Sivu 1/1

Ford Focus 1.8 tdi nykii

Lähetetty: 16 Helmi 2006 23:39
Kirjoittaja Leevi
Focukseeni on tullut mystinen vika. Auto toimii muuten hienosti, mutta jos painan tallan pohjaan niin auto ikäänkuin tukehtuu eli kiepit tippuu tyhjäkäynnille. Mikäköhän on todennäköisin vaihtoehto? Vaihdoin dieselsuodattimen, ei auttanut. Pakokaasun kierrätysventtiili? voi kait olla yksi tai sitten jokin letku on puhki ja järjestelmään pääsee ilmaa. Outoa tuossa on se, että tuota tapahtuu satunnaisesti eli välillä ei moneen päivään ja sitten taas monta kertaa päivässä. Pelkkä tsekkaus maksaa Stoccalla niin paljon, etä on pakko koittaa keksiä ensin itse missä vika.

Lähetetty: 17 Helmi 2006 19:50
Kirjoittaja eskors91
voi olla myös syöttöpumppu tai sähköisenkaasupolkimen anturi

Lähetetty: 26 Helmi 2006 22:56
Kirjoittaja Leevi
eskors91 kirjoitti:voi olla myös syöttöpumppu tai sähköisenkaasupolkimen anturi
Eikös tuo syöttöpumpun vika pudottaisi tehot kokonaan tai vika ilmenisi koko ajan? Miten saisi varmuuden onko tuo kaasupolkimen anturi rikki, onko jotain poppakonstia vai pitääkö ajaa Stoccalle tutkimuksiin?

Lähetetty: 27 Helmi 2006 07:46
Kirjoittaja eskors91
melkein suosittelen että viet auton testeriin

Lähetetty: 27 Helmi 2006 07:50
Kirjoittaja lassi
voihan senkin mitata yleismittarilla. :idea:

Lähetetty: 27 Helmi 2006 08:20
Kirjoittaja Atro
Vuosimalli / kilometrit? Tippuuko kierrokset oikeasti tyhjäkäynnille kun vika on päällä ja kaasun painaa pohjaan? Vai jääkö pumppailemaan kierroksia ylös alas? Näin siis kytkin pohjassa/vapaalla.

Re: Ford Focus 1.8 tdi nykii

Lähetetty: 28 Helmi 2006 10:08
Kirjoittaja jpisteh
Leevi kirjoitti:Focukseeni on tullut mystinen vika. Auto toimii muuten hienosti, mutta jos painan tallan pohjaan niin auto ikäänkuin tukehtuu eli kiepit tippuu tyhjäkäynnille.
Tippuuko joutokäynnille vai korotetulle joutokäynnille (n. 1300 rpm).

Kaasupolkimen asentotunnistimen hätäkäyttö on toisissa merkeissä 1300 rpm (voi olla jokin muukin hätäkäyttö).

j.h

Re: Ford Focus 1.8 tdi nykii

Lähetetty: 01 Maalis 2006 21:00
Kirjoittaja Leevi
jpisteh kirjoitti: Tippuuko joutokäynnille vai korotetulle joutokäynnille (n. 1300 rpm).

Kaasupolkimen asentotunnistimen hätäkäyttö on toisissa merkeissä 1300 rpm (voi olla jokin muukin hätäkäyttö).

j.h
En ole itse asiassa seurannut kuinka alas kiepit tippuvat. Katson huomenna ja kerron tulokset. Epäilen kyllä nyt itsekkin, että tuo kaasupoljin on syyllinen. Miten tuon pystyisi korjaamaan eli onko isokin homma vai pystyykö itse tekemään pienellä vaivalla?

Edit: Kiepit tippuvat tuonne 700 kierrokseen eli tyhjäkäynnille.