Sivu 1/1

Mondeo MK3: ilmastointi ei toimi

Lähetetty: 21 Kesä 2015 19:57
Kirjoittaja Omppu
Potilaana -01 MK3 TDDi. Näinhän siinä kävi, kabiiniin ei tule kylmää.

Taustatietoa:
- kompura vaihdettu viime kesänä ja ilmastointi täytetty tuolloin
- nyt ei lähde kompura ollenkaan päälle
- ei lähde myöskään flekti päälle

Tähän mennessä testattu:
- katsottu sulakkeet ja flektin/kompuran diodit näyttivät olevan OK
- kompuran sähköliitin on kiinni
- vikakoodit luettu Forscanilla, ainoa loytynyt oli B2454 Aux Heater Blower Fan Circuit Open joten ei pitäisi tähän vaikuttaa?

Vien ensi viikolla ilmastointihuoltoon mutta jos on vinkkejä mitä vielä voisi itse testata niin kiitos!!! :evil:

Re: Mondeo MK3: ilmastointi ei toimi

Lähetetty: 21 Kesä 2015 20:38
Kirjoittaja Jheinonen
Omassa Focuksessa oli samanlaisia oireita, kävin kaikki osat läpi mitä löysin, muttei vikaa löytynyt. Vein uudelleentäyttöön ja laakista lähti toimimaan, olisko aineet vain vähissä niinkuin mulla? Ei lähteny päälle flekti eikä kompura ei naksunu eikä mitään ennen huoltoa..

Re: Mondeo MK3: ilmastointi ei toimi

Lähetetty: 22 Kesä 2015 18:22
Kirjoittaja ReiluReiska
Tuntematta autosi ilmastoinnin tekniikkaa niin veikkaan että kylmäaineet karanneet jostain syystä ja järjestelmä tunnistaa sen eikä suostu käynnistymään kompuraa (voitelu) suojellakseen? Sen takia ei myöskään flekti lähde päälle jos se varmasti myös toimii muuten? Tai sitten kompuran putkessa oleva paineanturi (tunnistin) on rikki tai sen johdot poikki/hapettuneet, jolloin ei saa anturilta tietoa eikä suostu käynnistymään.

Tutulla kävi niin peugeotin kanssa että vei ilmastointihuoltoon, täyttivät järjestelmän ja kuukauden päästä taas lakkas toimimasta. Asentaja laittoi sitten varjoaineen sekaan jos vielä jostain vuotaa kylmäaineet ulos kun oli ilmeisesti niin pieni vuoto kuitenkin. Ties vaikka sinullakin on ihan minimaalinen vuoto jossakin joka ei testerin "nopealla" alipaine/ylipaine testillä paljastu?

Re: Mondeo MK3: ilmastointi ei toimi

Lähetetty: 23 Kesä 2015 06:20
Kirjoittaja Boosteri
Onko tuosta varjoaineesta jotain haittaa järjestelmälle, muuta kuin ylimääräinen kulu? Olen monesti pohtinut, että eikö tuo kannattaisi ruutata aina täytettäessä sinne, niin vikaantuessa välttyisi yhdeltä ylimääräiseltä täytöltä ja voisi suoraan alkaa lampulla katselemaan mistä vuotaa?