Sivu 1/1

Nostimet jumii!!

Lähetetty: 19 Helmi 2006 17:04
Kirjoittaja zak69
No niin, tuli sitten oikosulku itselle kun autoa piti siirtää että sai peräkärryn pois paikaltaan ja vielä lainaksi, p"rkele!! Siirsin eskoa noin 20 metriä ja sammutin samantien. Siitä sitten piti lähteä normaalisti seuraavana päivänä ajaan mutta eihän tuo käynnisty enää. Pyörii kuin tulpaton mopo vaan. Mitäs voisi tehdä, muuta kuin odottaa että paineet laskee pois pikkuhiljaa :?

Lähetetty: 19 Helmi 2006 17:49
Kirjoittaja overboost
On ne yleensä sitkeällä starttauksella helpannu

Lähetetty: 19 Helmi 2006 18:09
Kirjoittaja Herkko
Fordilta neuvottiin starttaamaan
vaihdepäällä ja kytkin ylhäällä jos
nostimet jumineet :roll:

Lisäksi suositeltiin käyttämään
sitä 5w/30 Ford öljyä,em.
tapausten välttämiseksi :wink:

Lähetetty: 19 Helmi 2006 18:14
Kirjoittaja evolution
ei ole nostimet jumissa.

tossa tulee se ilmiö kun laitat kylmän koneen käymään hetkeksi niin se lykkää kylmäkäynnistys bensat sinne imusatsiin ja kun heti sammutat niin se ei kerkiä syömään kaikkea vaan se bensa pisaroituu imusarjaan ja kun seuraavan kerran laitat käymään niin sama bensa satsi taas ja sitten ovatkin tulpat kastuneet.

ei muuta kuin kaasu pohjaan ja starttaamaan niin kyllä se hetken päästä kun helppaa kaasusta niin lähtee käymään.

on muuten ihan yleinen ominaisuus zeteceissä :wink:

Lähetetty: 19 Helmi 2006 18:21
Kirjoittaja Jaakko85
evolution kirjoitti:
tossa tulee se ilmiö kun laitat kylmän koneen käymään hetkeksi niin se lykkää kylmäkäynnistys bensat sinne imusatsiin
Eikai se minnekään satsiin sitä soppaa pukkaa, vaan imukanavien kautta palotiloihin?

Lähetetty: 19 Helmi 2006 18:37
Kirjoittaja evolution
anteeksi sanamuotoni oli väärä siis imukanavaan ei satsiin.

ja se pisaroituu siihen imusarjaan koska ensin se on höyrynä siellä imusarjassa kun koneen sammuttaa niin pisaroituu sitten

Lähetetty: 19 Helmi 2006 18:38
Kirjoittaja zak69
Jaahas, no käydään koittamassa noita temppuja :shock:

ei lähde kaasu pohjassa käyntiin ei.......hmmm.......

Lähetetty: 19 Helmi 2006 19:31
Kirjoittaja Bootsi
zak69 kirjoitti:Jaahas, no käydään koittamassa noita temppuja :shock:

ei lähde kaasu pohjassa käyntiin ei.......hmmm.......
Tuleeko kipinää? (inertiakytkin)

Lähetetty: 19 Helmi 2006 19:32
Kirjoittaja zak69
Bootsi kirjoitti: Tuleeko kipinää? (inertiakytkin)
Siis mikä kytkin???? Kyllä kipinää tulpille tulee ja bensaa saa kyllä.

