Tyyppiviat mondeo mk4
Lähetetty: 13 Heinä 2015 22:41
Oon nyt alkanu kattelee jo vähä tuota uudempaa mondeota ja aika vähän siitä on juttua tällä foorumilla mitä nyt noita kokemuksia oon lukenu. Halusin tähän semmosen pika yhteenvedon siitä mitä kannattaa ottaa huomioon ko. autoa kun menee ostamaan ja kattomaan. Lähinnä itteä nyt kiinnostaa erityisesti 2007 vuodesta eteenpäin ennen faceliftiä olevat mallit joissa on joko 2 litranen duratec 145hv tai sitten se 2,5 turbo. Onko jotain lapsentauteja 2007 vuoden malleissa jotka on korjattu heti 2008-2009 malleihin?
Onko mk4 mondeosta korjattu noi murheet joita oli mk3:ssa? Tarkotan takajarrusatuloita, käsijarrua, imusarjan läpät ja keskuslukon murheet. Entä mites tuo ruoste? Vihaan ruostetta niinku kaikki muutkin joten mihin sitä tulee ensimmäitteeksi ja mistä sitä kannattaa kattoa sekä farmarissa että viistoperässä että sedanissa? Mites nuo vetoakselit, että onko ne myös kulutustavaraa kuin kolmoskoppases? Entä pysyykö vesi ulkona, mistä yleensä vuotaa vettä sisään?
Mites tuo 2,5 turbokone? Mitä murheita siinä tulee ensimmäitteenä? Mikä on jakohihnan vaihtoväli ja misä vaiheessa kannattaa alkaa kattelee uutta turboa? Onko tuossa muuten intercooleria?
2 litranen duratechan taitaa olla aika lailla sama kone kuin kolmoskorisessakin mutta onko siitä korjattu jo imusarjan läppä ongelma?
Onko mk4 mondeosta korjattu noi murheet joita oli mk3:ssa? Tarkotan takajarrusatuloita, käsijarrua, imusarjan läpät ja keskuslukon murheet. Entä mites tuo ruoste? Vihaan ruostetta niinku kaikki muutkin joten mihin sitä tulee ensimmäitteeksi ja mistä sitä kannattaa kattoa sekä farmarissa että viistoperässä että sedanissa? Mites nuo vetoakselit, että onko ne myös kulutustavaraa kuin kolmoskoppases? Entä pysyykö vesi ulkona, mistä yleensä vuotaa vettä sisään?
Mites tuo 2,5 turbokone? Mitä murheita siinä tulee ensimmäitteenä? Mikä on jakohihnan vaihtoväli ja misä vaiheessa kannattaa alkaa kattelee uutta turboa? Onko tuossa muuten intercooleria?
2 litranen duratechan taitaa olla aika lailla sama kone kuin kolmoskorisessakin mutta onko siitä korjattu jo imusarjan läppä ongelma?