Transit 2.2tdci moottorivaurio
Lähetetty: 21 Heinä 2015 21:00
Terve kaikille
2007 transitista porsi moottori ja nyt mietinnässä että kannattaako tuo remontoida vai tilaanko suosiolla uuden tai tarkemmin
jonkun käytetyn siihen tilalle.
Motissa on ilmeisesti jako päässyt hyppäämään ja kun se purettiin niin sylintereissä oli pahat kulumat ja se vaatisi siis porauksen ja
kansi pitäisi myös tutkia että onko venttiilit mutkalla tosin ei ne ainakaan niin mutkalla ole että silmällä huomaisi, mutta
mäntien päässä on semmoiset jäljet niinkuin oisi hieman lautaset sipaissut niihin.
Homma ilmeni niin että auto vauhdista hyytyi ja kun starttasi niin nilkuttelemalla pyöri ja kolmesta pytystä ei mitattaessa löytynyt
puristuksia oikein minkäänlaisia.
Öljypumpun hammaspyörä oli mennyt täysin sileäksi ja olenko väärässä että jakokettingin kiristys on öljynpaineella joten olisiko tuolloin
ketju hypännyt yli kun öljypummpu ei pyörinyt, ja tuon öljypumpun hamasrattaan kohtalo on kyllä täysi mysteeri.
Onko tuommoisen moottorin kunnostaminen järkevää.
Ulkomailta näyttäisi osia kohtuuhinnalla saavan mutta onko tietoa että mitä tänäpäiväna tuommoisen kunnostus maksaa.
Ja vaihtomoottoreita on tullut katseltua Saksan ja Englanin ebay:stä ja esim. tästä löytyisi motti kohtuuhinnalla kotimaan hintoihin
verrattuna. http://www.ebay.de/itm/FORD-TRANSIT-2-2 ... 4aec644487
Kysymys kuuluu että mistä saan selville tuon oman moottorin tarkan tyypin etten vain vääränlaista onnistu tilaamaan jos tilaamaan sen päädyn.
2007 transitista porsi moottori ja nyt mietinnässä että kannattaako tuo remontoida vai tilaanko suosiolla uuden tai tarkemmin
jonkun käytetyn siihen tilalle.
Motissa on ilmeisesti jako päässyt hyppäämään ja kun se purettiin niin sylintereissä oli pahat kulumat ja se vaatisi siis porauksen ja
kansi pitäisi myös tutkia että onko venttiilit mutkalla tosin ei ne ainakaan niin mutkalla ole että silmällä huomaisi, mutta
mäntien päässä on semmoiset jäljet niinkuin oisi hieman lautaset sipaissut niihin.
Homma ilmeni niin että auto vauhdista hyytyi ja kun starttasi niin nilkuttelemalla pyöri ja kolmesta pytystä ei mitattaessa löytynyt
puristuksia oikein minkäänlaisia.
Öljypumpun hammaspyörä oli mennyt täysin sileäksi ja olenko väärässä että jakokettingin kiristys on öljynpaineella joten olisiko tuolloin
ketju hypännyt yli kun öljypummpu ei pyörinyt, ja tuon öljypumpun hamasrattaan kohtalo on kyllä täysi mysteeri.
Onko tuommoisen moottorin kunnostaminen järkevää.
Ulkomailta näyttäisi osia kohtuuhinnalla saavan mutta onko tietoa että mitä tänäpäiväna tuommoisen kunnostus maksaa.
Ja vaihtomoottoreita on tullut katseltua Saksan ja Englanin ebay:stä ja esim. tästä löytyisi motti kohtuuhinnalla kotimaan hintoihin
verrattuna. http://www.ebay.de/itm/FORD-TRANSIT-2-2 ... 4aec644487
Kysymys kuuluu että mistä saan selville tuon oman moottorin tarkan tyypin etten vain vääränlaista onnistu tilaamaan jos tilaamaan sen päädyn.