Sivu 1/1

Scorpa 2.8v6 ruiskun säätö

Lähetetty: 07 Maalis 2005 01:51
Kirjoittaja Jarppo
No niin, nyt se tapahtui mitä aina pelkää. Scorpio 86- ei mennyt katsastuksesta päästöarvoista läpi. :evil: Häkä (muistaakseni se oli se) ei mennyt rajoihin. Yläraja oli 4.5 mutta minulla meni 5.x. Eikös tuo tarkoita sitä että kone käy liian rikkaalla? Tyhjäkäyntikin oli hivenen yli 1000. Siihenkään en ole löytänyt säätöä. Jos olisi ollut alhaisempi niin ehkä olisi saanut tiputettua arvot rajoihin. Tulpat näytti olevan ok ja virranjakajan kansikin. Moottorissa on elektroninen ruisku joten ei näy missään mitään säätöjä ja auto on ollut vasta pari vuotta joten en ole kerennyt moottoriin perehtyä kun on mennyt aika muita paikkoja fixatessa. Viimevuonna meni katsastuksesta ok. Kellään kokemusta/vinkkiä?

Lähetetty: 07 Maalis 2005 05:06
Kirjoittaja Regu
ilmamäärämittarin putsaus on varmaan hyvä aloitus.

Lähetetty: 07 Maalis 2005 16:07
Kirjoittaja overboost
Autossa varmaankin läppätyyliset ilmamäärämittarit. Silloin voi tyhjäkäyntiseoksia säätää. Koska tyhjäkäynti on korkea, niin tarkasta imuletkut, jos on halkeamia. Rikkinäiset letkut vaikuttavat myös seoksiin. Jos mitään ilmavuotoa ei ole, niin korkea tyhjäkäynti johtuu tyhjäkäyntiventtiilistä tai liian auki olevasta kaasuläpästä.

Lähetetty: 07 Maalis 2005 16:54
Kirjoittaja Jarppo
Kuva

Tuommoiset mötikät sieltä löytyi. Mitenhän ne pitäisi puhdistaa kun ei uskalla noita luukkuja aukoa kun on jollain aineella kiinni. Vai saako ne enää ilmatiiviiksi millään?

Missähän on tyhjäkäyntiventtiili? Onkohan se semmoinen jarrusylinterin näköinen mötikkä edessä, johon tulee piuha?!? Pitää yrittää metsästää holtokirjaa kun on ruiskun sielunelämä vähän hakusessa.
Tänään ainakin selvisi että mikä ihmeen toinen kaasuvaijeri menee jonnekin. Se on näemmä vakionopeuden säätimelle joka oli tuolla mötiköiden alla piilossa. Senkin kunnostus olisi sitten joskus tehtävä kun ei toimi.

Kuvat linkkenä kiitos! -Edit By: Lalli69-

Lähetetty: 07 Maalis 2005 17:06
Kirjoittaja ZyaS
tyhjäkäyntiventtiili on liitetty ennen ja jälkeen ilmamäärä mittarin imuputkiin yleensä letkulla.. ja pari johtoakin siihen on liitetty.. sen putsaus auttaa yleensä kanssa tyhjäkäynti ongelmiin.

Lähetetty: 07 Maalis 2005 17:22
Kirjoittaja t5
Kyllä se tyhjäkäynti venttiili on kylläkin kaasuläpissä kiinni.

Lähetetty: 07 Maalis 2005 17:25
Kirjoittaja ZyaS
t5 kirjoitti:Kyllä se tyhjäkäynti venttiili on kylläkin kaasuläpissä kiinni.
joo siis kiertää kaasuläpän eikä ilmamäärämittaria :oops:

Lähetetty: 08 Maalis 2005 14:41
Kirjoittaja Jarppo
Kuva

Tämä lienee nyt sitten se tyhjäkäynti-venttiili? Pitää kattoa mitä se on syönyt.

Kuvat linkkenä kiitos! -Edit By: Lalli69-

Lähetetty: 08 Maalis 2005 14:57
Kirjoittaja turbiiniriesa
joo tuo kannattaa puhdistaa sisältä,sitä ei auki saa,mutta ruiskuta sinne esim.jarrunpuhdistus ainetta ja puhaltele paineilmalla,ite joskus myös pumpulitikuilla rassasin paskaa pois sieltä sisältä,kuhan ensin olin sinne tuota jarrunpuhdistussprayta ruiskutellu.

Lähetetty: 08 Maalis 2005 15:09
Kirjoittaja ZyaS
ja sitä "jarruspraytä" saa laskee ton ihan täyteen ja antaa liueta jokun aikaa.

Lähetetty: 08 Maalis 2005 15:20
Kirjoittaja zak69
Jos konees malli on PR3 niin vastus pitäisi tuossa säätimessä olla 10-20 ohmia.

Lähetetty: 12 Maalis 2005 23:47
Kirjoittaja t5
scorpio/granada 2.8i 1985-87 kiertyvä joutokäynninsäädin 8-12 ohmia.

Lähetetty: 05 Huhti 2005 00:53
Kirjoittaja Jarppo
Hurraaaaa :D Läpi meni. Putsasin siis kaikki nuo edellämainitut ja vaihdoin vielä tulpat ja virranjakajan kannen varmuuden vuoksi. Olisin vaihtanut tulpanjohdotkin mutta jostain syystä kyseiseen härpäkkeeseen ei niitä saa kuin tilaamalla ja ei ollut aikaa. Tässä siis ruuvi lukitteinen kansi, jossa eri pää kuin 'tavallisissa' piuhoissa.

Aika paljon selvisi samalla jo ruiskun sielunelämästä. Ei tuo niin kauhea olekaan kun alussa näyttää. Jopa vikakoodien etsintään löytyi ohje, jahka saa hommattua analogisen volttimittarin ja löytäisi sen pistokkeen mihin sen tökkää...

Suuri kiitos teille kun autoitte..