Sivu 1/1
Orionmk2 ja eskomk4: pyöränkulmista madalluksen kanssa?
Lähetetty: 17 Helmi 2006 15:15
Kirjoittaja orion88
Elikkäs 88 Orion kyseessä ja 40mm madallusjouset vakioiskareilla: Onko jollain muulla ilmennyt ongelmaa, että eturenkaat kuluu sisäpuolelta vaikka kulmat säädetty? Jossain ilmeisesti väljää vai onko vaan niin, että ei saa säädettyä tarpeeksi madalluksen kanssa?
Lähetetty: 17 Helmi 2006 17:57
Kirjoittaja tino
Orionissa ja escossa ei camberia saa säädettyä lainkaan. Eli se on ihan ominaisuus se renkaiden kuluminen. Jos saa jostain säädettävät alatukivarret hommattua niin sillä sen sais "kuntoon"
Lähetetty: 17 Helmi 2006 20:28
Kirjoittaja avoesco
Rally race ainakin myy noita säädettäviä tukivarsia...
Lähetetty: 21 Helmi 2006 17:58
Kirjoittaja orion88
Jahast, no saattapi olla että menee vakiojouset alle..
Lähetetty: 22 Helmi 2006 10:30
Kirjoittaja Volmari
ei ne renkaat niin huomattavasti kulu.. ainoastaan jos on aurauskulmat tosi huonot niin syö sisäpuolta tuhottomasti.
jos kulmat ovat kunnossa niin kyllä pari kesää pystyy ajamaan nätisti renkailla. ilman että menisi sisäkulma slicksiksi.
itsellä takana n,25tkm ja hanttarinpuolen aurauskulma on vähän hakuses niin nyt oli vasta liian vähän pintaa.. 2x kesää nähneet renkaat.
Lähetetty: 22 Helmi 2006 11:29
Kirjoittaja orion88
Kyllä mulla on kulunut nopeammin..yhden kesän ollut alla. n:10000 km ehkä ajettu niin kumpikin rengas rajusti sisäpuolelta kulunut! Hmm..ehkä täytyy vielä säädättää ne kulmat uudestaan!
Lähetetty: 22 Helmi 2006 12:13
Kirjoittaja avoesco
Joo ei mullakaan ihan mahdottomasti kulu vaikka reilusti madallettu...
Kannattaa kattoa onko etu laakereissa väljää jos on niin aurauskulmien säädöstä ei oo hyötyä...
Ei näytä oikein säädettäessä eli huijaa sua pr..kule
Edit:aivan niin kaikki väljä vaikuttaa....
Uretaani puslaa vanhojen tilalle ja uudestaan säätöön
Katoin tuolta rally racesta säädettävät alatukivarret 391e pari mutta
elämä on

Lähetetty: 22 Helmi 2006 12:46
Kirjoittaja Jaakko85
Muutenkin kannattaa tarkistaa alustanosien kunto mm. pallonivel voi olla väljä niin kuluttaa taatusti epätasaisesti rengasta.
Lähetetty: 22 Helmi 2006 15:05
Kirjoittaja orion88
No siinäpä tuli jo hyviä neuvoja! No ei muuta kuin auton alle tutkimaan..ei siellä pitäis mitään mahdottoman väljää olla, mutta tutkitaan! Vanteet on mulla 15" * 6,5" ja et muistaakseni 35.
Lähetetty: 22 Helmi 2006 17:54
Kirjoittaja Krisse
Monroelta saa kamperinsäätökapineita kyseiseen ajoneuvoon. En kyllä muistaa onko eteen vai taakse, mutta tuotenimi on Magic Camber ja varaosaliikkeet auttaa jos myyjällä motivaatio riittää.
Lähetetty: 23 Helmi 2006 13:44
Kirjoittaja JesseT
Krisse kirjoitti:Monroelta saa kamperinsäätökapineita kyseiseen ajoneuvoon. En kyllä muistaa onko eteen vai taakse, mutta tuotenimi on Magic Camber ja varaosaliikkeet auttaa jos myyjällä motivaatio riittää.
Mitä todennäköisemmin taakse, jos on camberpulteista kyse. Etupään camberin säätäminen onkin sitten hiukan hankalampaa. Jos on poraustarkkuus hallussa, niin etutukivarsien sisäkiinnityspisteet voi tehdä uusiksi vanhojen reikien yläpuuolelle ja himpun verran sisäänpäin. Näin saadaan tukivarsi lähemmäksi alkuperäistä asentoa madalletussa autossa. Samaan tarkoitukseen myös myydään ulkopäähän palikoita jotka pudottaa kiinnityspistettä. Aika hintavia vaan moiset ja varmasti pistää silmään katsastuksessa. Jos on näppärä kaveri, niin mk3 escon tukivarsien sisäpäähän voi myös tehdä epäkeskopuslan. Tällaisia on mm. Volvoissa ollut ihan alunperinkin kulmien säätöä varten.