Sivu 1/1

sierran lämmityslaitteen puhdistus

Lähetetty: 29 Joulu 2014 17:43
Kirjoittaja esko71
Olisikos hyviä konsteja jolla saisi lämppärinkennon vesikanavia puhtaaksi ilman että purkaa kennoa pois?kun ongelma on ettei tule kuin kädenlämpöistä ilmaa tupaan.kone ja letkut kyllä lämpiää kuumaksi asti kun termari vaihdettu pari talvea sitten.mutta epäilys on ettei kennossa kierrä kunnolla vesi eikä ensimmäisenä kehtais kennoa purkaa pois

Re: sierran lämmityslaitteen puhdistus

Lähetetty: 29 Joulu 2014 20:21
Kirjoittaja riesa-reising
Ryöstän topikkia ku niin lähellä omaa aihetta.. Elikkäs ohc ja haaleaa tulee itelläkin kabiinii.. Mitä yritin tunnustella lämppärin letkuja niin tuntus että apparin puolella ei olis ees vettä letkussa.. Missä vika? Kuskin puoli oli lämmin ja puristellessa tuntu lämpimältä..

Re: sierran lämmityslaitteen puhdistus

Lähetetty: 30 Joulu 2014 21:56
Kirjoittaja V.Helminen
Noi lämppärinkennon propleemat on aika yleisiä Dohc Sierroissa .Niissä on alumiinikennoja kun kannetkin on Dohc:ssa alumiinia.Ohc koneissa sitten kuparia lämppärinkennot ja kannet valurautaa.
Uusin omaani (Dohc vm.92) lämppärinkennon 6.12 .Ensiksikin tarjontaa kennoissa on runsaasti.Hinta haarukka on nettikaupoissa 20-100 euroa.Päädyin sakasalaiseen muutamankympin laitteeseen.
Purku ja kasastyö kaverin kanssa vei ilman taukoja neljä tuntia.Nyt puhaltaa lämmintä.

PS.Muista laittaa vesipumpulta tuleva letku, joka kiertää moottorin , lämppärin kennonnoston alempaan putkeen.Näin säilyy nesteen oikea kiertosuunta.

Re: sierran lämmityslaitteen puhdistus

Lähetetty: 02 Tammi 2015 19:56
Kirjoittaja emax
Noita on putsattu silleen että on laitettu hanasta menemään vettä kennon läpi.

Ohc:ssä oon laittanu imusarjasta tulevan letkun alimpaan ja vesipumppuun menevän ylimpään. Ei jää ilmaa kennoon, kun vesi kiertää alhaalta ylöspäin.

Re: sierran lämmityslaitteen puhdistus

Lähetetty: 03 Tammi 2015 16:35
Kirjoittaja duckworth
Topicin ekoille postaajille suosittelisin kyllä vaihtamaan sen kennon. Vaikka sen saisikin puhtaaksi, se alkaa ennen pitkää vuotamaan olettaen ettei ole aiemmin uusittu, ja sitten onkin vasta lasit huurussa.. Kojelaudan alaosa pitää purkaa, ja lämmityslaitteen mutterit auki pitkällä jatkolla toinen tais vaatia niveljatkon, ahdasta kun on, sen jälkeen sitä laitetta saakin nitkautetta sen verta kauemmas tulipellistä, että kennon saa vetäistyä irti. Tein itse pari vuotta sitten tuon kylmässä tallissa. Vähän se vaatii notkeutta ja kurottelua 180cm/95kg mittaiselta, muttei tekemätön paikka läheskään.

http://www.borehammer.net/projektit_sie ... lica13.htm

Tuossa linkissä stooria vaihdosta lisää. Aukeaa ainakin Firefox-selaimella ihan vasenta klikkaamalla :lol: