Sivu 1/1

sierran leimaaminen turbon kanssa

Lähetetty: 27 Helmi 2006 14:28
Kirjoittaja Samu
eli joudunko vaihtamaan jarrut kun muutoskatsastan auton turbolle,välijäähdyttimelle ja ruiskulle..??auto on alunperin kaasari peli..vai riittääkö että penkitän sen vaikka 0,1 ahdoil ja teho ei nouse yli 20% siint vakiost 105 hv vai onko is ja kaasari sierras eri jarrut ku oon kuullu et is ois uritetut levyt edes??

ja jos joudun niin mitkä jarrut joutuu laittamaan..??

Lähetetty: 27 Helmi 2006 15:11
Kirjoittaja JuHo^
is on jäähdytetyt edessä.. eikös se niin mene että jos menee tehot yli 20% ni joutuu muutoskatsastaa joten siinävaiheessa voi ruveta joku vaatimaan jarruihin päivitystä..

takaveto kossuissa on edessä jäähdytetyt ja takana tavalliset nelikko cossussa on jäähdytetyt edes ja takan... yks on josset tahdo mitään 200hv rikkoa on se että vaihdta xr4 riesan jarrut/vakaajat ni sitten kait riittää 200hv toi alustan puolesta!? penkityspaprut tarvii kuitenkin olla...

parasta on kun menet konttorin sedälle puhelemaan ja siten vielä sama setä muutoskatsastais ni olis kaikkista helpoin..

Lähetetty: 27 Helmi 2006 16:48
Kirjoittaja jaska74
eikös kaikissa sierroissa 87-> ole jäähdytetyt etulevyt

Lähetetty: 28 Helmi 2006 16:19
Kirjoittaja JuHo^
jaska74 kirjoitti:eikös kaikissa sierroissa 87-> ole jäähdytetyt etulevyt
ohan niissä vissii juu.. mut muntietääkseni 87 vanhemmissa ei ollut!? kaveri ilmeisesti -85 ahdottamassa?

Lähetetty: 28 Helmi 2006 17:31
Kirjoittaja Jaakko85
Vai ahdottamassa :) .. Olisko ollut että kaikissa 1.6? ja 1.8-2.0 on jäähdytetyt vuosimallista riippumatta ja 1.3ssakin sitten sen maagisen vuosiluvun jälkeen ne jäähdytetyt.

Parhaiten nuo katsastushommat kyllä selviää katsastuskonttorilta, mutta dynolapun tehoista tarvii kuitenkin joka tapauksessa.

Lähetetty: 28 Helmi 2006 19:58
Kirjoittaja jaska74
jäähdytetyt levyt eteen ja taakse 9" rummut (on jo vakiona 2 litrasessa)
ja kun teho ei nouse liikaa, pitäs leimaus olla ihan läpihuutojuttu, ainakin ilman välkkäriä

Lähetetty: 01 Maalis 2006 00:29
Kirjoittaja Samu
jaska74 kirjoitti:jäähdytetyt levyt eteen ja taakse 9" rummut (on jo vakiona 2 litrasessa)
ja kun teho ei nouse liikaa, pitäs leimaus olla ihan läpihuutojuttu, ainakin ilman välkkäriä
kyl sinne välijäähdytinkii on tulos..:)

Lähetetty: 01 Maalis 2006 01:14
Kirjoittaja Aksu
Edellinen omistaja oli leimannut tuon nykyisen sierran 0,19bar paineilla(is+turbo+ic) ja vakiojarruin.

Lähetetty: 01 Maalis 2006 01:36
Kirjoittaja Samu
Aksu kirjoitti:Edellinen omistaja oli leimannut tuon nykyisen sierran 0,19bar paineilla(is+turbo+ic) ja vakiojarruin.
selvä täytyy yrittää..:)

Lähetetty: 07 Maalis 2006 09:24
Kirjoittaja mikimaki
täysin konttorikohtainen juttu että mitkä jarrut vaatii...

Lähetetty: 07 Maalis 2006 15:40
Kirjoittaja JesseT
Eikö nyt kuitenkin olisi kivempaa laittaa sinne ne kunnon jarrut, kuin yrittää väkisin onnettomilla pärjätä. Vaikka ihan vapaaehtoisesti. Vapaaehtoisesta jarrujen päivittämisestä parempaan kun ei edes mene prosentteja.

Lähetetty: 07 Maalis 2006 23:00
Kirjoittaja Samu
JesseT kirjoitti:Eikö nyt kuitenkin olisi kivempaa laittaa sinne ne kunnon jarrut, kuin yrittää väkisin onnettomilla pärjätä. Vaikka ihan vapaaehtoisesti. Vapaaehtoisesta jarrujen päivittämisestä parempaan kun ei edes mene prosentteja.
kyl siihe toiset jarrut jossaa vaihees kesäl tulee..sit ku tulee enemmän tehoo ja rahaa ostaa ne jarrut..:) täl hetkel rahat aika lopus..koska nyt ois vaa tarkotus saaha auto leimattuu ja ajoo ku ei oo huamisen jälkee enää mitää kulkupelii...:(

Lähetetty: 04 Touko 2006 00:52
Kirjoittaja Grazzius
juu kysynpä nyt sitten itekkin täällä että ... olin lukevinaan jostain sierra vm88 1.6 ohc turbotuksen ja katsastamisen että mitä vaatii leimalle.

