Sivu 1/1
Mondeo -08 2.0 Tdci
Lähetetty: 11 Joulu 2014 19:39
Kirjoittaja Riku47
Ostin otsikon mukaisen auton, manuaali vaihteistolla.
Onko normaalia että alle kahdentuhannen kierroksen ei tapahdu juuri mitään? Eli jos vaihtaa kakkoselle vaikka niin että kierrokset ovat alhaalla niin ei vaan väännä
juuri yhtään, sitten kun menee yli 2000 kiekan niin tulee nykäisy ja vääntöä tuntuu olevan mukavasti...
Re: Mondeo -08 2.0 Tdci
Lähetetty: 11 Joulu 2014 20:46
Kirjoittaja januski79
Enpäs tiedä millainen ahdin näissä mahtaa olla, mutta kuulostas kovasti että ne siivet ei pääse liikkumaan kunnolla pakopesän puolella. Tullut ns. juuttuva siipinen ahdin..
Re: Mondeo -08 2.0 Tdci
Lähetetty: 12 Joulu 2014 09:32
Kirjoittaja Riku47
Kylmänä varsinkaan ei vetoja ollenkaan ja vähän meinaa nykiä myös,
2000 jälkeen kyllä pelaa normisti.
Re: Mondeo -08 2.0 Tdci
Lähetetty: 12 Joulu 2014 10:20
Kirjoittaja Riku47
Taitaa olla ominaisuus...
Re: Mondeo -08 2.0 Tdci
Lähetetty: 12 Joulu 2014 17:54
Kirjoittaja saksoboy
kyllä siä pitäis vääntö alkaa jo alle 1500rpm joten mahdollisesti turbon siivet jumis...
Re: Mondeo -08 2.0 Tdci
Lähetetty: 31 Joulu 2014 13:54
Kirjoittaja Jape-79
Riku47 kirjoitti:Ostin otsikon mukaisen auton, manuaali vaihteistolla.
Onko normaalia että alle kahdentuhannen kierroksen ei tapahdu juuri mitään? Eli jos vaihtaa kakkoselle vaikka niin että kierrokset ovat alhaalla niin ei vaan väännä
juuri yhtään, sitten kun menee yli 2000 kiekan niin tulee nykäisy ja vääntöä tuntuu olevan mukavasti...
Ite ostin juuri -08 1.8 tdci:n 125hp version, ainakin tuossa vääntö tulee tasaiseen jo alle 1500 lähtien. Näissä taitaa olla joku Garretin GT sarjan muuttuva geometrinen ahdin. Vähänkään jos saa jäähdytysnestettä niin vnt:n siivet jumii. En tiedä kummin päin näissä vnt:n ohjaus menee, VAG konsernin vehkeissä ahtaa yli ja siitä johtuen limp mode päälle jonka jälkeen tehot hukassa.
Re: Mondeo -08 2.0 Tdci
Lähetetty: 31 Joulu 2014 15:39
Kirjoittaja maketsu
Moro,
Veto pitäisi alkaa 1500:sta kierroksesta. Minulla ajoittaista vedon puutetta aiheutti jumittava EGR. Minulla tuo on ollut tulpattuna nyt vuoden verran ilman vikavaloja, vaikka sellaisia odotin. Metallinen putki tulee koneen yli testaa laittamalla tulppa putken laipan väliin.
-Marko