Lähetetty: 19 Helmi 2006 19:45
Kirjoittaja evolution
päästitkö siitä kaasusta hetken starttailun jälkeen.

silloin kun runttaa kaasun pohjaan niin se ruutta menee siihen tuuletus toimintoon milloin se ei anna bensaa ollenkaan jolloin se ei tietenkään lähde käymään jos polkimesta ei helpota

Lähetetty: 19 Helmi 2006 20:18
Kirjoittaja zak69
No niin nyt tokeni :D Liikuttelin startilla pari kertaa eestaas ja sit starttasin ihan normaalisti eli en painanut kaasua ja läks käymään. Hetken aikaa kolmella mut sit neljällä heti perään. Ajoin pikku lenkin että lämpeni nyt ainakin. Öljyt on kyllä nuo fordin 5w-30, olisko se venttiili (öljynpaineen tasausventtiili tms????) joka vinoilis sitten? No taas pelittää, voishan sen vaihtaa kun ei ole kuin muutaman euron osa. Kiitokset vastanneille 8)

Lähetetty: 19 Helmi 2006 21:53
Kirjoittaja Herkko
zak69 kirjoitti:No niin nyt tokeni :D Liikuttelin startilla pari kertaa eestaas ja sit starttasin ihan normaalisti eli en painanut kaasua ja läks käymään. Hetken aikaa kolmella mut sit neljällä heti perään. Ajoin pikku lenkin että lämpeni nyt ainakin. Öljyt on kyllä nuo fordin 5w-30, olisko se venttiili (öljynpaineen tasausventtiili tms????) joka vinoilis sitten? No taas pelittää, voishan sen vaihtaa kun ei ole kuin muutaman euron osa. Kiitokset vastanneille 8)
Eli siellä nyt varmaan oli ne nostajat
juminu,voi sen tehdä,
vaikka omia öljyjä käyttää.
Mutta mahdollisuudet jumiin
vielä suuremmat,jos ei käytä.

Lähetetty: 21 Helmi 2006 18:52
Kirjoittaja zak69
Jaahas, jotain esko otti itseensä tuossa herättely-yrityksessä. Nyt nimittäin satunnaisesti ajossa riippumatta onko kylmä/lämmin kone nykäisee välillä että meinaa leegot lentää suusta :lol: Käyntiinlähtö ja tyhjäkäynti pelittää kuin uudessa, ainoastaan tuo satunnainen nykiminen. Oisko voinut joku tulppa ottaa siipeensä vai mikähän voisi olla syynä :?:

Lähetetty: 21 Helmi 2006 19:32
Kirjoittaja TeRoK
Eikös toi inertiakytkin katkasekin bensapumpulta sähköt. Ei kai se kipunaan vaikutakaan.
Ja mites kun mä olen luullut, että noissa efi ruiskuissa startatessa on ihan omat asetukset joihin ei kaasun polkeminen vaikuta mitään???

Lähetetty: 21 Helmi 2006 19:44
Kirjoittaja zak69
TeRoK kirjoitti:Eikös toi inertiakytkin katkasekin bensapumpulta sähköt. Ei kai se kipunaan vaikutakaan.
Ja mites kun mä olen luullut, että noissa efi ruiskuissa startatessa on ihan omat asetukset joihin ei kaasun polkeminen vaikuta mitään???
Kumpikin noista luuloistasi pitää mielestäni paikkansa kun opuksia tutkailin. Mut tosiaan toi nykiminen nyt tuli riesaksi, jos huomena ruuvais nyt ainakin tulpat veks ja katsois miltä näyttää. Onko kellään mitään kokemuksia forte-käsittelystä zeteciin, saako rahalle vastinetta vai vaan tekemisen ilon :P

Lähetetty: 22 Helmi 2006 09:40
Kirjoittaja ford86
mä olen käsittänyt että ruiskulla varustettua autoa ei sais ollenkaan polkea kaasua kun käynnistää...:(?!

Lähetetty: 22 Helmi 2006 10:10
Kirjoittaja eskomk4
ei saa ja ei tarvitse on eria asia. Aika monessa autossa(ruisku+katti) että esim kylmänä voi vähän kaasua antaa. Ei tietääkseni kukaan autoaan rikki ole saanut. Se vaan ruisku tietää parhaat asetukset siihen starttiin.

