Foorumin kehitysketju
Foorumin kehitysketju
Noniin, avataas uus ketju kun tämä aikaisempi keskustelu on tyystin pysähtynyt menneeseen aikaan.
Operatiivinen ylläpito, kerhon vetäjät, jne. vaihtuneet ja kehitysehdotuksia tämän keskustelualueen suhteen otetaan taas vastaan.
Ps. Suomen kielipakettia ei ole vieläkään löytynyt (phpBB 3.1.x), on tiedossa että vain englanninkielinen käyttöliittymä toimii toistaiseksi oikein.
Operatiivinen ylläpito, kerhon vetäjät, jne. vaihtuneet ja kehitysehdotuksia tämän keskustelualueen suhteen otetaan taas vastaan.
Ps. Suomen kielipakettia ei ole vieläkään löytynyt (phpBB 3.1.x), on tiedossa että vain englanninkielinen käyttöliittymä toimii toistaiseksi oikein.
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Avatarin lisääminen ainakin kusee..?
Muutenkin nappuloissa erikoisia tekstejä, esim. BUTTON_POST_REPLY jne, nämä nyt varmaan onkin jo tiedossa mutta mainitsimpahan vain.Avatarin täytyy olla vähintään 0 kuvapistettä leveä, 0 kuvapistettä korkea ja enimmillään 0 kuvapistettä leveä ja 0 kuvapistettä korkea. Lähettämäsi avatar on 0 kuvapistettä leveä ja 0 kuvapistettä korkea.
Nykyinen kuvaCOLON
Enimmäiskoko; leveys 0 kuvapistettä, korkeus 0 kuvapistettä, tiedoston koko 59.00 KiB.
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
On tiedossa ja asiasta ilmoituksissa sekä tuossa aloitusviestissäkin jo ilmoiteltu (kuten varmaan huomaat kun luet sen uudelleen); suomen kielipaketti ei toimi koska on versiosta 3.0.x ja foorumi on versio 3.1.x. Valitettavasti virallista suomennosta ei sitten ole kukaan phpBB:lle saanut enää aikaan, alkuperäinen suomentaja heitti pyyhkeen kehään ja hommaa jatkaneet ovat tehneet vuoron perään saman tempun. Nyt siis odotellaan tai käytellään englanniksi. Suomeksi se toimii päätoiminnoiltaan mutta sieltä puuttuu "nääääin iso lista" juttuja jotka ei toimi.GeeTee- kirjoitti:Avatarin lisääminen ainakin kusee..?
Muutenkin nappuloissa erikoisia tekstejä, esim. BUTTON_POST_REPLY jne, nämä nyt varmaan onkin jo tiedossa mutta mainitsimpahan vain.
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Asiasta kolmanteen.. On hyvä kun ylläpito on taas aktiivinen, ja toivottavaa olisi, että tulevan keväänä/kesällä, kun rakentelukausi on kuumimmillaan, niin modet olisivat perillä mitä projekti-osiossa tapahtuu.. Ainakin muutama vuosi ollut ihan järjettömiä OT-vääntöjä ja rönsyilyjä ketjuissa. Toki jokainen voi sanoa kerran että jokin projekti on ihan paska, jos se helpottaa mieltä, mutta mitä järkeä on siinä, että keskustelu on luokkaa projekti ihan paska, eiku sen paska koska, ei kyllä se on paska, siksi koska koska ja tätä rataa
Monta alkavaa prokkista lyttäilty, parin viestin päästä aihe onkin jo aivan toisaalla kun autossa itsessään.
En sano että heti banaanit jos heittää sarkastisen viestin, mutta jos vittuilu on jatkuvaa, niin voisi kyllä antaa jonkun keltaisen kortin kovimmille törkyturville

En sano että heti banaanit jos heittää sarkastisen viestin, mutta jos vittuilu on jatkuvaa, niin voisi kyllä antaa jonkun keltaisen kortin kovimmille törkyturville

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Homma OK, jääny tiedotteet lukematta. 

Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Pyritään kyllä huomioimaan. Kaikki modet ei vaan välttämättä lue kaikkia projektiketjuja ollenkaan ja siksi niitä ei osu suoraan silmiin. Sen takia olkaa hyvät ja ilmiantakaa niitä viestejä, siellä on se toiminto sitä varten.duckworth kirjoitti:Asiasta kolmanteen.. On hyvä kun ylläpito on taas aktiivinen, ja toivottavaa olisi, että tulevan keväänä/kesällä, kun rakentelukausi on kuumimmillaan, niin modet olisivat perillä mitä projekti-osiossa tapahtuu.. Ainakin muutama vuosi ollut ihan järjettömiä OT-vääntöjä ja rönsyilyjä ketjuissa. Toki jokainen voi sanoa kerran että jokin projekti on ihan paska, jos se helpottaa mieltä, mutta mitä järkeä on siinä, että keskustelu on luokkaa projekti ihan paska, eiku sen paska koska, ei kyllä se on paska, siksi koska koska ja tätä rataaMonta alkavaa prokkista lyttäilty, parin viestin päästä aihe onkin jo aivan toisaalla kun autossa itsessään.
En sano että heti banaanit jos heittää sarkastisen viestin, mutta jos vittuilu on jatkuvaa, niin voisi kyllä antaa jonkun keltaisen kortin kovimmille törkyturville
Linjaus on aika pitkälti sama kuin tuolla Facebook-ryhmässäkin: kun menee överiksi niin annetaan huomautus. Täällä se annetaan lyhytaikaisena bannina tai sitten sellasella varoitus-ominaisuudella josta jää merkinnät foorumisoftaan ja näkyy myöhemmin montako varoitusta on käyttäjälle annettu. Ja niitä viestejä siivoillaan kyllä hyvin herkästi. Jotku vastustaa kovasti niin rankkaa kontrollia, mutta ei kai ole tarkoitus alkaa kiusaamaan muita... sanoisin, että nollatoleranssi kaikelle muulle kuin hyväntahtoiselle vittuilulle. Jos ei kohde ymmärrä niin se on väärän sortin huumoria, jos huumoria ollenkaan.
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 26 Elo 2006 16:58
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
noh, tänne vissii foorumia koskevat kymysykset?
enivei.
oonko ainoa jonka pitää kirjautua moneen kertaan sisälle ennenkuin esim pääsee katsomaan projekti osiota?
kirjaudu -> passu ja nikki -> sitte heittää pihalle -> uudestaan -> projekti osio -> pihalle -> sit pääsee selaan..
vai onko täällä penkin ja näppärin välissä joku hämpylä..
enivei.
oonko ainoa jonka pitää kirjautua moneen kertaan sisälle ennenkuin esim pääsee katsomaan projekti osiota?
kirjaudu -> passu ja nikki -> sitte heittää pihalle -> uudestaan -> projekti osio -> pihalle -> sit pääsee selaan..
vai onko täällä penkin ja näppärin välissä joku hämpylä..
Cosworthi Fordi Tuo Pohjolan Skyline.
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Ei kai IP saata vaihtua välissä tai ole jotain cookie-estoja?TwentySeven kirjoitti:noh, tänne vissii foorumia koskevat kymysykset?
enivei.
oonko ainoa jonka pitää kirjautua moneen kertaan sisälle ennenkuin esim pääsee katsomaan projekti osiota?
kirjaudu -> passu ja nikki -> sitte heittää pihalle -> uudestaan -> projekti osio -> pihalle -> sit pääsee selaan..
vai onko täällä penkin ja näppärin välissä joku hämpylä..
Jos häröilee noin niin kannattaa ensimmäisenä tyhjentää kaikki cookiet jos siellä on useita eri vanhenemisia ja osa luulee olevansa selaimessa voimassa vaikka foorumilla vanhentunut...
ucp.php?mode=delete_cookies
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Kerta tätä nyt kysytään, niin kommentoidaan nyt sen verran, että itse muuttaisin tuota aluejakoa johonkin suuntaan, kun nyt tuntuis olevan tuolla tekniikkapuolella ainakin kaikki vähän sekaisin ja ainakin noilla kolmella alueella (tekniikka, alusta ja autosähkö) topikit taitaa sekoittua vianetsintään ja muihin aiheisiin. Tästä johtuen ehdotan, että luotaisiin erillinen kategoria "vianhaku", jossa olisi sitten subforumina nuo kolme eri aluetta, jolloin foorumi olisi minusta loogisempi ja tietoa olisi helpompi löytää. Alifoorumeitahan tähän mahtuu vaikka kuinka, mutta tietysti niissäkin pitää muistaa, ettei rajaa aihetta liian tiukaksi, jolloin alue saattaa mennä todella hiljaiseksi.
Eli ehdottamani jako tuon "ford tekniikan" osalta:
-Vianhaku
-Projektit
Myös toripuoli on minusta vähän sekava, kun osto ja myynti-ilmoitukset on sekaisin, ennemmin kategorioisin ne erikseen, tuota varaosapuolta se ainakin selkeyttäisi jonkin verran.
Tämähän on suuri muutos, jos on tottunut nykyiseen aluejakoon, mutta mutta... noh, ehdotan vain
E: Tästähän näköjään oli tuossa toisessa topikissa ollutkin jo puhetta aiemmin, tosin vähän erilaisella jaolla.
Eli ehdottamani jako tuon "ford tekniikan" osalta:
-Vianhaku
- -Tekniikka
-Alusta
-Autosähkö
- -Moottori (ml. sähköpuoli)
-Voimansiirto ja alusta
-Kori ja sisusta (vai erikseen)
-Autohifi
-Projektit
Myös toripuoli on minusta vähän sekava, kun osto ja myynti-ilmoitukset on sekaisin, ennemmin kategorioisin ne erikseen, tuota varaosapuolta se ainakin selkeyttäisi jonkin verran.
Tämähän on suuri muutos, jos on tottunut nykyiseen aluejakoon, mutta mutta... noh, ehdotan vain

