Sivu 1/1
TommisBillet nokkapyörät
Lähetetty: 20 Helmi 2006 17:10
Kirjoittaja TuningUkkeli
Meinasin tuommoset tohon Zeteciin. Onkohan miten paljon eroa Kentin tavaraan??? Näyttävät ainakin raskaammilta
Meinasin Burtonilta tilata sälää niin sieltä sais kyl noi Kentit mutta nämä olis nyt "saman" hintaiset...
Lähetetty: 20 Helmi 2006 22:32
Kirjoittaja Regu
Omassa -97 1.8 zetecissä hihnapyörät on nokissa kiinni ainoastaan niillä pulteilla ei sokkaa eikä mitään muutakaan lukitusta.
Re: TommisBillet nokkapyörät
Lähetetty: 20 Helmi 2006 22:38
Kirjoittaja Escortsutii
TuningUkkeli kirjoitti:Meinasin tuommoset tohon Zeteciin. Onkohan miten paljon eroa Kentin tavaraan??? Näyttävät ainakin raskaammilta
Meinasin Burtonilta tilata sälää niin sieltä sais kyl noi Kentit mutta nämä olis nyt "saman" hintaiset...
Mihin sä niitä säädettäviä nokkapyöriä tarviit? Niitä alkuperäisiä voi pyöritellä mihin asentoon haluaa

Lähetetty: 20 Helmi 2006 23:59
Kirjoittaja TuningUkkeli
Ai saa vai

Mitäs varten nämä säädettävät sitten on???

No sekin meno erä sitten vähempänä jos näin...

Lähetetty: 21 Helmi 2006 01:10
Kirjoittaja hartza
Ne ovat TEORIASSA säädettävät, mutta kuka esim dynossa säädettäessä repii joka kerta venakoppaa pois ja nysvää pyöriä eri asentoon? Siinä menee vaan kallista dynoaikaa...
Tietenkin jos tietää jo konetta kasattaessa miten ne pitää olla niin sitten ne on säädettävät.
Ja sitäpaitsi ne on coolit semmoset punaiset pyörät

Lähetetty: 21 Helmi 2006 08:38
Kirjoittaja TuningUkkeli
No tuostahan on ollut puhetta.. On vaan aika stanan hankalaa

Lähetetty: 21 Helmi 2006 16:57
Kirjoittaja evolution
viksu mies tekee sinne yhdellä kertaa omat ajoitusmerkit jolloin sitä voi dynossakin säädellä

Lähetetty: 21 Helmi 2006 17:09
Kirjoittaja TuningUkkeli
evolution kirjoitti:viksu mies tekee sinne yhdellä kertaa omat ajoitusmerkit jolloin sitä voi dynossakin säädellä

No kukas sellasta nyt tajuis tehä

Aika hyvä pointti

Lähetetty: 21 Helmi 2006 17:42
Kirjoittaja hartza
evolution kirjoitti:viksu mies tekee sinne yhdellä kertaa omat ajoitusmerkit jolloin sitä voi dynossakin säädellä

Et ilmeisestikkään ole tutustunut Zetecin nokka-akseleihin? Muuten hyvä idea, mutta ilman venttiilikopan irroitusta et näe nokkapyörän ja nokan saumakohtaa... ja nokkapyörien kiristäminen 80 Nm momenttiin ilman nokasta kiinni pitämistä on jokseenkin kyseenalaista. Vai mihin meinasit ne merkit tehdä? Toisen tussilla pyörään ja toisen venakopan kanteen
Uskokaa jo, ei onnistu. Joku on oikeasti miettinyt tätä

Lähetetty: 21 Helmi 2006 17:53
Kirjoittaja evolution
hartza kirjoitti:
Et ilmeisestikkään ole tutustunut Zetecin nokka-akseleihin? Muuten hyvä idea, mutta ilman venttiilikopan irroitusta et näe nokkapyörän ja nokan saumakohtaa... ja nokkapyörien kiristäminen 80 Nm momenttiin ilman nokasta kiinni pitämistä on jokseenkin kyseenalaista. Vai mihin meinasit ne merkit tehdä? Toisen tussilla pyörään ja toisen venakopan kanteen
Uskokaa jo, ei onnistu. Joku on oikeasti miettinyt tätä

mitä nyt työmaalla tulee noita silloin tällöin availtua joten kyllä se niin tuttu on kuin voi vain olla
pulttipyssy on keksitty jolla teeseitsemiäs voi ne paukutella kiinni. ja kun asian tietää ja osaa kääntää sen koneen sellaiseen asentoon missä nokat pysyvät paikoillaan niin silloin sen merkin voi vaikka tehdä siihen venakoppaan
ja mitä sitten vaikka se koppa tarttisi pois ottaa, itse ainakin nyppisin sen kopan pois vaikka 100 kertaa jos vaihtoehtona on ostaa toista sataa maksavat pyörät