Foorumin kehitysketju

Keskustelua siitä miten keskustelua pitäisi kehittää.
Avatar
terae
Ylläpitäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 21 Huhti 2013 20:08
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Foorumin kehitysketju

Viesti Kirjoittaja terae »

Noniin, avataas uus ketju kun tämä aikaisempi keskustelu on tyystin pysähtynyt menneeseen aikaan.

Operatiivinen ylläpito, kerhon vetäjät, jne. vaihtuneet ja kehitysehdotuksia tämän keskustelualueen suhteen otetaan taas vastaan.

Ps. Suomen kielipakettia ei ole vieläkään löytynyt (phpBB 3.1.x), on tiedossa että vain englanninkielinen käyttöliittymä toimii toistaiseksi oikein.
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Avatarin lisääminen ainakin kusee..?
Avatarin täytyy olla vähintään 0 kuvapistettä leveä, 0 kuvapistettä korkea ja enimmillään 0 kuvapistettä leveä ja 0 kuvapistettä korkea. Lähettämäsi avatar on 0 kuvapistettä leveä ja 0 kuvapistettä korkea.

Nykyinen kuvaCOLON
Enimmäiskoko; leveys 0 kuvapistettä, korkeus 0 kuvapistettä, tiedoston koko 59.00 KiB.
Muutenkin nappuloissa erikoisia tekstejä, esim. BUTTON_POST_REPLY jne, nämä nyt varmaan onkin jo tiedossa mutta mainitsimpahan vain.
Avatar
terae
Ylläpitäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 21 Huhti 2013 20:08
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja terae »

GeeTee- kirjoitti:Avatarin lisääminen ainakin kusee..?
Muutenkin nappuloissa erikoisia tekstejä, esim. BUTTON_POST_REPLY jne, nämä nyt varmaan onkin jo tiedossa mutta mainitsimpahan vain.
On tiedossa ja asiasta ilmoituksissa sekä tuossa aloitusviestissäkin jo ilmoiteltu (kuten varmaan huomaat kun luet sen uudelleen); suomen kielipaketti ei toimi koska on versiosta 3.0.x ja foorumi on versio 3.1.x. Valitettavasti virallista suomennosta ei sitten ole kukaan phpBB:lle saanut enää aikaan, alkuperäinen suomentaja heitti pyyhkeen kehään ja hommaa jatkaneet ovat tehneet vuoron perään saman tempun. Nyt siis odotellaan tai käytellään englanniksi. Suomeksi se toimii päätoiminnoiltaan mutta sieltä puuttuu "nääääin iso lista" juttuja jotka ei toimi.
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Asiasta kolmanteen.. On hyvä kun ylläpito on taas aktiivinen, ja toivottavaa olisi, että tulevan keväänä/kesällä, kun rakentelukausi on kuumimmillaan, niin modet olisivat perillä mitä projekti-osiossa tapahtuu.. Ainakin muutama vuosi ollut ihan järjettömiä OT-vääntöjä ja rönsyilyjä ketjuissa. Toki jokainen voi sanoa kerran että jokin projekti on ihan paska, jos se helpottaa mieltä, mutta mitä järkeä on siinä, että keskustelu on luokkaa projekti ihan paska, eiku sen paska koska, ei kyllä se on paska, siksi koska koska ja tätä rataa :roll: Monta alkavaa prokkista lyttäilty, parin viestin päästä aihe onkin jo aivan toisaalla kun autossa itsessään.

