Sivu 1/1
escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 26 Loka 2014 12:12
Kirjoittaja minni2010
morjensta kertokaapas jos joku tietää mitä virkaa hoitaa termostaatti kotelon päässä oleva anturi onko jotain tekemistä kun ei puhalla lämmintä termostaatti vaihdettu ei ollu apua
Re: anturit
Lähetetty: 26 Loka 2014 13:57
Kirjoittaja tursas
Arvailen että se on flektin anturi, mutta kerro se auto, kone, vm jo otsikossa.(eli muuta sitä)
escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 26 Loka 2014 18:14
Kirjoittaja minni2010
niin arvelinkin että flektin anturi mutta sitten toinen juttu onko siinä termostaattikotelossa joku helmi/hauli joka olis voinu kulua ja aiheuttaa sen ettei tule lämmintä kennolle asti.

Re: escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 26 Loka 2014 23:06
Kirjoittaja Tessu
mikähän on moottorin tyyppi? selvittäs enempi kun tietäis?
Re: escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 27 Loka 2014 10:31
Kirjoittaja minni2010
mallimerkintä 5D Escort STW 1,4 special-ANL/253 valmistusmaa saksa..
Re: escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 27 Loka 2014 14:05
Kirjoittaja tursas
minni2010 kirjoitti:niin arvelinkin että flektin anturi mutta sitten toinen juttu onko siinä termostaattikotelossa joku helmi/hauli joka olis voinu kulua ja aiheuttaa sen ettei tule lämmintä kennolle asti.

No, kun koneen käyttää lämpimäksi, nii voi koitella ihan kädellä missä vesiputkessa liikkuu lämmintä vettä ja missä ei. Ennen termostaattia vesi lähtee suoraan lämppärin kennolle ja sitten termarin jälkeen letku lämpiää kun termostaatti aukeaa ja vesi menee myös keulan jäähdyttimeen eli syylariin ja sieltä taas paisuntasäiliöön eli paisariin johon jäähdytysnestettä lisätään.
Re: escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 27 Loka 2014 14:18
Kirjoittaja duckworth
Eli yleispätevästi; jos ylävesiletku alkaa heti lämpenemään muiden letkujen tahdissa, niin termari laskee ohi syystä tai toisesta.
Re: escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 27 Loka 2014 15:47
Kirjoittaja minni2010
kiitos näistä täytyy alkaa tutkia oikein tosissaan...

Re: escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 27 Loka 2014 21:38
Kirjoittaja futura68
Cvh:n ongelma, kuula termarin kotelossa. Vaihda kotelo niin mahdollisesti alkaa lämpöä tulla.
Re: escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 30 Loka 2014 13:16
Kirjoittaja Tessu
Niin jos ON semmonen kotelo?
CVH Sierrassa kun ei ole, tässä on DOHC.n musta muovinen termarikotelo,että noin ovat Voortilla osia sekotelleet heeh!
Re: escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 01 Marras 2014 12:49
Kirjoittaja emax
Etuvedossa on, takavedossa ei. Kotelon päällä on sellainen pieni plommattu reikä. Kuulan pitäis olla sielä. Sen kanavan voi tukkia, mutta termariin kannattaa porata sen jälkeen pieni reikä, vaikka pari millinen, niin tulee ilmat paremmin pois kun kaataa nesteet takaisin. Ja reikä ylöspäin.
Se kuula on kadonnu lähes jokaisesta kotelosta mitä oon nähnyt. Se on päästäny ilmat ohi, ja kun nestettä on alkanu tulla, niin se on kellunu ja tukkinu kanavan. Ajan kuluessa se hajoaa ja lähtee nesteen mukana kiertoon, ja nesteet virtaa termarin ohi.
Re: escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 15 Huhti 2017 09:26
Kirjoittaja pekka karvonen
Lainataampa vanhaa topiccia kun talouteen ajautui -97 escortti 1,4 ikiliikkujalla. Ensimmäinen ja johdatteleva kysymys koskee lämpömittaria kun se mittaristosta löytyy nopeus- ja bensamittarin lisäksi
-Kuinkas pystyyn viisarin pitäisi värähtää kone normilämmöissä? Nyt viisari on ajossa noin N-kirjaimen puolessa välissä mutta paikallaan ollessa lähtee pikkuhiljaa nousemaan R ja M kohti. Pientä eturauhasvaivaa siis joten termari vaihtoon vai kotelo? Sisälle piisaa lämpöä kyllä, tokinse ylävesiletku ehkä hitusen ajoissa lämpiää...
-Missähän asennossa lämpömittarin viisarin pitää olla että flekti käynnistyy?
-Kone sietänee 95E10-bensaa (tankissa tälläkin hetkellä sitä) mutta onko kulutuksen kannalta fiksumpaa käyttää 98E5:sta?
-Onko käsijarrussa automaattisäätö rummun sisässä vai pystyykö jarrukenkiä säätämään jotenkin?
-Kulutus melekeen 10l/100km joten innostuin kyselemään ja kirjautumaan foorumille.
Re: escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 17 Huhti 2017 18:16
Kirjoittaja ebetra
Lämpömittari-flekti -kommmunikaatiota voit selvittää, kun annnat auton käydä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa. Ei kauhean kauaa mene varsinkan pienen ajolenkin jälkeen, kun flektin pitäisi alkaa pyöriä (ainakin omassa 1.6 escorteissani). Jos et ole koskaan sen havainnut hyrähtävän käyntiin, voi olla, että se anturi on sökö tai joku muu komponentti. (kannattaa ensimmäisenä vaihtaa se anturi termarin läheltä/päältä tms, kun on aika edullinen)
Ei sitä 95 myrkkyä kai mihinkään kannata laittaa, ellei ole pakko.
Käsijarrun "automaattisäädin" sijaitsee nimenomaan rummussa, ja tietääkseni ainoa mikä niitä kenkiä säätelee.
Useasti kyllä on kuullut kuinka kyseinen säädin on aina jumissa ja siten ei meinaa säädellä kenkiä lähemmäks.
Muutaman kerran joutunut rummun avaamaan ja kolisteleen automaattisäädintä jos se vaikka lähtisi pelittämään.
Re: escort 1,4i farmari vm 96
Lähetetty: 17 Huhti 2017 19:02
Kirjoittaja pekka karvonen
Kiitokset! Kokeilin ajon päätteeksi flektin käynnistymistä jättämällä koneen tyhjäkäynnille mutta uskallus loppui kesken kun neula oli likellä punaista. Kokeillaan uutta anturia josko pärähtäisi käyntiin. Ajossa neula on tosiaan mittarin N-kirjaimen kohdalla.