E: Tästähän näköjään oli tuossa toisessa topikissa ollutkin jo puhetta aiemmin, tosin vähän erilaisella jaolla.
Nykyään:
Sierra '87 2.0i OHC [Ajossa]
Toyota Starlet KP60 '80 1.0L [Projektiaihio]
Mazda 626 SS '90 GTi [Ei raaski luopua]
Chevrolet Caprice '87 Sedan 305cid [Harrastepeli]
Entisiä:
Sierra '89 2.0 OHC ABS [Meni puuhun]
Sierra '90 2.0 CLX DOHCi [Jääauto]
Sierra '91 2.0 DOHCi
Sierra '87 2.0i OHC [Ajossa]
Toyota Starlet KP60 '80 1.0L [Projektiaihio]
Mazda 626 SS '90 GTi [Ei raaski luopua]
Chevrolet Caprice '87 Sedan 305cid [Harrastepeli]
Entisiä:
Sierra '89 2.0 OHC ABS [Meni puuhun]
Sierra '90 2.0 CLX DOHCi [Jääauto]
Sierra '91 2.0 DOHCi
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Sitten jos modeilla vain innokkuutta ja aikaa riittää niin ketjuja vois yhistellä tarpeen mukaan. JA käyttäjät vois käyttää sen verran uuden alotukseen aikaa eli hakua että ei aina aloiteta uutta aihetta suoriltaan jos vaikka samanlaisesta ongelmasta on poristu "männä viikolla", niin sillon voi ihan hyvin jatkaa siihen. Tieto kertyy yhdestä asiasta paremmin yhteen ketjuun ja helpommin haettavissa/löydettävissä myöhemminkin
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Tuonne projekti osioon ehdottaisin kahta stickyä, eli ensinnä pienet ohjeet "ennen kuin aloitat projekti topicin" ja toinen voisi olla ketju ns. käyttiksille/oman auton esittelyille. En lähde tämän enempää perustelemaan, mutta jokainen ymmärtää varmasti hyödyn? 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Uutena käyttäjänä VAGarenalta tänne siirtyneenä eniten pisti silmään, että saman keskustelualueen alla on autoja Taunuksesta Mondeoon. Kaikki kunnia vanhemmille malleille, mutten halua kahlata niiden otsikoita lävitse etsiessäni jotain uuteen autoon liittyvää.
Ehdottaisin selkeitä alakategorioita esim. tekniikkapuolelle tähän tapaan:
Tekniikka
Ehdottaisin selkeitä alakategorioita esim. tekniikkapuolelle tähän tapaan:
Tekniikka
- Focus MK1 (200x-200z)
Focus MK2 (200x-200z)
Focus MK3 (200x-200z)
Klassikko: Escort
Klassikko: Taunus
- A. Skywalker
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10 Maalis 2012 15:04
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Kannatusta tälle. Jo tuossa aiemmassa kehityskeskustelussa mainitsin aisasta. Helpottaisi kummasti lukemista jos Mondeot, Focukset, Ka:t jne. jne. olisi lajiteltu omiin alakategorioihinsa ettei tarvitse turhaan kahlata sivutolkulla läpi keskusteluita, jotka ihan suoranaisesti ei kiinnosta. Vaikka meillä onkin perheessä 2 Fordia, niin minua ei silti kiinnosta suuresti laavata läpi XY kappaletta keskusteluotsikoita sellaisista automalleista, joita meillä ei ole, eikä ne niinollen kiinnosta. Helpommalla pääsisi, kun voisi suoraan poukkasta niihin alakategorioihin, jotka kiinnostavat. Uskallan väittää, että melko moni tältä foorumilta apua etsiväkin kääntyy esim. tuossa tekniikka- osiossakin jo ovella 180 astetta ja lähtee etsimään neuvoja muualta kuin tuosta sillisalaatista. Ymmärrän kyllä, että muutoksen jälkeen ylläpidolla olisi edessä kova homma siirrellä kaikki vanhat keskustelut uusiin oikeisiin alakategorioihinsa, mutta se selkeyttäisi foorumia suuresti.Freeze kirjoitti:Uutena käyttäjänä VAGarenalta tänne siirtyneenä eniten pisti silmään, että saman keskustelualueen alla on autoja Taunuksesta Mondeoon. Kaikki kunnia vanhemmille malleille, mutten halua kahlata niiden otsikoita lävitse etsiessäni jotain uuteen autoon liittyvää.
Ehdottaisin selkeitä alakategorioita esim. tekniikkapuolelle tähän tapaan:
Tekniikka
- Focus MK1 (200x-200z)
Focus MK2 (200x-200z)
Focus MK3 (200x-200z)
Klassikko: Escort
Klassikko: Taunus
2006 Mondeo 2.0 TDci Trend Wagon 

Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Ja aivan valtavasti foorumi paranisi, jos ketjun aloittaja panostaisi siihen otsikkoon. Ei sellaisia "Vikaa jarruissa", "Onko tietoa", "Mikä kierre" jne. Kuka viitsii lueskella sellaisia, kun aiheeseen ei ole mitään vastattavaa tai se ei kiinnosta? Kun otsikkoon saisi edes auton mallin, niin silläkin jo sopisi valita viesti luettavaksi.
Modeilla on oma elämänsä ja kiireensä, mutta hyvä olisi jos ehtisi aloittajaa huomauttamaan, että korjaa kuvaavampi otsikko.
Modeilla on oma elämänsä ja kiireensä, mutta hyvä olisi jos ehtisi aloittajaa huomauttamaan, että korjaa kuvaavampi otsikko.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Jos muutos tehdään niin antakaa avaimet tänne, hoidan homman. Ei siihen voi montaa iltaa mennä.A. Skywalker kirjoitti:

Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Jeps, samaa mieltä ja toinen että hyväksyykö kukaan muu noita uusia viestejä uusilta käyttäjiltä? Nyt oli taas 50+ viestiä odottamassa...ynjevi kirjoitti:Ja aivan valtavasti foorumi paranisi, jos ketjun aloittaja panostaisi siihen otsikkoon. Ei sellaisia "Vikaa jarruissa", "Onko tietoa", "Mikä kierre" jne. Kuka viitsii lueskella sellaisia, kun aiheeseen ei ole mitään vastattavaa tai se ei kiinnosta? Kun otsikkoon saisi edes auton mallin, niin silläkin jo sopisi valita viesti luettavaksi.
Modeilla on oma elämänsä ja kiireensä, mutta hyvä olisi jos ehtisi aloittajaa huomauttamaan, että korjaa kuvaavampi otsikko.
Menee tuohon hetki aikaa kun menee niitä läpi kun jostain syystä foorumi tuntuu välillä miettivän pitkään...
Pistin taas 40+ uutta viestiä hyväksytyiksi =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Freeze kirjoitti:Uutena käyttäjänä VAGarenalta tänne siirtyneenä eniten pisti silmään, että saman keskustelualueen alla on autoja Taunuksesta Mondeoon. Kaikki kunnia vanhemmille malleille, mutten halua kahlata niiden otsikoita lävitse etsiessäni jotain uuteen autoon liittyvää.
Ehdottaisin selkeitä alakategorioita esim. tekniikkapuolelle tähän tapaan:
Tekniikka
- Focus MK1 (200x-200z)
Focus MK2 (200x-200z)
Focus MK3 (200x-200z)
Klassikko: Escort
Klassikko: Taunus
Tuo olisi hyvä muutos
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Ehdottomasti kannatan tuota jakoa. Jos sitä vielä pystyisi ryydittämään vielä päätöksellä siitä, että kuinka määritellään klassikko? Esimerkiksi Sierraa ei ole saanut kaupasta sitten vuoden 1993, eli tuoreimmatkin autot ovat 23v. vanhoja ja pari ensimmäistä vuosimallia menee jo museorekisteriin.Tpa kirjoitti:
Tuo olisi hyvä muutos

