Sivu 1/1
kampiakselin ajoitus?
Lähetetty: 03 Maalis 2006 15:06
Kirjoittaja torino73
kone on fordin 1,8td. jakohihnan vaihdon aikana kampiakseli pääsi pyörähtämään jonkun verran. millä saan katsottua ykkösen männän yläkuolokohtaan kun se ajoitustapin reiässä oleva pultti ei aukea ei sitte millään.
Lähetetty: 03 Maalis 2006 19:33
Kirjoittaja jaska74
eikö hihnapyörässä ole mitään merkkejä?
Lähetetty: 03 Maalis 2006 20:04
Kirjoittaja torino73
joo ei ole. kuulemma ainut ajoitus tapa on irroittaa laturin takana oleva roppu ja työntää sinne "ajoitus tikku"... mutta tämä roppu ei prkl aukea. onko muita ideoita ajottaa?
Lähetetty: 04 Maalis 2006 17:57
Kirjoittaja jani
No yks epätarkka tapa on ottaa ykkösen tulppa pois ja työntää esim. rautalanka tulpanreiästä sisään ja sitten pyöritellä kampiakselia. Kun rautalanka on ylimmillään, jako on suunnilleen kohdillaan (tai sitten kierroksen pielessä

Lähetetty: 04 Maalis 2006 18:02
Kirjoittaja Jaakko85
jani kirjoitti:No yks epätarkka tapa on ottaa ykkösen tulppa pois ja työntää esim. rautalanka tulpanreiästä sisään ja sitten pyöritellä kampiakselia. Kun rautalanka on ylimmillään, jako on suunnilleen kohdillaan (tai sitten kierroksen pielessä

Otappa huomioon että tuo on diisselikone.
Lähetetty: 04 Maalis 2006 19:23
Kirjoittaja VesQ
No hehkutulppa tai löpösuutin irti jos ne sattuisi olemaan suoraan palotilassa. Tosin jos suuttimen nykäisee irti niin taitaa joutua ilmaamaan
Lähetetty: 05 Maalis 2006 09:15
Kirjoittaja torino73
sain homman toimimaan. otin ykkösen suuttimen irti ja laitoin sinne polttoöljyä ja rupesin pyörittämään konetta, sitte kun ei enää löpöä tullut ulos niin mäntä on yläkuolokohdassa. sitte vaan nokka ja pumppu kohilleen ja tuntuu toimivan...
Lähetetty: 05 Maalis 2006 15:52
Kirjoittaja jani
torino73 kirjoitti:sain homman toimimaan. otin ykkösen suuttimen irti ja laitoin sinne polttoöljyä ja rupesin pyörittämään konetta, sitte kun ei enää löpöä tullut ulos niin mäntä on yläkuolokohdassa. sitte vaan nokka ja pumppu kohilleen ja tuntuu toimivan...
Oho.. niinpä olikin diiseli.. no mutta onnistuuhan se noinkin..
Lähetetty: 08 Maalis 2006 17:48
Kirjoittaja essapant
On muuten aika hankalassa paikassa se proppu. Kaverille vaihdettiin remmi ja kateltiin varmaan tunti sitä proppua. Lähti irti helposti, en muista minkä kokoinen pultti se oli. Olisko ollut 10mm.
Re: kampiakselin ajoitus?
Lähetetty: 11 Kesä 2008 22:47
Kirjoittaja hyrskyhyrsky
SEllaista piti tiedustella kun korjaamokäsikirjassa eivät voineet PE****E laittaa kuvaa että missä kohti (2.0 l ohc kaasari) on ajoituksen merkit kampiakselinhihnapyörässä ja missä siihen on vastakohta rungossa?????????????????????
koitin selvittää topiceilta mutta kaikki linkit joihin ois jonkin lainen kuva laitettu näytti erroria tai vastaavaa... jossain luki että että hihnapyörässä ois ''viiva'', no mulla ei ainakaan ole MITÄÄN?
VOisiko siis joku ystävällisesti laittaa kuvan omasta kampiakselin hihnapyörästään silloin kun nokka akselin hihnapyörä on omassa merkissään???
(mulla siis hyppäsi jakopäänhihna ja tässä tarviis tietää noi oikeet merkit että sais koneen tulille)!
oikeen kohan vois päätellä siitä että katson kuvasta JOS joku sellaisen linkin laittaa että missä kohti on kiila mikä ohjaa pyörän oikeaan kohtaan ja laita omaan koneeseen samaan asentoon.
eli pliis niitä kuvia???
Re: kampiakselin ajoitus?
Lähetetty: 11 Kesä 2008 23:04
Kirjoittaja duckworth
Kysyit tän jo tuolla omassa topicissas joten vastasin sinne...

Re: kampiakselin ajoitus?
Lähetetty: 12 Kesä 2008 11:57
Kirjoittaja kaselin
Kyllä mun dieselissä on hihnapyörässä merkit. 8) escort 1,8 D