En sano että heti banaanit jos heittää sarkastisen viestin, mutta jos vittuilu on jatkuvaa, niin voisi kyllä antaa jonkun keltaisen kortin kovimmille törkyturville :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Homma OK, jääny tiedotteet lukematta. :ford:
Avatar
terae
Ylläpitäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 21 Huhti 2013 20:08
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja terae »

duckworth kirjoitti:Asiasta kolmanteen.. On hyvä kun ylläpito on taas aktiivinen, ja toivottavaa olisi, että tulevan keväänä/kesällä, kun rakentelukausi on kuumimmillaan, niin modet olisivat perillä mitä projekti-osiossa tapahtuu.. Ainakin muutama vuosi ollut ihan järjettömiä OT-vääntöjä ja rönsyilyjä ketjuissa. Toki jokainen voi sanoa kerran että jokin projekti on ihan paska, jos se helpottaa mieltä, mutta mitä järkeä on siinä, että keskustelu on luokkaa projekti ihan paska, eiku sen paska koska, ei kyllä se on paska, siksi koska koska ja tätä rataa :roll: Monta alkavaa prokkista lyttäilty, parin viestin päästä aihe onkin jo aivan toisaalla kun autossa itsessään.

En sano että heti banaanit jos heittää sarkastisen viestin, mutta jos vittuilu on jatkuvaa, niin voisi kyllä antaa jonkun keltaisen kortin kovimmille törkyturville :D
Pyritään kyllä huomioimaan. Kaikki modet ei vaan välttämättä lue kaikkia projektiketjuja ollenkaan ja siksi niitä ei osu suoraan silmiin. Sen takia olkaa hyvät ja ilmiantakaa niitä viestejä, siellä on se toiminto sitä varten.

Linjaus on aika pitkälti sama kuin tuolla Facebook-ryhmässäkin: kun menee överiksi niin annetaan huomautus. Täällä se annetaan lyhytaikaisena bannina tai sitten sellasella varoitus-ominaisuudella josta jää merkinnät foorumisoftaan ja näkyy myöhemmin montako varoitusta on käyttäjälle annettu. Ja niitä viestejä siivoillaan kyllä hyvin herkästi. Jotku vastustaa kovasti niin rankkaa kontrollia, mutta ei kai ole tarkoitus alkaa kiusaamaan muita... sanoisin, että nollatoleranssi kaikelle muulle kuin hyväntahtoiselle vittuilulle. Jos ei kohde ymmärrä niin se on väärän sortin huumoria, jos huumoria ollenkaan.
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
TwentySeven
Viestit: 114
Liittynyt: 26 Elo 2006 16:58

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja TwentySeven »

noh, tänne vissii foorumia koskevat kymysykset?

enivei.
oonko ainoa jonka pitää kirjautua moneen kertaan sisälle ennenkuin esim pääsee katsomaan projekti osiota?
kirjaudu -> passu ja nikki -> sitte heittää pihalle -> uudestaan -> projekti osio -> pihalle -> sit pääsee selaan..

vai onko täällä penkin ja näppärin välissä joku hämpylä..
Cosworthi Fordi Tuo Pohjolan Skyline.
Avatar
terae
Ylläpitäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 21 Huhti 2013 20:08
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja terae »

TwentySeven kirjoitti:noh, tänne vissii foorumia koskevat kymysykset?

enivei.
oonko ainoa jonka pitää kirjautua moneen kertaan sisälle ennenkuin esim pääsee katsomaan projekti osiota?
kirjaudu -> passu ja nikki -> sitte heittää pihalle -> uudestaan -> projekti osio -> pihalle -> sit pääsee selaan..

vai onko täällä penkin ja näppärin välissä joku hämpylä..
Ei kai IP saata vaihtua välissä tai ole jotain cookie-estoja?
Jos häröilee noin niin kannattaa ensimmäisenä tyhjentää kaikki cookiet jos siellä on useita eri vanhenemisia ja osa luulee olevansa selaimessa voimassa vaikka foorumilla vanhentunut...
ucp.php?mode=delete_cookies
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
Jonke
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Kesä 2009 21:03

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja Jonke »

Kerta tätä nyt kysytään, niin kommentoidaan nyt sen verran, että itse muuttaisin tuota aluejakoa johonkin suuntaan, kun nyt tuntuis olevan tuolla tekniikkapuolella ainakin kaikki vähän sekaisin ja ainakin noilla kolmella alueella (tekniikka, alusta ja autosähkö) topikit taitaa sekoittua vianetsintään ja muihin aiheisiin. Tästä johtuen ehdotan, että luotaisiin erillinen kategoria "vianhaku", jossa olisi sitten subforumina nuo kolme eri aluetta, jolloin foorumi olisi minusta loogisempi ja tietoa olisi helpompi löytää. Alifoorumeitahan tähän mahtuu vaikka kuinka, mutta tietysti niissäkin pitää muistaa, ettei rajaa aihetta liian tiukaksi, jolloin alue saattaa mennä todella hiljaiseksi.