Minun mielestä Ford clubin foorumille olisi hyvä saada elämää näiden nykyisten myynnissä olevien mallien ympärille. VAGarena on hyvä esimerkki vilkasta yhteisöstä missä tieto vaihtuu uudehkojenkin mallien ympärillä. Vähemmän VAGarenalla on sitten erilaista projektointia rakentelun ollessa enemmän keskittynyt kevyeen tuunaukseen (näin 10v. VAG kokemuksella).
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Voisko foorumin hakukoneelle tehdä jotain, ihan oikeesti? Meinaan ku ei sillä saa haettua alle nelimerkkisiä OLEELLISIA asioita
Esim. "Mondeo MK3" hausta jää pois "mk3" tai "205/55" ei hae mitään... aargh!
Saapas, tuo korjattiin pyynnöstä jo kauan sitten. Vai onko se mennyt taas rikki? Tietokantapalvelimilla on vakioasetus, joka rajaa toimintaa, eli jos päivitys muuttaa sen setupia niin asia menee rikki.

Esim. "Mondeo MK3" hausta jää pois "mk3" tai "205/55" ei hae mitään... aargh!
Saapas, tuo korjattiin pyynnöstä jo kauan sitten. Vai onko se mennyt taas rikki? Tietokantapalvelimilla on vakioasetus, joka rajaa toimintaa, eli jos päivitys muuttaa sen setupia niin asia menee rikki.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Itse en juuri siksi käytäkään foorumin omaa hakua, vaan Googleen ne hakusanat+site: fordclub.fi/foorumi, niin hakee vaan tältä sivustolta tavaraa.Deippa kirjoitti:Voisko foorumin hakukoneelle tehdä jotain, ihan oikeesti? Meinaan ku ei sillä saa haettua alle nelimerkkisiä OLEELLISIA asioita![]()
Esim. "Mondeo MK3" hausta jää pois "mk3" tai "205/55" ei hae mitään... aargh!
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Hei!
Tämä olisi hyvä kehitysehdotus, jostakin syystä ei ole vielä toteutunut. Vastaava käytössä tuolla VAGARENA.FI sivustolla.
Helpottaisi "tulevien" ominaisuuksien etsintää, sitten kun saan autoni joskus helmi-/maaliskuussa? Odottavan aika on pitkää ja mielitekisi tutustua asiaan.
---
Tpa kirjoitti:
Freeze kirjoitti:
Uutena käyttäjänä VAGarenalta tänne siirtyneenä eniten pisti silmään, että saman keskustelualueen alla on autoja Taunuksesta Mondeoon. Kaikki kunnia vanhemmille malleille, mutten halua kahlata niiden otsikoita lävitse etsiessäni jotain uuteen autoon liittyvää.
Ehdottaisin selkeitä alakategorioita esim. tekniikkapuolelle tähän tapaan:
Tekniikka
Focus MK1 (200x-200z)
Focus MK2 (200x-200z)
Focus MK3 (200x-200z)
Klassikko: Escort
Klassikko: Taunus
Tuo olisi hyvä muutos
Tämä olisi hyvä kehitysehdotus, jostakin syystä ei ole vielä toteutunut. Vastaava käytössä tuolla VAGARENA.FI sivustolla.

Helpottaisi "tulevien" ominaisuuksien etsintää, sitten kun saan autoni joskus helmi-/maaliskuussa? Odottavan aika on pitkää ja mielitekisi tutustua asiaan.

