Sivu 1/1

Focus RS Mk3

Lähetetty: 04 Helmi 2015 19:13
Kirjoittaja S-P-H
Mulle ja varmaan monelle muullekin tuli yllärinä, että se on sittenkin nelivetoinen. Tästä on
varmaan moni ostaja iloinen. Voi kiihtyäkin aika napakasti!

http://www.autoexpress.co.uk/ford/focus ... ver-318bhp

http://www.topgearsuomi.fi/content/raju ... ocus-rslla

http://www.evo.co.uk/ford/focus-rs/1513 ... g-and-more

Re: Focus RS Mk3

Lähetetty: 04 Helmi 2015 22:29
Kirjoittaja 6007
silloin kun edellinen RS esiteltiin olin mukana tuon toisen Ford-kerhon
keskustelussa, jossa aika monikin suri suurestikin että edellinen malli
oli vain etuvetoinen ja jos se olisi ollut nelivetoinen niin ostajia olisi
ollut hyvinkin paljon.
toivottavasti säästivät rahansa jotta nythän sitten nelivatoista saa.
toivottavasti hinta on suht´koht ok niin varmaan ostajiakin löytyy.
teho määrä on kyllä riittävä luulisin :D

Re: Focus RS Mk3

Lähetetty: 05 Helmi 2015 10:10
Kirjoittaja terae
Katsotaan miten tuo käytännössä toimii, sitten kun se tulee...ainakin vaikuttaa hyvältä. Voi olla, että juuri kun tuon ST:n ehtii kokonaisuudessaan muokata mieleisekseen tässä odotellessa, niin tuleekin eteen vaihto mk3 RS:ään.

Re: Focus RS Mk3

Lähetetty: 05 Helmi 2015 12:23
Kirjoittaja 6007
sehän on kiva, on aina mukava katsella oikeita RS:ä, ei niitä ole koskaan liikaa....

Re: Focus RS Mk3

Lähetetty: 06 Helmi 2015 19:11
Kirjoittaja Portti
Hienoa, että tuohon tuli neliveto. Tuosta kun tekisivät farmarimallin, niin sehän toimisi myös perheautona. Valitettavasti farkkua ei ole tietojen mukaan luvassa.

Re: Focus RS Mk3

Lähetetty: 07 Helmi 2015 20:23
Kirjoittaja AnakKi
On sen verran kiinnostava auto, että piti ihan sen takia rekisteröityä :)
Fordi mies oon ollut jo pitemmän aikaa ja viime vuonna rupesin jo odottelemaan, että nelivetoiset mondeot tulee myyntiin, no taidankin ruveta odottelemaan tätä vaikka hintalappu onkin ihan eri kymmenluvulta.

Re: Focus RS Mk3

Lähetetty: 07 Helmi 2015 22:31
Kirjoittaja Rstuning
Minulla oli tarkoitus hankkia RS500 focus, mutta se saa nyt jäädä ja katsotaan tämä uusi kortti sitten.

Re: Focus RS Mk3

Lähetetty: 08 Helmi 2015 21:30
Kirjoittaja duckworth
Onkohan tuo neliveto sitten sitä Audeistakin tuttua Torsen-paskaa? :roll: Muutenhan tuo olisi kyllä ihan menevä peli, jos tuommoisia summia pystyisi autoon ikinä sijoittamaan :D

Re: Focus RS Mk3

Lähetetty: 09 Helmi 2015 01:16
Kirjoittaja yritäedes
Tuolla on selitetty RS:n nelivetotekniikkaa, tosin englannin kielellä.

Re: Focus RS Mk3

Lähetetty: 10 Helmi 2015 06:48
Kirjoittaja Boosteri
Vähän valjuksi jäi omaan makuun tuo muotoilu edellisiin rs:iin verrattuna, ja herran jestas tuo musta muovi palkki on ruma tuossa puskurin paraati paikalla.
duckworth kirjoitti:Onkohan tuo neliveto sitten sitä Audeistakin tuttua Torsen-paskaa? :roll: Muutenhan tuo olisi kyllä ihan menevä peli, jos tuommoisia summia pystyisi autoon ikinä sijoittamaan :D
Avaatko hieman mikä sinusta torsenissa on niin huonoa?

Re: Focus RS Mk3

Lähetetty: 10 Helmi 2015 08:54
Kirjoittaja duckworth
Boosteri kirjoitti: Avaatko hieman mikä sinusta torsenissa on niin huonoa?
Heti alkuun myönnän etten ole nelivedoilla itse ajanut, mutta ainakin koeajajat valittavat aina tuota väännönaistivaa lukkoa, ei ole kovinkaan leikkisä ajaa ja autoa on vaikea saada vaikkapa sivuluisuun, kun voima pyrkii aina siirtymään pois sutivalta pyörältä/akselilta. Eikö tällaiset autot kuitenkin ole tehty hauskan pitoon, eikä helppoon ja ylelliseen kruisailuun...? Muutenhan on sama ostaa sitten Audi :D

Re: Focus RS Mk3

Lähetetty: 11 Helmi 2015 12:38
Kirjoittaja Rstuning
Tuosta,kun 6minuutin kohdalta katsot, jos et jaksa koko videota kytätä niin näet hieman miten sitä focusta voi pyörittää, kun on ammattimies puikoissa.

https://www.youtube.com/watch?v=eQdhcPovd1E

Re: Focus RS Mk3

Lähetetty: 13 Helmi 2015 20:47
Kirjoittaja terae
Niin ja siis toi nelivetohan on ihan eri tekniikkaa kuin se mistä on jauhettu mielipidepalstoilla... ;)
Oma veikkaukseni on, että hienojen sanojen takana piilee ST:stä tuttu torque vectoring siirrettynä taka-akselillekin. Eli jarruilla jarrutellaan voima sille halutulle toiselle puolen akselilla, kun edessä onkin jo sitten LSD-lukko. Neliveto-toteutus jossa yhdistyy aikaisemmat hyväksi koetut tekniikat kahdella akselilla. Quaifen lukko eteen, jarruvoimainen torque vectoring taakse ja kaveriksi sitten vielä muuttuva perävälitys kardaanille vai miten se pitäis hienosti sanoa?

Rumissa muoviosissa on se hieno puoli, että ne saa pois. Tuo muovikeula taitaa olla lähinnä rekisterikilven pidin, kun ST-mallin ritilät on otettu pois tieltä. Äkkiäkös siihen tuunaa hienomman. :) Omia silmiäni rasittaa nuo sumarien muotoilut...