Mondeo -96 akku vika
Lähetetty: 26 Huhti 2015 06:32
Miksi auton vieressä oleva akku joka on kiinnitetty auton kaapeleihin ei käynnistä autoa vaikka lataus on maksimissa?
Tuo on siis irto akku joka on kytketty ajoneuvon kaapeleihin suoraan kiinni.
Ei siis tässä vaiheessa vielä autossa paikallaan olevan akun napoihin.
Mietityttää vain se seikka kun koitettiin niin antava täysi akku jännite 12,87V kaapeleitten päässä sama, mutta kun kiinnitti auton kaapeleihin suoraan niin olikin vain 1,00V.
Tai laittoi maan auton moottorissa olevaan nostokorvaan kiinni sama juttu 1,00V.
Myöskin sama toistui kun laittoi akun kaapelit kiinni autossa paikallaan olevaan vialliseen akkuun ja kaapelit kiinni auton akkuun jännite onkin vain 1,00V.
Akku vaihtoon ja auton omiin piuhoihin kiinni niin jännite onkin tuo 12,87V.
Eikö tuo kuitenkin ole sama asia vaikka kytket akun autoon kiinni kaapelien välityksellä kuin se että akku on kiinni auton omissa piuhoissa?
Ja saamaa konstia käytetään kuitenkin auton käynnistyksessä jos ei ole saatavilla kuin toimiva täyteen ladattu akku ainakin omistajan manuaalista löytyy kuva siitä.
Silti autossa kiinni omissa kaapeleissa olevan akun kautta voi ladata maassa olevaa akkua.
Samalla selvisi sekin ongelma joka on kiusannut pitkään, että keskuslukko toimii, mutta vain niin että painat kaukosäätimen painiketta kerran ovet menee lukkoon.
Välillä tosin joutui kuittaamaan ovet lukkoon apumiehen kahvasta nostamalla.
Avattaessa ovia painat kerran ovet aukeaa kaksoislukituksen ekaan osaan hälytin menee pois päältä.
Painat toisen kerran niin ovet aukeaa lukosta, hälytin menee päälle.
Painat kolmannen kerran hälyttimen pois päältä ovet pysyy auki.
Tuo on siis irto akku joka on kytketty ajoneuvon kaapeleihin suoraan kiinni.
Ei siis tässä vaiheessa vielä autossa paikallaan olevan akun napoihin.
Mietityttää vain se seikka kun koitettiin niin antava täysi akku jännite 12,87V kaapeleitten päässä sama, mutta kun kiinnitti auton kaapeleihin suoraan niin olikin vain 1,00V.
Tai laittoi maan auton moottorissa olevaan nostokorvaan kiinni sama juttu 1,00V.
Myöskin sama toistui kun laittoi akun kaapelit kiinni autossa paikallaan olevaan vialliseen akkuun ja kaapelit kiinni auton akkuun jännite onkin vain 1,00V.
Akku vaihtoon ja auton omiin piuhoihin kiinni niin jännite onkin tuo 12,87V.
Eikö tuo kuitenkin ole sama asia vaikka kytket akun autoon kiinni kaapelien välityksellä kuin se että akku on kiinni auton omissa piuhoissa?
Ja saamaa konstia käytetään kuitenkin auton käynnistyksessä jos ei ole saatavilla kuin toimiva täyteen ladattu akku ainakin omistajan manuaalista löytyy kuva siitä.
Silti autossa kiinni omissa kaapeleissa olevan akun kautta voi ladata maassa olevaa akkua.
Samalla selvisi sekin ongelma joka on kiusannut pitkään, että keskuslukko toimii, mutta vain niin että painat kaukosäätimen painiketta kerran ovet menee lukkoon.
Välillä tosin joutui kuittaamaan ovet lukkoon apumiehen kahvasta nostamalla.
Avattaessa ovia painat kerran ovet aukeaa kaksoislukituksen ekaan osaan hälytin menee pois päältä.
Painat toisen kerran niin ovet aukeaa lukosta, hälytin menee päälle.
Painat kolmannen kerran hälyttimen pois päältä ovet pysyy auki.