Eli ehdottamani jako tuon "ford tekniikan" osalta:

-Vianhaku
  • -Tekniikka
    -Alusta
    -Autosähkö
-Modifionti (tai joku muu parempi nimi)
  • -Moottori (ml. sähköpuoli)
    -Voimansiirto ja alusta
    -Kori ja sisusta (vai erikseen)
    -Autohifi
-Classic ford
-Projektit

Myös toripuoli on minusta vähän sekava, kun osto ja myynti-ilmoitukset on sekaisin, ennemmin kategorioisin ne erikseen, tuota varaosapuolta se ainakin selkeyttäisi jonkin verran.

Tämähän on suuri muutos, jos on tottunut nykyiseen aluejakoon, mutta mutta... noh, ehdotan vain :mrgreen:

E: Tästähän näköjään oli tuossa toisessa topikissa ollutkin jo puhetta aiemmin, tosin vähän erilaisella jaolla.
Nykyään:
Sierra '87 2.0i OHC [Ajossa]
Toyota Starlet KP60 '80 1.0L [Projektiaihio]
Mazda 626 SS '90 GTi [Ei raaski luopua]
Chevrolet Caprice '87 Sedan 305cid [Harrastepeli]

Entisiä:
Sierra '89 2.0 OHC ABS [Meni puuhun]
Sierra '90 2.0 CLX DOHCi [Jääauto]
Sierra '91 2.0 DOHCi
Deippa
Viestit: 487
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Sitten jos modeilla vain innokkuutta ja aikaa riittää niin ketjuja vois yhistellä tarpeen mukaan. JA käyttäjät vois käyttää sen verran uuden alotukseen aikaa eli hakua että ei aina aloiteta uutta aihetta suoriltaan jos vaikka samanlaisesta ongelmasta on poristu "männä viikolla", niin sillon voi ihan hyvin jatkaa siihen. Tieto kertyy yhdestä asiasta paremmin yhteen ketjuun ja helpommin haettavissa/löydettävissä myöhemminkin
S-MAX -10 TDCI 140hv
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tuonne projekti osioon ehdottaisin kahta stickyä, eli ensinnä pienet ohjeet "ennen kuin aloitat projekti topicin" ja toinen voisi olla ketju ns. käyttiksille/oman auton esittelyille. En lähde tämän enempää perustelemaan, mutta jokainen ymmärtää varmasti hyödyn? :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Uutena käyttäjänä VAGarenalta tänne siirtyneenä eniten pisti silmään, että saman keskustelualueen alla on autoja Taunuksesta Mondeoon. Kaikki kunnia vanhemmille malleille, mutten halua kahlata niiden otsikoita lävitse etsiessäni jotain uuteen autoon liittyvää.

Ehdottaisin selkeitä alakategorioita esim. tekniikkapuolelle tähän tapaan:

Tekniikka
  • Focus MK1 (200x-200z)
    Focus MK2 (200x-200z)
    Focus MK3 (200x-200z)
    Klassikko: Escort
    Klassikko: Taunus
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Avatar
A. Skywalker
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Maalis 2012 15:04

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja A. Skywalker »

Freeze kirjoitti:Uutena käyttäjänä VAGarenalta tänne siirtyneenä eniten pisti silmään, että saman keskustelualueen alla on autoja Taunuksesta Mondeoon. Kaikki kunnia vanhemmille malleille, mutten halua kahlata niiden otsikoita lävitse etsiessäni jotain uuteen autoon liittyvää.

