Sivu 1/1

Mondeon tärinä

Lähetetty: 01 Maalis 2006 12:07
Kirjoittaja teko79
Olisi sellainen ongelma mondeossa, että yli 80 vauhdissa kun rupeaa kiihdyttämään niin oikealla edessä alkaa täristämään. Ratissa se tärinä kuitenkaan ei tunnu. Ylämäessä tärinä on voimakkaampaa. Sitten kun ajaa korotettujen suojateiden yli, niin etupään tullessa alas korokkeelta, kuuluu jonkinlainen kolahdus oikealla edessä. Tärinää esiintyy myös kun jarruttaa voimakkaasti. Katsastusmies ei löytänyt väljää edestä, mutta takana vasemmalla iskunvaimennin alkaa olla kaarensa päässä. Voiko vasen taka iskari vaikuttaa oikealle eteen täristyksenä? Olen koettanut 3 eri rengassarjalla tuota, ja aina täristää. 17" renkailla tärinä on kaikkein voimakkainta. Mitenköhän tätä lähtisi selvittelemään. Auto on -99 mallinen farmari mondeo

Tärinä

Lähetetty: 16 Maalis 2006 15:22
Kirjoittaja teko79
Edestä oikealta on jousi poikki ja takaa vasemmalta iskari lopussa. Voiko tämä aiheuttaa tuon tärinän?

Lähetetty: 17 Maalis 2006 22:49
Kirjoittaja Monteonisti
Eikös resu sisempi vetari tunnu myös ratissa? :shock:
Tarkista varalta kuitenkin tukivarren puslat, alapallo ja raidetangon pää. 8)

Lähetetty: 18 Maalis 2006 10:25
Kirjoittaja Monkelo
Omassa Monkelossa 1.8td vm-99 oli sellainen vika että loivaan kaarteeseen yli 100km/h ajettaessa alkoi täristämään.

Luulin heti että vetari kappaleina ja tilasin ulommanpään vetarin uuden ennenkuin edes tutkin asiaa.

Vika oli kuitenkin väljässä raidetangon pallonivelessä.

Katsastukseen joutui sittemmin vaihtamaan myös alatukivarren takimmaiset isot kumimotukat.

Vetareissa ei vielä mitään vikaa autolla ajettu 250 000km, olen kyllä joutunut uusimaan sisemmänpään niveliin klemmarit ja lisännyt rasvaa.

Tietääkseni vetareita ei ole vaihdettu, valalle en mene vannomaan :?

Tärinä

Lähetetty: 18 Maalis 2006 13:27
Kirjoittaja teko79
Monkelo kirjoitti:Omassa Monkelossa 1.8td vm-99 oli sellainen vika että loivaan kaarteeseen yli 100km/h ajettaessa alkoi täristämään.

Luulin heti että vetari kappaleina ja tilasin ulommanpään vetarin uuden ennenkuin edes tutkin asiaa.

Vika oli kuitenkin väljässä raidetangon pallonivelessä.

Katsastukseen joutui sittemmin vaihtamaan myös alatukivarren takimmaiset isot kumimotukat.

Vetareissa ei vielä mitään vikaa autolla ajettu 250 000km, olen kyllä joutunut uusimaan sisemmänpään niveliin klemmarit ja lisännyt rasvaa.

Tietääkseni vetareita ei ole vaihdettu, valalle en mene vannomaan :?
Kävin Ford liikkeessä kysymässä asiaa, niin ne sanoi ilman mitään tutkimista että jouset ja iskarit sekä molemmat vetarit vaihtoon. Tuli vähän sellainen olo että kunhan osia vaihdetaan ja katsotaan sitten auttoiko.

Lähetetty: 18 Maalis 2006 13:43
Kirjoittaja Sultzi
No niinhän merkkihuolloissa tupataan tekemään. Vaihdellaan osia jotka voi vaikuttaa asiaan ja katsotaan auttoiko.

Lähetetty: 18 Maalis 2006 22:24
Kirjoittaja kd
Sultzi kirjoitti:No niinhän mer
kkihuolloissa tupataan tekemään. Vaihdellaan osia jotka voi vaikuttaa asiaan ja katsotaan auttoiko.
Mistäköhän löytyis sellainen Ford-korjaamo pääkaupunkiseudulta, joka korjaa vikoja eikä arvauksia?

Lähetetty: 18 Maalis 2006 22:32
Kirjoittaja Sultzi
Toki, eihän kaikki merkkihuollotkaan samanlaisia ole, mutta ikävän moni.

Lähetetty: 19 Maalis 2006 23:52
Kirjoittaja hartza
lapazu kirjoitti:
Myös tehdaskorjattuja akseleita saa motonetista, mutta niistä ei ole kovin mairittelevia kokemuksia.
Ne Motonetin myymät Interpartsin vetarit ovat tehdasuusia. Mitäs huonoa niistä on kuulunut, muutakuin niissäkään ei pysy ne kumit välttämättä paikoillaan. Se on helposti korjattu jo ennen asennusta kunnon pannoilla.

Lähetetty: 21 Maalis 2006 12:41
Kirjoittaja kd
kd kirjoitti: Mistäköhän löytyis sellainen Ford-korjaamo pääkaupunkiseudulta, joka korjaa vikoja eikä arvauksia?
Tarkoitin kysyä, että onko pääkaupunkiseudulla hyviä Ford huoltamoja, siis muita kuin Stockmann autoa?