Sivu 1/1

Autotehtaiden kusetus

Lähetetty: 29 Syys 2015 17:34
Kirjoittaja Jheinonen
Koskahan alkaa Fordin kusetukset tulla julki? Ihmehommeli muutenkin kun aina kehuttu dieselin ympäristövaikutuksia bensakäyttöseen nähden paljolti paremmaksi niin..käy näin. Mitenhän muutenki käy, kohta vääristeltyjä autoja saa alle 15000e joiden suorituskyky laskee korjauksien myötä saatika osien kästävyys :roll:

Re: Autotehtaiden kusetus

Lähetetty: 29 Syys 2015 23:50
Kirjoittaja Rstuning
Jos nyt jostain syystä voorti ei ole mukana suuressa "huijauksessa" niin voortin osakkeita kannattaa kohta ostaa ihan täysillä. Kaikki rahat kiinni.

Re: Autotehtaiden kusetus

Lähetetty: 29 Syys 2015 23:55
Kirjoittaja duckworth
Toistaiseksi parasta tässä jupakassa on se että VAG-konserni saa kunnolla takkiin :D Hyvällä tuurilla joutuvat lopettamaan kilpa-autotoimintansa WRC:n puolella, kun ne 16 miljardin sakot pistää noinkin ison konsernin laittamaan eurot riviin. Ja luultavasti Audin tulo F1:iin menee jäihin. Voisi sanoa että on vähän niinku ilmat lyöty pihalle :lol:

E:Tuolla rallipuolella wolkkarin vetäytminen ei varmaan olisi yhtään pahasta, ainakaan erään Tommi Mäkisen kannalta, kun on kuitenkin tuomassa Toyotaa takaisin MM-karkeloihin :shock: Yksi kilpailija vähemmän köhöm.. spekulaatio :roll:

Re: Autotehtaiden kusetus

Lähetetty: 30 Syys 2015 21:28
Kirjoittaja ReiluReiska
Oma veikkaukseni on että nyt alkaa autotehtaiden käräyttely kausi (kilpailijoiden toimesta), koska silloin saadaan tehokkaasti kilpailijoita vaikeuksiin jolloin ei kunnolla varaa investoida tulevaisuuden kehitykseen sakkojen/imagon takia... ja uusiin WOW teknisiin oivalluksiin joita puolestaan kuluttajat ostavat. Toisinsanoen ennustan että valmistajat kyttäävät entistä enemmän toisiaan ja käräyttävät moraali/lain rikkojat julkisuuteen. Jo pelkästään kuluttajien mielipiteiden muuttaminen epäluuloiseksi kilpailijaa kohtaan esim. X mallin moottori ei kestä, niin on aina toivoa että omia autoja saadaan hieman enemmän myytyä ja suuremman budjetin turvin on varaa kehittää parempaa tuotetta kuin kilpailijoilla.

Vaikea uskoa ettei yhtään muuta vähintäänkin moraalista seikkaa paljastu jostain toisesta autonvalmistajasta vuoden loppuun mennessä, sillä varmaan joku (pois potkittu työntekijä?) vinkkaa jonkun valmistajan vilpistä myös? Jotenkin vain vaikeata uskoa että kun kilpailu on kovaa autonvalmistajien kesken ja satoja miljoonia bisneksessä kiinni, niin kyllä se pistää miettimään keinoja voittaa kilpailijat. Samaan tapaan kuin urheilijat käyttää dopingia ei ainoastaan voittaakseen vaan (sponsori)rahan takia.

Re: Autotehtaiden kusetus

Lähetetty: 01 Loka 2015 00:18
Kirjoittaja Rstuning
Vw,audi ja nyt viimisenä uutisoitu skoda.

Tällänen vaikuttaa myös muuhunkin. Esimerkiksi,Saksalaiseen jalkapalloiluun ,Saksan vientiin yms..

Käsittääkseni oli aika hyvin tehty kyseinen softa. Mittaustulosta vääristeli,kun konepelti oli ylhäällä. Ohjelma tunnisti, että nyt otetaan mittatulosta ulos.

