Sivu 1/1
Kysymys sytytystulpista
Lähetetty: 16 Helmi 2006 15:29
Kirjoittaja Domus
Pitääpä kysästä, onko kukaan laittanu kolmi/nelikärkitulppia mk3 tai mk4 escoon? 1.3 tai 1.4 moottoriin siis. Autovaraosaliikkeestä noita tulppia tiedustelin (nelikärki 25e, vakio yksikärki 17e /4kpl ) jos noi nelikärkiset on pitkäikäsemmät niin hinnan suhteen ostaisin sellaiset. Semmostakin kuullu että noi kolmi/nelikärkiset ei välttämättä olis paras mahdollinen vaihtoehto tuon kokoluokan moottoriin? Kuulemma saattaa jotenkin haitata käyntiäkin?
Omakohtaiset kokemukset asiasta olis jees

Lähetetty: 16 Helmi 2006 16:14
Kirjoittaja tohvo75
mk 3 ekkerissä ainakin bosch 4-kärki tulpat pelasivat hyvin ja taitaa olla vieläkin paikallaan.
oikeella lämpöarvolla ja kärkivälillä olevat tulpat ,mahtaa olla sama onko yks vai useampi kärki.
kestossa tuskin suurta eroa
Lähetetty: 16 Helmi 2006 16:22
Kirjoittaja avoesco
Osta platina tulpat jos pitkää kestoa kaipaat ei noi monikärki tulpat kestä sen pidempään.
mulla oli escossa ja viskasin ne mäkeen ku ei pelittäny mun mielestä kunnolla.
Lähetetty: 16 Helmi 2006 17:18
Kirjoittaja Domus
mikä lämpöarvo olis noissa nelikärkisissä hyvä jos 1.4:een aattelee laittaa?
Lähetetty: 16 Helmi 2006 18:18
Kirjoittaja avoesco
Kirjan mukaan ohv motocraft AGRF 22,champion RS9YC ja
cvh motocraft AGPR 22 C,Champion RC 7 YC
LX mallit B-AGPR52C,B-AGPR32C
Lähetetty: 17 Helmi 2006 07:11
Kirjoittaja SbY
Samaan hengenvetoon voisin Mondeo miehiltä/naisilta kysäistä, mitä nelikärkistä tuluppaa voisi käyttää 2.0 bensa mallissa? Olen myös siinä uskossa että pitäisi vaihtaa johdot samalla.
vinkkiä? Niin, ohjekirjaa minulla ei autooni ole, koska se tuhoutui.

Lähetetty: 17 Helmi 2006 07:46
Kirjoittaja SbY
Lapazu: Joo, en ole moisia tulppia käyttänyt vielä missään härvelissä, prätkässä tai autossa, joten kokemuksia ei ole. II-koppanenhan toi laite on mutta arvelin johdot vaihtaa kyllä kans. Platinaa monskulle siis.
Edit: Herkkusieniä, eli Championia taitaa Mondeo käyttää alkp. tulppina?
Lähetetty: 17 Helmi 2006 10:18
Kirjoittaja avoesco
Mun mielestä noi monikärki tulpat on ostos tv kamaa!!!!
Eli jokainen voi käyttää rahansa mihin haluaa mutta ei niillä mun mielestä mitään tee....
Tosiaan jos kestävyyttä haetaan niin platinat.
Lähetetty: 17 Helmi 2006 18:57
Kirjoittaja Escortsutii
avoesco kirjoitti:Mun mielestä noi monikärki tulpat on ostos tv kamaa!!!!
Eli jokainen voi käyttää rahansa mihin haluaa mutta ei niillä mun mielestä mitään tee....
Tosiaan jos kestävyyttä haetaan niin platinat.
Vakio autoon vakiotulpat, ei niistä monikärkitulpista ole mitään hyötyä.
Tai jos haluaa niin laittaa Iridium tulpat, mut ovat aika kalliit ja ei löydy joka laitteeseen.
OHC koneeseen tarkoitettujen bosch platina tulppien valmistus on lopettu, joku 3 vuotta sitten. Piru kun ois tajunnut silloin ostaa niitä enemmän!
Lähetetty: 17 Helmi 2006 20:42
Kirjoittaja DMR
Onko kenelläkään heittää suorilta käsin Mondeon tulppien oikeaa lämpöarvoa? 1.8 Zeteciin siis. Ohjekirjasta en löytänyt.
Lähetetty: 17 Helmi 2006 21:37
Kirjoittaja Sultzi
Esim. Bosch HR7MPP tai NGK PTR5A-13 ym. Näin autodata sanoo. Muitakin näytti olevan, kuten autoliteä, champion ym.
Lähetetty: 18 Helmi 2006 11:55
Kirjoittaja DMR
Kiitos tästä! Mitenkäs motocraftin?
Lähetetty: 18 Helmi 2006 12:19
Kirjoittaja lassi
Kurkkaa Motonetin sivuilta
http://www.motonet.fi

Lähetetty: 18 Helmi 2006 12:29
Kirjoittaja Sultzi
Motorcraftin tulpiksi näyttää AYRF22PP.