varmaa on että dynolapun paljonko saa lapussa olla tehoa? jos esim. just ruuvvaan 0.1 paineet? ja varmaan tehot n.100hp? mutta oliko vielä lisäksi katti? ni tässäkö kaikki tarvittava???
jos joku viitii ni heitää linkin siihen suuren keskusteluun aiheesta itte en sitä enää löytäny.

meinaan vaa et tulee olemaan eka virittämäni/turbottamani auto ni olis ihan kiva sitten saada leimalle suoraan.. kaiken muun suunnilleen tiedänkin tai olen täältä tietoa löytänyt tarpeeksi

Lähetetty: 15 Touko 2006 01:18
Kirjoittaja Grazzius
huomenna hakemaan varaosa auto ja siintä ruuvvaan turbon yms. siihen liittyvät ja alan rakentelemaan omaani kiinni mitäs luulette että tulee tehoja 1.6 ohc koneesta??

turbo oli ennen kaverin 2.0 ohc koneessa ja oli muistaakseni n.250hp ottanut aika suurilla paineilla ni mitähän tuo mun 1.6 tykkää jollain pienillä paineilla 0.4-0.6 toimia ja minkähän verran tehoa suunnilleen oisko yli 150?
tarkotus laittaa tupla lorttot joku kisakansi tulossa tarkkaa en tiedä mitä sille tehty 3tuumaa putkisto suora ...
siintä jos joku laittaa arvion ja arvion siintä kauan tulee kestämään :D

mutta sen takaan että on kiva leikkiä vaikka kuinka on 1.6 kone

ja sit olis kiva tietää vielä se et mitä pitää muuttaa katsastaes onko ainoastaan jarrut isommat ja katti + dynolappu? ja paljonko saa olla dynolapussa tehoja?

Lähetetty: 15 Touko 2006 14:41
Kirjoittaja enjoi
Grazzius kirjoitti:
ja sit olis kiva tietää vielä se et mitä pitää muuttaa katsastaes onko ainoastaan jarrut isommat ja katti + dynolappu? ja paljonko saa olla dynolapussa tehoja?
Ei sun sinne kattia tarvitse laittaa jos auto ei alunperin ole katti.
Jarruille ei tarvitse tehdä mitn jos teho ei nouse yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta, jossa on samat jarrut. eli esim dohc sierrassa on 120hp ja edessä jäähdytetyt ja takana rummut.
eikös samat jarrut oo kaikissa muissa paitsi cossuissa,xr4 tai 4x4?

Lähetetty: 16 Touko 2006 23:48
Kirjoittaja Grazzius
juu oon ollu lukevinaa et pitää olla isommat jarrut???? eli ne mitkä on 2.0ohc vakiona.
ja katti että menis päästöistä läpi?? vahventakaa hieman jos väärässä olen?

Lähetetty: 17 Touko 2006 00:19
Kirjoittaja Aksu
Grazzius kirjoitti:juu oon ollu lukevinaa et pitää olla isommat jarrut???? eli ne mitkä on 2.0ohc vakiona.
ja katti että menis päästöistä läpi?? vahventakaa hieman jos väärässä olen?
Tuo katti on "rajatapauksia" varten.Mikäli auto no ensi rekisteröity ennen 7/87 niin ei tarvitse kattia.

Lähetetty: 17 Touko 2006 00:54
Kirjoittaja Grazzius
eli mulla on 88 vuotinen sierra ni eikös se kissa siellä pidä olla?

Lähetetty: 17 Touko 2006 06:44
Kirjoittaja turbiiniriesa
Grazzius kirjoitti:eli mulla on 88 vuotinen sierra ni eikös se kissa siellä pidä olla?
mul oli -89 eikä siinä ollut kattia.

Lähetetty: 17 Touko 2006 08:52
Kirjoittaja siipicossu
turbiiniriesa kirjoitti: mul oli -89 eikä siinä ollut kattia.
Ei alkuperäisenä mutta turbotettuna pitää olla jos on 1.7 1987 tai myöhemmin käyttöönotettu.


"Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella."

Lähetetty: 17 Touko 2006 13:21
Kirjoittaja Grazzius
jeps juuri tuota meinasin eli dynolappu ja kissa .. dynolapussa kait saa olla
jotain 144hp ?

ja isoista rummuista en tiedä pitääko laittaa mut kyllähän se kannattaa jo oman turvallisuuden lisäämiseksi ja voi vielä nauttia siintä ajamisesta 8)

Lähetetty: 17 Touko 2006 15:43
Kirjoittaja jamo78
Mut muistakaa et auto ei tule vähäpäästöiseksi eli putkessa riittää pelkkä tyhjä katin pönttö!!

Lähetetty: 17 Touko 2006 17:46
Kirjoittaja turbiiniriesa
siipicossu kirjoitti: Ei alkuperäisenä mutta turbotettuna pitää olla jos on 1.7 1987 tai myöhemmin käyttöönotettu.


"Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella."
turbo oli ja kohtuu kokonenkin,toki aika kauan sitten turbo muutoskatsastettu.
hmmm...niin nythän tosiaan puhutaan nykyään katsastetusta :roll: joo varmaan tosiaan nykyään tarvii ton katin sinne -87 uudempiin.kaikkee sitä vanahaan rotiskoon pitää laittaa,et sinne mutkan saa :(