Re: Autotehtaiden kusetus

Lähetetty: 01 Loka 2015 21:56
Kirjoittaja Omppu
Rstuning kirjoitti: Käsittääkseni oli aika hyvin tehty kyseinen softa. Mittaustulosta vääristeli,kun konepelti oli ylhäällä. Ohjelma tunnisti, että nyt otetaan mittatulosta ulos.
Plus tämän lisäksi tunnisti ettei auto liiku (mittaus ajetaan dynossa).

Re: Autotehtaiden kusetus

Lähetetty: 02 Loka 2015 11:37
Kirjoittaja ynjevi
Omppu kirjoitti: Plus tämän lisäksi tunnisti ettei auto liiku (mittaus ajetaan dynossa).
Olisikin mielenkiintoista ollut kokeilla ominaisuuksia maantiellä ilman konepeltiä.

Re: Autotehtaiden kusetus

Lähetetty: 02 Loka 2015 21:32
Kirjoittaja Omppu
ynjevi kirjoitti: Olisikin mielenkiintoista ollut kokeilla ominaisuuksia maantiellä ilman konepeltiä.
No olisit (ehkä) saanut hieman enemmän painaa poljinta, koska poltto vaatii lisää polttoainetta toimiakseen, dynossa tämä ei näy. EGR:n ohjauksella pelataan ja saadaan päästöt alas. Kun testiohjelma ei ole päällä auto vie vähemmän dieseliä kun EGR:n ohjaus toimii (järkevästi) tehtaan suunnittelemalla tavalla.

Re: Autotehtaiden kusetus

Lähetetty: 04 Loka 2015 10:42
Kirjoittaja Freeze
Omppu kirjoitti: Plus tämän lisäksi tunnisti ettei auto liiku (mittaus ajetaan dynossa).
Kutakuinkin näin: Understanding the Test Mode...

Kuva

Re: Autotehtaiden kusetus

Lähetetty: 14 Loka 2015 18:18
Kirjoittaja Kugahan
Jos asiaa yrittää positiivisesti ajatella, voihan se olla, että kaikki tehtaat eivät olekaan kusetuksessa mukana. Esimerkiksi fordeissa käytettävät dieselithän nielevät arkiajossa löpöä selkeästi enemmän kuin vag-dieselit. Ja jos oikein olen ymmärtänyt, typen oksideja syntyy erityisesti koneen käydessä hyvin laihalla seoksella, siis pienellä kulutuksella.

Voihan toki olla, että tämä on vain toiveajattelua. Mutta toivossa on hyvä elää.

Huollossa kun kävin, kertoivat fordin henkilöautopuolen johtajan omalle väelleen pyhästi vakuuttaneen, että tämä merkki ei ole huijauksessa mukana. Mies on jenkki. Saa nähdä sitten, paljastuuko lopulta jotain vai ei.

Re: Autotehtaiden kusetus

Lähetetty: 14 Loka 2015 20:53
Kirjoittaja focst
Rupeaa se vag tuotteillekin diesel maistumaan kun päivitellään tehdään vähän muutoksia..

Re: Autotehtaiden kusetus

Lähetetty: 15 Loka 2015 16:12
Kirjoittaja Kugahan
Tuohan se juuri VAG-kuskeja riepookin. Jos autot pakotetaan käymään arkiajossa rikkaammalla seoksella typpipäästöjen hillitsemisen vuoksi, häviää VAGgien kilpailuetu. Jos kulutus kasvaa tai tehot katoavat takaisinklutsukorjauksen seurauksena, tästä voi seurata vielä perin mielenkiintoisia oikeusriitoja.

Jos tuo jenkkijohtaja puhuu totta eli Fordin dieseleiden korkeampi käytännön kulutus johtuu juuri tuosta, paranee näiden muiden dieseleiden kilpailukyky. Esimerkiksi isommissa Bemareissahan on ureasysteemit ilmeisesti liki kaikissa, ja niilläähän saa typpioksidit kuriin ja silti kulutus on koneen kokoon ja tehoihin nähden pieni.

Kädet ristissä siis toivon että tuo Fordin johtaja puhuu totta.