotain muuta vikaa siellä, kerran tulppa on valkee..joka kielii laihasta seoksesta. Ja kuuluu sitä tupsetta imusarjaan. Veikkaisin että laiha seos on rikkonut männän/männärengas välin. Tai venttiili palanu.
Ford Mondeo -15 2.0tdciM6 Titanium Busines
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Kuinka laihalla se yksi pytty on todellisuudessa ollut kun 4:n pytyn seos ollut 16?
Saattanut jo renkaatkin saada lämpöä ja pehmetä=menettäneet puristusvoiman. Näin kerran käynnyt itsellä kun radalla sai hieman laihaa seosta ja kuuma kone. Renkaista pytyi tekemään S-kirjaimen eivätkä katkenneet. Ylospäin eivät juurikaan painaneet männissä.
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tuosta seoksesta vielä; niin se 16 ei ole ihan pysyvä arvo, vaan kun kone käy tasaista 900-950pm niin on tosiaan "stokiometrinensuhde" eli se 14,7 ja kun esim. käy korkeampaa tyhjää 1100-1200 niin on jo 13,5, riippuu väähän kierroksista, koska tuo tyhjäkäynti vaeltaa aika lailla, kun lisäilmaventtiili poistettu käytöstä :twisted: Vedossa on hetken aikaa jopa 12, mutta kun auton vauhti kasvaa niin asettu sinne 12,5 torven ollessa auki.

Ja kyllä on hyvin mahdollista ellei jopa todennäköistä että m-renkaat p*skana, mutta ajattelin kääntää helppona korttina vielä tuon renkaiden jumimisen, ennen koneen purku tuomiota :) Lähinnä sekin kiinnostaa mtä tuonne pyttyy kannattaisi laittaa jne??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Koneen pesuaineena käytetyy naftaa esim. öljyjen seassa. Sillä koittaisin itse liottaa m-renkaita irti.
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Aksu kirjoitti:Koneen pesuaineena käytetyy naftaa esim. öljyjen seassa. Sillä koittaisin itse liottaa m-renkaita irti.
Okei, mutta ajaisko CRC:n motor flush saman asian, jos laittaa purkillisen öljyn sekaan? Ja jos näin tekee, niin pitääkö konetta huudattaa ihan kunnolla vai antaa vaan käydä korotettua tyhjäkäyntiä??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Konetta ei saa koskaan huudattaa jos öljyn seassa on pesuaineet...
Lukee kyllä ohjeessa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja duckworth »

NiceMan kirjoitti:Konetta ei saa koskaan huudattaa jos öljyn seassa on pesuaineet...
Lukee kyllä ohjeessa.
Tiedän kyllä mitä purkin ohje sanoo.. mutta sen takia kysyin että jos olisi ollut soveltamisen varaa. Nyt tiedän että ei ole :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu
Viestit: 1734
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja Tessu »

ykköspytyn kohdilla on sitte jotain vikaa jos paineetkin heittää,liekö ylä vai alakerrassa? sen näkee vain kun avaa ja 3kk seisonta ei vaikuta mitään männärenkaisiin,seisoohan niitä harrasteautoja talvenylikin ja pidempääkin.
JOS pyttyyn pääsee vettä jäähdytysjärjestelmästä niin sillon kyllä renkaat jumiutuu.
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja duckworth »

No niin tämän potilaan tarina taitaa jatkua sittenkin :lol: Elikkä mullahan on ehjä ohc- kone josta ajattelin ottaa alakerran tähän, ja koska kannella on ajettu hädin tuskin kymppitonnia niin sitä varmaan ei tarvitse plaanata? Mutta mun kysymys liittyy lohkon ja kannen tiivistepintojen puhdistukseen eli millä noita uskaltaa raapia puhtaaksi? Sen lisäksi että toki ruuttaan niiihin siitä tiivisteen irrotus spreitä.

Ja koska tossa koneessa on HD vauhtiksen pultit niin voiko niitä uudelleen käyttää vai ovatko vaan kerran kiristettäviä?

Kiitän jo etukäteen vastauksista, koska tarkoituksena on saada pienellä budjetilla toi iiässä ajoon, kun ei tätä etuvetohelvettiä kestä pirukaan :ford:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

duckworth kirjoitti:No niin tämän potilaan tarina taitaa jatkua sittenkin :lol: Elikkä mullahan on ehjä ohc- kone josta ajattelin ottaa alakerran tähän, ja koska kannella on ajettu hädin tuskin kymppitonnia niin sitä varmaan ei tarvitse plaanata? Mutta mun kysymys liittyy lohkon ja kannen tiivistepintojen puhdistukseen eli millä noita uskaltaa raapia puhtaaksi? Sen lisäksi että toki ruuttaan niiihin siitä tiivisteen irrotus spreitä.