---
Tpa kirjoitti:
Freeze kirjoitti:
Uutena käyttäjänä VAGarenalta tänne siirtyneenä eniten pisti silmään, että saman keskustelualueen alla on autoja Taunuksesta Mondeoon. Kaikki kunnia vanhemmille malleille, mutten halua kahlata niiden otsikoita lävitse etsiessäni jotain uuteen autoon liittyvää.
Ehdottaisin selkeitä alakategorioita esim. tekniikkapuolelle tähän tapaan:
Tekniikka
Focus MK1 (200x-200z)
Focus MK2 (200x-200z)
Focus MK3 (200x-200z)
Klassikko: Escort
Klassikko: Taunus
Tuo olisi hyvä muutos
Focus 1.5 EcoBoost M6 Titanium -16
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Sitten kirjoittajille sellainen kehitysehdotus että mietitään nyt hetki lainauksen tarvetta. Kun ainakin esim. Mk5 mondeo ketjussa on välillä aivan hel**tin pitkiä lainauksia edellisestä kolmesta viestistä ja sitten jotain uutta kirjotettu. Voi lainata vain tarpeellisen. Osinhan tämä aiheutuu foorumimoottorista kun se ottaa myös kaikki edellä lainatut mukaan uuteen lainaukseen, mutta kyllä vois käyttäjät hieman panostaa asiaan, ettei tiedon ettiminen tai lukemin mene pelkästään hiiren rullaukseen.
Esim. viewtopic.php?f=2&t=45812&start=1700#p255077
Eikä tämä ole mitenkään tarkoitettu yhdelle tai kahdelle kirjoittajalle kettuiluna vaan ihan yleisesti.

Esim. viewtopic.php?f=2&t=45812&start=1700#p255077
Eikä tämä ole mitenkään tarkoitettu yhdelle tai kahdelle kirjoittajalle kettuiluna vaan ihan yleisesti.

S-MAX -10 2.0TDCI 140hv
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Ja liikaa ei voi olla toistamatta: Kirjoittakaa kunnollinen otsikko, josta ilmenee vika/ongelma/havainto tms. ja perään ajoneuvon malli tai moottorin/vaihdelaatikon whatever tyyppi. Otsikkoon mahtuu pitkä kuvaava teksti, jolloin jälkeenpäin hakutoiminto osaa paljon helpommin löytää tarpeellista tietoa.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Kannatan omaa aluetta autoesittelyille. Ehkä tuon projekti-osion voisi jakaa kahtia niin, että aliosoina olisi projektit ja autoesittelyt.duckworth kirjoitti:Tuonne projekti osioon ehdottaisin kahta stickyä, eli ensinnä pienet ohjeet "ennen kuin aloitat projekti topicin" ja toinen voisi olla ketju ns. käyttiksille/oman auton esittelyille. En lähde tämän enempää perustelemaan, mutta jokainen ymmärtää varmasti hyödyn?
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Foorumin kehitysketju (2015)
Olen samaa mieltä. Itse asiassa otin tähän kantaa niihin aikoihin, kun ylläpito oli vaihtumassa.Heca kirjoitti:Hei!
Tämä olisi hyvä kehitysehdotus, jostakin syystä ei ole vielä toteutunut. Vastaava käytössä tuolla VAGARENA.FI sivustolla.![]()
Helpottaisi "tulevien" ominaisuuksien etsintää, sitten kun saan autoni joskus helmi-/maaliskuussa? Odottavan aika on pitkää ja mielitekisi tutustua asiaan.![]()
---
Tpa kirjoitti:
Freeze kirjoitti:
Uutena käyttäjänä VAGarenalta tänne siirtyneenä eniten pisti silmään, että saman keskustelualueen alla on autoja Taunuksesta Mondeoon. Kaikki kunnia vanhemmille malleille, mutten halua kahlata niiden otsikoita lävitse etsiessäni jotain uuteen autoon liittyvää.
Ehdottaisin selkeitä alakategorioita esim. tekniikkapuolelle tähän tapaan:
Tekniikka
Focus MK1 (200x-200z)
Focus MK2 (200x-200z)
Focus MK3 (200x-200z)
Klassikko: Escort
Klassikko: Taunus
Tuo olisi hyvä muutos
Edelleen tilanne on sama, eli Ford harrastajat ovat hajaantuneet moneen eri forumiin, joiden kaikkien päivitystahti on vähän alhainen. Merkin markkinaosuus huomioiden tämä on aika iso yllätys, etenkin Ford-Clubin osalta, joka on ainoa uusien Fordien yleiskerho. Keskustelujen organisointi toisi tähän selkeyttä ja Ford omistajat löytäisivät täältä helpommin itseään kiinnostvat alueet.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/