Scorpio -95 2.0 sammuu kuumana APUJA !

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
karij
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Syys 2008 14:57

Scorpio -95 2.0 sammuu kuumana APUJA !

Viesti Kirjoittaja karij »

Olisko jollain vinkkiä tähän, -95 manuaali 2.0 16 100kw toimii kylmänä alkuun, voi ajaa esim. matka-ajoa, mutta eka kerran kun löysää kaasun esim. liikennevaloihin niin SAMMUU siten että kierroslukumittarin neulakin tippuu nollille vaikka tiputtaa 3-vaihteelle ja kierroksia on moottorijarrutuksen aikana vielä 2500 ja siitä kaasu pohjassakaan ei enää vedä eikä lupailekaan. Sitten startti pyörittää mutta ei edes lupaa. Tämän jälkeen lähtee normisti käyntiin vasta täysin kylmänä esim. seur. aamuna tai 5 tunnin jälkeen. Epäilty alkuun joutokäyntimoottoria ja sen johtoja jotka oli huonot, mutta putsattu, sekä säädetty läppää niin että pyörii läpän kautta saatavalla ilmalla 1500 r/min jolloin joutoventtiilin toiminnan ei pitäisi vaikuttaa. Kostea ilma kylläkin ja harvakseltaan ajettu tällä, olisiko relepuolella jotain kuten toisaalla kerrottiin jostain 2.3 Galaxystä (releet 30, 167 vaihettu ja saatu kuntoon).

RATKAISTU; viallinen bensapaineen säädin suutinkiskossa moottorin takapään luona, laitettu käytetty vastaava, toimii nyt hyvin !
Osa numerot
BOSCH 0 280 160 541
FORD 96XF-9C968-AA
Se vanha piti liian kovaa painetta jolloin kasteli kaiketi koneen kun löysäsi kaasun, tai sai ECUN reagoimaan jotenkin että ei saanut bensaa tai kipinää kun alkoi uudelleen painaa kaasua, tai olisi pitänyt jäädä tyhjäkäynnille. Kipinän loppumiseen viittasi se että kiekkamittarin neula tippui nollaan vaikka oli moottorijarrutus päällä. Vanhalla oli vähän enempi tehoja kierroksilla kun paine oli kova, sai enempi bensaa..
Sama ylipaine lienee aiheuttanut sen että kylmänä autoa siirrettäessä pihassa 5m verran se helposti kasteli tulpat ja piti odottaa kauan että lähti siitä, nyt tosin en ole päässyt tuota kokeilemaan muuttuiko tilanne.
Viimeksi muokannut karij, 10 Tammi 2015 21:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.