Ehdottaisin selkeitä alakategorioita esim. tekniikkapuolelle tähän tapaan:

Tekniikka
  • Focus MK1 (200x-200z)
    Focus MK2 (200x-200z)
    Focus MK3 (200x-200z)
    Klassikko: Escort
    Klassikko: Taunus
Kannatusta tälle. Jo tuossa aiemmassa kehityskeskustelussa mainitsin aisasta. Helpottaisi kummasti lukemista jos Mondeot, Focukset, Ka:t jne. jne. olisi lajiteltu omiin alakategorioihinsa ettei tarvitse turhaan kahlata sivutolkulla läpi keskusteluita, jotka ihan suoranaisesti ei kiinnosta. Vaikka meillä onkin perheessä 2 Fordia, niin minua ei silti kiinnosta suuresti laavata läpi XY kappaletta keskusteluotsikoita sellaisista automalleista, joita meillä ei ole, eikä ne niinollen kiinnosta. Helpommalla pääsisi, kun voisi suoraan poukkasta niihin alakategorioihin, jotka kiinnostavat. Uskallan väittää, että melko moni tältä foorumilta apua etsiväkin kääntyy esim. tuossa tekniikka- osiossakin jo ovella 180 astetta ja lähtee etsimään neuvoja muualta kuin tuosta sillisalaatista. Ymmärrän kyllä, että muutoksen jälkeen ylläpidolla olisi edessä kova homma siirrellä kaikki vanhat keskustelut uusiin oikeisiin alakategorioihinsa, mutta se selkeyttäisi foorumia suuresti.
2006 Mondeo 2.0 TDci Trend Wagon Kuva
ynjevi
Viestit: 559
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Ja aivan valtavasti foorumi paranisi, jos ketjun aloittaja panostaisi siihen otsikkoon. Ei sellaisia "Vikaa jarruissa", "Onko tietoa", "Mikä kierre" jne. Kuka viitsii lueskella sellaisia, kun aiheeseen ei ole mitään vastattavaa tai se ei kiinnosta? Kun otsikkoon saisi edes auton mallin, niin silläkin jo sopisi valita viesti luettavaksi.

Modeilla on oma elämänsä ja kiireensä, mutta hyvä olisi jos ehtisi aloittajaa huomauttamaan, että korjaa kuvaavampi otsikko.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja Freeze »

A. Skywalker kirjoitti:
Jos muutos tehdään niin antakaa avaimet tänne, hoidan homman. Ei siihen voi montaa iltaa mennä. :geek:
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2515
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

ynjevi kirjoitti:Ja aivan valtavasti foorumi paranisi, jos ketjun aloittaja panostaisi siihen otsikkoon. Ei sellaisia "Vikaa jarruissa", "Onko tietoa", "Mikä kierre" jne. Kuka viitsii lueskella sellaisia, kun aiheeseen ei ole mitään vastattavaa tai se ei kiinnosta? Kun otsikkoon saisi edes auton mallin, niin silläkin jo sopisi valita viesti luettavaksi.

Modeilla on oma elämänsä ja kiireensä, mutta hyvä olisi jos ehtisi aloittajaa huomauttamaan, että korjaa kuvaavampi otsikko.
Jeps, samaa mieltä ja toinen että hyväksyykö kukaan muu noita uusia viestejä uusilta käyttäjiltä? Nyt oli taas 50+ viestiä odottamassa...
Menee tuohon hetki aikaa kun menee niitä läpi kun jostain syystä foorumi tuntuu välillä miettivän pitkään...

Pistin taas 40+ uutta viestiä hyväksytyiksi =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Tpa
Viestit: 471
Liittynyt: 27 Maalis 2006 05:10

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja Tpa »

Freeze kirjoitti:Uutena käyttäjänä VAGarenalta tänne siirtyneenä eniten pisti silmään, että saman keskustelualueen alla on autoja Taunuksesta Mondeoon. Kaikki kunnia vanhemmille malleille, mutten halua kahlata niiden otsikoita lävitse etsiessäni jotain uuteen autoon liittyvää.