Lähetetty: 22 Helmi 2006 15:35
Kirjoittaja zak69
Tulpat näytti päällisin puolin ihan hyviltä mutta kun mittailin niistä vastuksia niin eroja löytyi. Muut oli about 6,2 ja yksi 7,4, olisko se sitten rikki kuitenkin??

ja tulpat siis puoli vuotta vanhat motocraft platinum ayfs 22fi
vai olisiko sitten puolassa jotain häikkää, mites sen testaan :?

Lähetetty: 22 Helmi 2006 17:57
Kirjoittaja TeRoK
ford86 kirjoitti:mä olen käsittänyt että ruiskulla varustettua autoa ei sais ollenkaan polkea kaasua kun käynnistää...:(?!
Joskus oli vaan juttua, että k-jetronicissa(mekaaninen ruisku) ei sais painaa kaasua startatessa, mutta efi ruiskuissa ei ole mitään väliä kun ruisku säätää seokset kohdilleen automaattisesti.
Tosta evolutionin mainitsemasta tuuletustoiminnosta en oo kuullukaan :?

Lähetetty: 23 Helmi 2006 14:56
Kirjoittaja zak69
Eipä auttanut tulppien vaihtokaan p'rkele. Voisiko tuo moottorin lämpötila-anturi oireillessaan aiheuttaa nykimistä, ja mikäs se näistä sitten oikea olisi kun tuossa olisi tyrkyllä tuo ilmalämpö ja valvonta-mallit? Nyt ei oikein käsitä :?

LÄMPÖTILA-ANTURI FORD ESCORT 91--00 ORION 91-92
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
16V/D/TD 96-- Mittarille (KAKSInapainen HARMAA, 3/8"-kierre 37-3284 19.00 ???
Allamainitut MITTARI=YKSInapaisia ja VALVONTA=KAKSInapaisia
1,4/1,6 CVH Mittarille jos VIHREÄ 91--. . . . . . . . . . . 37-3201 4.90 ???
1,4/1,6 CVH Mittarille jos VIOLETTI '91. . . . . . . . . . 37-3219 4.90 ???
1,4/1,6 CVH Mittarille jos MUSTA. . . . . . . . . . . . . . 37-3124 5.80 ???
1,8D --95 Valvonta HARMAA (3/8"x18). . . . . . . . . . . . 37-3343 21.00 ???
1,8D --95 ILMAlämpö VALKEA (3/8"x18). . . . . . . . . . . . 37-3344 19.90 ???
16V-1,8 --95 ILMAlämpö VALKEA (3/8"x18). . . . . . . . . . 37-3344 19.90 ???
16V-1,8 95-- Valvonta HARMAA (3/8"x18/pyöreäliitin). . . . 37-3343 21.00 ???
16V-1,6/1,8 Valvonta MUSTA (1/8", 2-napa). . . . . . . . . 37-3326 9.90 ???
RS/Cosworth Mittarille jos MUSTA --95. . . . . . . . . . . 37-3124 5.80 ???
RS-Cosworth Valvonta SININEN (M12x1,5). . . . . . . . . . . 37-3320 10.90 ???
RS-Cosworth Ilma-anturi RUSKEA (M14x1,5). . . . . . . . . . 37-3322 10.90 ???
Express-1,3 Mittarille jos VIOLETTI. . . . . . . . . . . . 37-3219 4.90 ???
Express-1,3 Mittarille jos KELTAINEN. . . . . . . . . . . . 37-3028 4.50 ???

Lähetetty: 26 Helmi 2006 01:09
Kirjoittaja Monteonisti
Kokeile ruutata CRC:tä puolan johtoihin ja ehkä muihinkin varalta! :roll:
Yleensä Zetecin kaasuun ei saa koskea kun tarttaa, poikkeustilanteessa voi "pumppaaminen" auttaa, siis jos venat jumittaa tai muuta häikkää! 8)

Lähetetty: 28 Helmi 2006 15:11
Kirjoittaja zak69
Jaahas, tsetec:in topiccia seuranneena taidan sittenkin vaihtaa tuon lämpömittarin anturin ja katsellaan sitten. Nää on mystisiä hommia :lol: