Sivu 1/1
-91 escortin laturi ongelma!
Lähetetty: 01 Maalis 2006 22:23
Kirjoittaja Shaft
Niin eli kyseinen auto on seonnut ihan täysin. ostin uuden laturin ja vaihdoin sen.
no ensinnäkin vanhaan laturiin meni vain kaksi piuhaa ja oli vain kahden piuhan paikka. mutta tässä
UUDESSA onkin sitten kolme paikkaa ja mulla on vaan kaksi piuhan päätä...
laturissa merkinnät B+ ja W ja sitten yhessä on semmone muovi juttu mutta se on varmaan heräte...
Eli kertokaa minulle joku viisaampi että mitä tuo W ja B+ meinaa.
kun koitin molempiin pistää sen mun piuhan mikä vanhassa oli. niin laturin merkkivalo sisällä vain jatkoi palamista.
eli ongelma on että uusi laturini ei KAI lataa enkä tiedä piuhojen paikkoja. +merkkivalo kojetaulussa senkun palaa.
ja vitutus on makia!
PS. yleismittarilla testattu akun navoilta ja saatu 11 ja rapiat volltia.

joku
välkky haluaa neuvoa mua?

Lähetetty: 01 Maalis 2006 22:28
Kirjoittaja Sultzi
Tuohon B+ napaan tulee akun plussasta kaapeli, mutta en muista mitä tuo W tarkoitti.
Lähetetty: 01 Maalis 2006 23:24
Kirjoittaja Shaft
Rupesin tuossa miettimään että olisiko se mahdollisesti maa? eli pitäis ite joku piuha kyhätä siihen tai jotain... uskaltaako edes koittaa?
Lähetetty: 02 Maalis 2006 08:52
Kirjoittaja tomiix
Shaft kirjoitti:Rupesin tuossa miettimään että olisiko se mahdollisesti maa? eli pitäis ite joku piuha kyhätä siihen tai jotain... uskaltaako edes koittaa?
kuukkeli löyti tällaisen:
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... itmerk.htm
eli ilmeisesti tuo W on latausvalolle.
Lähetetty: 02 Maalis 2006 12:22
Kirjoittaja Shaft
hmm elikkä mitähän mun siihen pitäisi laittaa?
voisiko olla niin kun minusta yhteen liittimeen menee kaksi johtoa niin erottaa ne johdot ja toinen niistä menee akulle ja toinen merkkivalolle ja se tietäisi sitä että merkkivalo sammuisi?
mutta testasin liitintä missä 2 johtoa oli niin molempiin... eli eikö valon olisi pitänyt sammua kun oli W :ssä.?
vai oliko peräti niin että sen takia ei sammunut kun akulle ei lähtenyt mitään?!? ? tämmöset jää hämään... eli biltemaan tänään liittimiä hakemaan
tänään saa sit varmaan nähdä josko ongelma katoaisi..
I HOPE THE BEST OF LUCK
Lähetetty: 02 Maalis 2006 15:52
Kirjoittaja Riesa2.0
Sultzi kirjoitti:Tuohon B+ napaan tulee akun plussasta kaapeli, mutta en muista mitä tuo W tarkoitti.
Eikös tuo W ole yleensä tavallisesti tyhjänä, mutta siitä voidaan ottaa vaikka kierroslukumittarille signaali.
Lähetetty: 02 Maalis 2006 17:48
Kirjoittaja evolution
Riesa2.0 kirjoitti:
Eikös tuo W ole yleensä tavallisesti tyhjänä, mutta siitä voidaan ottaa vaikka kierroslukumittarille signaali.
kyllä se on se kierrosluku tieto
latausvalon johto tulee D+ liittimeen joten sellainen siellä pitäisi olla
jos ymmärsin oikein niin sulla oli se B+ irti kun testailit sitä merkkivalon johtoa

silloin kaikki laturit ei sammutakkaan sitä merkkivaloa vaikka se olisikin oikeassa paikassa(mutta toi W ei ole oikea)
Lähetetty: 02 Maalis 2006 22:14
Kirjoittaja Shaft
jep. tännän tuli testattua vaikka mitä. ja W on jos on esim. vakionopeudensäädin ja just jotai kierroksia. eli muhun ei liity mitenkään.
mutta sitten kun laitoin B+ johdon alkoi kone käymään MUTTA rupesi "naksumaan" omituisesti mite ei ennen ole tehnyt. aivankuin olisi venttiilit nakuttanu tai jotain...
eli lopputulos on että esco on vieläkin tallilla. ja huomenna pääsen testailemaan lisää.
mutta miksi en saa ollenkaan akun navoilta yli 12volttia ? sitä ihmettelen. jätin johdot lähtiessäni B+ mutta mitään ei oikeastaan tapahtunu ja akun valo paloi kojetaulussa...
! KIITOS KAIKILLE TÄHÄN MENNESSÄ AUTTANEILLE!
Lähetetty: 02 Maalis 2006 23:02
Kirjoittaja janzamar
Mulla kävi joskus sellainen kiusa,kun ostin auton johon oli laitettu uusi laturi
ja akku,mutta nämä asentajat oli sitten hosuneet vähän,kun hain auton niin ei olleet saaneet sitä lataamaan,no laturin hihna oli heti aluksi kiristämättä kokonaan,laitoin kiinni ja starttasin..lähdin ajelemaan ja pääsin jonkun 30 km eteenpäin,virrat loppu.
Tuli jäätyä sitten Oulun eteläpuolelle yöksi ja jätettiin auto sinne
ja muutaman viikon päästä kuorma-auton lavalla kotiin.
Sitten annettiin Scaniasta virtaa ja rikottiin akku lopullisesti..kiukuspäissään kun päätettiin että sehän starttaa

,ja lähtihän se käyntiin toki sillä,mutta jossain välissä tuli sitten huomattua että laturista puuttui vain yksi muoviprikka,oli siis oikosessa koko ajan.
Eli ei mikään iso vika tosiaan

..se +:n pultti mihin johto laitetaan tuli liikaa ulos tai jotain..
Lähetetty: 03 Maalis 2006 00:07
Kirjoittaja jype
onkos tämä laturi uusi vai uusikäytetty? itsellä kuului nakse aina kun laturi latasi, silloin ei kuulunut mitään kun otti heräte piuhan irti. syynä oli laturin laakeri. jokohan ootte rikkonu sen uuden laturin summakytkennöillä?

Lähetetty: 03 Maalis 2006 10:02
Kirjoittaja Shaft
laturi on siis käytetty ja tehdaskunnostettu. adhd varaosista... 8)
eli pitäisikö tänään koittaa ilman heräte virtaa? entäs kun musta tuntuu siltä että se ei edes lataa akkua vaikka on B+ ssas johdot? mutta silloin kun oli W:ssä niin tuntu siltä että olisi ladannut eikä edes nakuttanut...
Lähetetty: 03 Maalis 2006 19:07
Kirjoittaja Shaft
joo o... elikkäs vika olikin nyt startin puolella koska siellä oli johdot "vähän" sulaneet niin ei sieltä virta liikkunut laturille päin...

KIITOS KAIKILLE!