Ja koska tossa koneessa on HD vauhtiksen pultit niin voiko niitä uudelleen käyttää vai ovatko vaan kerran kiristettäviä?

Kiitän jo etukäteen vastauksista, koska tarkoituksena on saada pienellä budjetilla toi iiässä ajoon, kun ei tätä etuvetohelvettiä kestä pirukaan :ford:
duckworth kirjoitti:Koneena tuo 2.0 OHC Efi, on täysremontoitu alakertaa myöden, löytyy jyrkkänokka (Bf134) ja puristussuhde yli 11 (1,6 kansi+2.0kellari).


Kun otat kannen irti niin silloinhan siitä vanhasta kannesta voi suoraan sulkea pois venttiilien palamisen/vaurion. Olethan muuten tarkistanut venttiilivälykset?
Tiivistepintojen puhdistukseen sopii lattamallinen kaavain (Motonet 4,90€) jolla hyvin loivalla kulmalla ja varovasti tiivisteen jämät pois. Sormella tuntee jos jää jotakin epäpuhtautta pintaan.
Jarrupuhdistajalla pinnat puhtaaksi ennen asennusta.

Jos epäilee kannen suoruutta, voi sen tarkistaa metalliviivottimella (600mm, Motonet 2,90€) jonka avulla mahdollinen kierous näkyy ilmarakona viivottimen ja kannen välissä.

Vauhtipyörän pultit pitäisi aina vaihtaa mutta ei niitä oikeasti aina vaihdeta. Varsinkaan jos halvemmalla haluaa päästä.

Ihmeen kauan tuo vanha alakerta on kestänyt löylytystä kun siinä oletettavasti on alkuperäiset valumännät kireämmän nokan kaverina. Olettaen, että niitä kierroksia on käytettykin.
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mk2Cortina kirjoitti: Kun otat kannen irti niin silloinhan siitä vanhasta kannesta voi suoraan sulkea pois venttiilien palamisen/vaurion. Olethan muuten tarkistanut venttiilivälykset?
Joo välykset oli ok.
Mk2Cortina kirjoitti: Vauhtipyörän pultit pitäisi aina vaihtaa mutta ei niitä oikeasti aina vaihdeta. Varsinkaan jos halvemmalla haluaa päästä.
Joo tiedossa on, kuten korjausopaskin kertoo että orkkis-pultit täytyisi uusia, itellä tosiaan Rallyracelta HD-pultit.
Mk2Cortina kirjoitti:Ihmeen kauan tuo vanha alakerta on kestänyt löylytystä kun siinä oletettavasti on alkuperäiset valumännät kireämmän nokan kaverina. Olettaen, että niitä kierroksia on käytettykin.
Täällä mulle aikanaan sanotiin "ettei alle 150hv katumoottori mitään ralliosia tarvii", joten laitoin vaan uudet renkaat ja hoonautin lohkon ammattilaisella. Tosin mun männänrengasvaurion syy saattaa olla laihassa seoksessa ja aika ajoin korkeana pidetyssä perusennakossa, pääsi naulaaman vedossa 3-vaihteella yli 5000rpm :roll: Ja joo, on niitä kierroksia käytetty ihan rajoittajaan saakka säännöllisesti viimeiset vuodet :lol:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu
Viestit: 1734
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Viripannujen perus juttua, aikansa kestää ja taas saa aukoa ja laittaa uutta,toki sitten saa kestämään kun rahaa käyttää
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Onhan se totta että ongelmat alkaa kun viritetään, mutta.. kyllähän tohon alakertaa palo aika mukavasti euroja, lohkon tason hionta/oikaisu, kampiakselin hionta, uudet laakerit, öljypumppu jne... :( No elämä on :mrgreen:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Kansi vaan pois ja katsomaan mitä löytyy...

Itselä kone seisoi 5 vuotta ennen kuin käynistettiin rempan jälkeen...
Ihan kokeeksi mittasin niin 14bar oli joka pytyssä puristuspaine.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*

Viesti Kirjoittaja duckworth »

NiceMan kirjoitti:Kansi vaan pois ja katsomaan mitä löytyy...

Itselä kone seisoi 5 vuotta ennen kuin käynistettiin rempan jälkeen...
Ihan kokeeksi mittasin niin 14bar oli joka pytyssä puristuspaine.
Kuten tuossa kirjoittelinkin on meininki ottaa kansi pois, koska siirrään sen tohon toiseen alakertaan, mutta en mä tota paikallaan olevaa kellaria rupea kyllä höösäämään nyt.. Jotain siellä on paskana, ja ei ole toista tonnia satsata sen remonttiin :lol:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Riippuu ihan mitä on mennyt... voihan se olla kansikin, tiiviste...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Vastaa Viestiin