Ehdottaisin selkeitä alakategorioita esim. tekniikkapuolelle tähän tapaan:

Tekniikka
  • Focus MK1 (200x-200z)
    Focus MK2 (200x-200z)
    Focus MK3 (200x-200z)
    Klassikko: Escort
    Klassikko: Taunus

Tuo olisi hyvä muutos
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Tpa kirjoitti:
Tuo olisi hyvä muutos
Ehdottomasti kannatan tuota jakoa. Jos sitä vielä pystyisi ryydittämään vielä päätöksellä siitä, että kuinka määritellään klassikko? Esimerkiksi Sierraa ei ole saanut kaupasta sitten vuoden 1993, eli tuoreimmatkin autot ovat 23v. vanhoja ja pari ensimmäistä vuosimallia menee jo museorekisteriin. :lol: Se, että asaitseeko tuommoinen tusina-auto sitten klassikkostatuksen on mielestäni keskustelun paikka.

Minun mielestä Ford clubin foorumille olisi hyvä saada elämää näiden nykyisten myynnissä olevien mallien ympärille. VAGarena on hyvä esimerkki vilkasta yhteisöstä missä tieto vaihtuu uudehkojenkin mallien ympärillä. Vähemmän VAGarenalla on sitten erilaista projektointia rakentelun ollessa enemmän keskittynyt kevyeen tuunaukseen (näin 10v. VAG kokemuksella).
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Deippa
Viestit: 487
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Voisko foorumin hakukoneelle tehdä jotain, ihan oikeesti? Meinaan ku ei sillä saa haettua alle nelimerkkisiä OLEELLISIA asioita :evil:
Esim. "Mondeo MK3" hausta jää pois "mk3" tai "205/55" ei hae mitään... aargh!

Saapas, tuo korjattiin pyynnöstä jo kauan sitten. Vai onko se mennyt taas rikki? Tietokantapalvelimilla on vakioasetus, joka rajaa toimintaa, eli jos päivitys muuttaa sen setupia niin asia menee rikki.
S-MAX -10 TDCI 140hv
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Deippa kirjoitti:Voisko foorumin hakukoneelle tehdä jotain, ihan oikeesti? Meinaan ku ei sillä saa haettua alle nelimerkkisiä OLEELLISIA asioita :evil:
Esim. "Mondeo MK3" hausta jää pois "mk3" tai "205/55" ei hae mitään... aargh!
Itse en juuri siksi käytäkään foorumin omaa hakua, vaan Googleen ne hakusanat+site: fordclub.fi/foorumi, niin hakee vaan tältä sivustolta tavaraa.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Heca
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Tammi 2016 21:37
Paikkakunta: Hollola

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja Heca »

Hei!

Tämä olisi hyvä kehitysehdotus, jostakin syystä ei ole vielä toteutunut. Vastaava käytössä tuolla VAGARENA.FI sivustolla. :thumbup:
Helpottaisi "tulevien" ominaisuuksien etsintää, sitten kun saan autoni joskus helmi-/maaliskuussa? Odottavan aika on pitkää ja mielitekisi tutustua asiaan. ;)

---
Tpa kirjoitti:

Freeze kirjoitti:
Uutena käyttäjänä VAGarenalta tänne siirtyneenä eniten pisti silmään, että saman keskustelualueen alla on autoja Taunuksesta Mondeoon. Kaikki kunnia vanhemmille malleille, mutten halua kahlata niiden otsikoita lävitse etsiessäni jotain uuteen autoon liittyvää.

