c-max 1.8 bensa ja vikakoodit p2110 ja p0106
Lähetetty: 06 Huhti 2015 21:18
Mikähän mahtaa olla vaimon 10v ikäisessä c-maxissa, kun menee limited speed modeen ja heittää otsikon vikakoodit?
Kiinalainen halpistesteri sanoi p0106 tarkoittaa että tmap arvo on alueen ulkopuolella eli ilmeisesti ei vastaa kaasuläpän ja kuormituksen olettamaa. P2110 laitteen mukaan kaasuläpän asentotunnistimen datavirhe.
Vähän epäröintiä ollut jo pidemmän aikaan liikkeellelähdössä, mutta nyt alkoi tulla ihan engine failurea ja freeze frame datan perusteella koodilla p0106 löytyy kuormitus n.85% ja tällöin tmap lukema 26inhg, eli lukema kuin moottorijarrutuksessa vaikka kuormituksen perusteella kiihdytys kyseessä. Otin tmap anturin irti mutta oli ihan suht puhtaan näköinen ja liitin näytti hyvältä, eli kultaus ehjää.
Sitten ajattelin josko tulis kuitenkin kaasuläpältä toi vian juurisyy ja koitin herkistellä läppää ja tiputin öljyä tipat akselin päihin.
Sitten kokeilin ottaa kaasuläpän asentotunnistimen (tp) livedataa samalla kun painan kaasupoljinta auto sammutettuna virta 2:lla ja siinä on jotain outoa. Kun kaasua painaa himpun verran ja pitää siinä, niin kaasuläppä alkaa värisemään niin että sirinä kuuluu sisälle asti. Mahtaako kyseessä olla jokin perus c-max / focus II ominaisuus.. ? Kuuluuko kaasuläpän pitää siritystä pintakaasulla kun auto ei siis ole käynnissä? Siis lähinnä voisko joku testata omasta 1.8 duratecista mitä kys.tilanteessa käy.
TP data heittelehtii 18- 30% väliä sirinän aikana.. Kuulostaa aika kovalta heittelyltä, eli ei varmaan normaalia..? Oisko poljinanturi vai mikä aiheuttaisi, ideoita klubilaisilla?
Kiinalainen halpistesteri sanoi p0106 tarkoittaa että tmap arvo on alueen ulkopuolella eli ilmeisesti ei vastaa kaasuläpän ja kuormituksen olettamaa. P2110 laitteen mukaan kaasuläpän asentotunnistimen datavirhe.
Vähän epäröintiä ollut jo pidemmän aikaan liikkeellelähdössä, mutta nyt alkoi tulla ihan engine failurea ja freeze frame datan perusteella koodilla p0106 löytyy kuormitus n.85% ja tällöin tmap lukema 26inhg, eli lukema kuin moottorijarrutuksessa vaikka kuormituksen perusteella kiihdytys kyseessä. Otin tmap anturin irti mutta oli ihan suht puhtaan näköinen ja liitin näytti hyvältä, eli kultaus ehjää.
Sitten ajattelin josko tulis kuitenkin kaasuläpältä toi vian juurisyy ja koitin herkistellä läppää ja tiputin öljyä tipat akselin päihin.
Sitten kokeilin ottaa kaasuläpän asentotunnistimen (tp) livedataa samalla kun painan kaasupoljinta auto sammutettuna virta 2:lla ja siinä on jotain outoa. Kun kaasua painaa himpun verran ja pitää siinä, niin kaasuläppä alkaa värisemään niin että sirinä kuuluu sisälle asti. Mahtaako kyseessä olla jokin perus c-max / focus II ominaisuus.. ? Kuuluuko kaasuläpän pitää siritystä pintakaasulla kun auto ei siis ole käynnissä? Siis lähinnä voisko joku testata omasta 1.8 duratecista mitä kys.tilanteessa käy.
TP data heittelehtii 18- 30% väliä sirinän aikana.. Kuulostaa aika kovalta heittelyltä, eli ei varmaan normaalia..? Oisko poljinanturi vai mikä aiheuttaisi, ideoita klubilaisilla?