Sivu 1/1
MK4 Mondeon sisätilanlämppärin johto
Lähetetty: 04 Syys 2015 10:51
Kirjoittaja jamppevaan
Hei, onko kukaan asentanut MK4 mondeoon defan sisätilanlämppärille pistoketta?
Tai jos on tullut jo asennettuna, niin osaako kukaan sanoa, että mistä läpivienti on apukuskin jalkatilaan tuotu? Onko pistoke jalkatilassa oikeassa/vasemmassa reunassa vai missä? Ja onko itse lämppäri pultattu konsolin reunaan vai hanskalokeron alle?
Ajattelin tuollaisen asennella talveksi, kun autossa letkulämmitinkin jo olemassa. Onko suosituksia pitääkö olla kuinka tehokas, että riittää sulattamaan ikkunat jne.
Re: MK4 Mondeon sisätilanlämppärin johto
Lähetetty: 04 Syys 2015 12:55
Kirjoittaja Foorti10
Terve! Itse asennutin ford huollossa sisätilanpistokkeen, siellä ne porasi reiän samaan läpivientikumiin (apukuskinpuollella), josta lähtee aika paksu nippu johtoja. Siinä kannattaa olla tarkkana ettei vahingoita sitä johtonippua tehdessä reikää siihen läpivientikumiin. Muita läpivienti mahdollisuuksia en tiedä, mutta näin tekivät huollossa.
Re: MK4 Mondeon sisätilanlämppärin johto
Lähetetty: 04 Syys 2015 20:04
Kirjoittaja Whitewill
Vasemmalla puolella apukuskin jalkatilaa tullut sisähaara sisään ja pistoke siinä siis. Kyllä itsellä ollut tuo sisätilalämmitin siinä keskikonsolin/jalkatilan kyljessä kiinni ja puhallus suoraan 45 asteen kulmassa kabiiniin. Ja tehoa ei sisätilalämppäris ole koskaan liikaa ellei taloyhtiön mielipidettä kysytä..
Re: MK4 Mondeon sisätilanlämppärin johto
Lähetetty: 08 Syys 2015 14:33
Kirjoittaja jamppevaan
Ok, kiitos tiedosta!
Onkohan tulipellissä olemassa valmista läpivientireikää, vai joutuuko porailemaan?
Re: MK4 Mondeon sisätilanlämppärin johto
Lähetetty: 08 Syys 2015 15:04
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Ainakin mk3:ssa joutui porahommiin, ja kannattaa paikka valita tarkkaan jos mk4:ssäkkn on sellainen teräksinen vahvikepalkki tulipellissä sisälokarien välissä..
Sisältäpäin kun joutuu poraan, ettei käy niin että osuu just siihen palkkiin.
Re: MK4 Mondeon sisätilanlämppärin johto
Lähetetty: 21 Syys 2015 11:13
Kirjoittaja jamppevaan
EI kenelläkään olisi laittaa kuvausta/kuvaa mistä kohtaa tuo on tehdasasenteisena vedetty?
Melkoisen ahtaalta paikalta vaikuttaa ainakin porauksen kannalta, putkia menee ainakin konehuoneen puolella melko tiuhaan noilla main...
Re: MK4 Mondeon sisätilanlämppärin johto
Lähetetty: 01 Joulu 2015 10:24
Kirjoittaja jamppevaan
Pystyisikö kukaan räpsäisemään konehuoneesta kuvaa mistä kohdin tuo johto on tuikattu sisälle?
Re: MK4 Mondeon sisätilanlämppärin johto
Lähetetty: 15 Joulu 2020 01:13
Kirjoittaja foop
Vanha ketju, mutta päivitetään tänne muutama kuva kun tuli tämä sisäpistoke lisättyä... Ei ole tehdasasenteinen vaan oma tekele. Jospa kuvista olisi apuja muille samaa operaatiota suunnitteleville

Kuva hansikaslokero irroitettuna, lokeron takaa. Kaksi helpointa vaihtoehtoa läpivientiin on joko ison johtonipun kanssa samasta läpiviennistä tai sen vierestä kello kymmenessä oleva soikea tyhjä läpivienti (täytyy kaivaa esiin vaimennusmaton alta). Ison johtonipun läpivientiin en halunnut koskea, joten tein tuon soikeaan läpivientiin. Suurensin ja pyöristin sitä dremelillä siten, että läpivientikumi istuu siihen elementtikaapelin kanssa (keltainen nuoli kuvassa).

Sisätilapistoke kuvan mukaisesti. Yläpuolelta oli hyvin tilaa tuoda kaapeli.

Elementtikaapelin voi viedä esimerkiksi konehuoneen oikealta reunaa, paisuntasäiliön ja ohjaustehostinsäiliön välistä. Korin M12-kierretangot lähellä läpivientiä ovat hyviä tukipisteitä kaapelille (siihen esim nippusiteet). Kuvan Y-haaralta tarvitsee 2 metriä elementtikaapelia sisäpistokkeelle.
Re: MK4 Mondeon sisätilanlämppärin johto
Lähetetty: 24 Joulu 2020 15:05
Kirjoittaja Koristaja
Lunfei moottoritilaan asennetun matkustamon jäähdyttimeen tulevan letkun väliin. Lämmitin toimii parhaillaan. Puolessa tunnissa -5 kylmässä et huomaa paljon lämpenemistä. Tuulilasi sulaa 2 tunnissa, mutta se on silti viileä matkustamossa.
Tällä hetkellä asialistalla on kaapeliläpivienti moottoritilasta ohjaamoon.
Lunfei-lämmittimen teho on 2 kW.
Sen sisällä on lämpötilakytkin, joka kytkee lämmitysvastuksen pois päältä, kun jäähdytysvesi saavuttaa +60.
Etsin nyt mahdollisuutta ratkaisuun, jossa akkulaturi ja samalla auton oma sisäilmanpuhallin käynnistyvät automaattisesti +60 astetta