Ehdottaisin selkeitä alakategorioita esim. tekniikkapuolelle tähän tapaan:

Tekniikka

Focus MK1 (200x-200z)
Focus MK2 (200x-200z)
Focus MK3 (200x-200z)
Klassikko: Escort
Klassikko: Taunus




Tuo olisi hyvä muutos
Focus 1.5 EcoBoost M6 Titanium -16
Deippa
Viestit: 487
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Sitten kirjoittajille sellainen kehitysehdotus että mietitään nyt hetki lainauksen tarvetta. Kun ainakin esim. Mk5 mondeo ketjussa on välillä aivan hel**tin pitkiä lainauksia edellisestä kolmesta viestistä ja sitten jotain uutta kirjotettu. Voi lainata vain tarpeellisen. Osinhan tämä aiheutuu foorumimoottorista kun se ottaa myös kaikki edellä lainatut mukaan uuteen lainaukseen, mutta kyllä vois käyttäjät hieman panostaa asiaan, ettei tiedon ettiminen tai lukemin mene pelkästään hiiren rullaukseen.
Esim. viewtopic.php?f=2&t=45812&start=1700#p255077
Eikä tämä ole mitenkään tarkoitettu yhdelle tai kahdelle kirjoittajalle kettuiluna vaan ihan yleisesti.

:thumbup:
S-MAX -10 TDCI 140hv
ynjevi
Viestit: 559
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Ja liikaa ei voi olla toistamatta: Kirjoittakaa kunnollinen otsikko, josta ilmenee vika/ongelma/havainto tms. ja perään ajoneuvon malli tai moottorin/vaihdelaatikon whatever tyyppi. Otsikkoon mahtuu pitkä kuvaava teksti, jolloin jälkeenpäin hakutoiminto osaa paljon helpommin löytää tarpeellista tietoa.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja JyriN »

duckworth kirjoitti:Tuonne projekti osioon ehdottaisin kahta stickyä, eli ensinnä pienet ohjeet "ennen kuin aloitat projekti topicin" ja toinen voisi olla ketju ns. käyttiksille/oman auton esittelyille. En lähde tämän enempää perustelemaan, mutta jokainen ymmärtää varmasti hyödyn? :)
Kannatan omaa aluetta autoesittelyille. Ehkä tuon projekti-osion voisi jakaa kahtia niin, että aliosoina olisi projektit ja autoesittelyt.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Foorumin kehitysketju (2015)

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Heca kirjoitti:Hei!

Tämä olisi hyvä kehitysehdotus, jostakin syystä ei ole vielä toteutunut. Vastaava käytössä tuolla VAGARENA.FI sivustolla. :thumbup:
Helpottaisi "tulevien" ominaisuuksien etsintää, sitten kun saan autoni joskus helmi-/maaliskuussa? Odottavan aika on pitkää ja mielitekisi tutustua asiaan. ;)

---
Tpa kirjoitti:

Freeze kirjoitti:
Uutena käyttäjänä VAGarenalta tänne siirtyneenä eniten pisti silmään, että saman keskustelualueen alla on autoja Taunuksesta Mondeoon. Kaikki kunnia vanhemmille malleille, mutten halua kahlata niiden otsikoita lävitse etsiessäni jotain uuteen autoon liittyvää.

Ehdottaisin selkeitä alakategorioita esim. tekniikkapuolelle tähän tapaan:

Tekniikka

Focus MK1 (200x-200z)
Focus MK2 (200x-200z)
Focus MK3 (200x-200z)
Klassikko: Escort
Klassikko: Taunus


Tuo olisi hyvä muutos
Olen samaa mieltä. Itse asiassa otin tähän kantaa niihin aikoihin, kun ylläpito oli vaihtumassa.

Edelleen tilanne on sama, eli Ford harrastajat ovat hajaantuneet moneen eri forumiin, joiden kaikkien päivitystahti on vähän alhainen. Merkin markkinaosuus huomioiden tämä on aika iso yllätys, etenkin Ford-Clubin osalta, joka on ainoa uusien Fordien yleiskerho. Keskustelujen organisointi toisi tähän selkeyttä ja Ford omistajat löytäisivät täältä helpommin itseään kiinnostvat alueet.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Vastaa Viestiin