Kysymys sytytystulpista

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Domus
Viestit: 39
Liittynyt: 20 Joulu 2005 19:00
Paikkakunta: Lappajärvi

Kysymys sytytystulpista

Viesti Kirjoittaja Domus »

Pitääpä kysästä, onko kukaan laittanu kolmi/nelikärkitulppia mk3 tai mk4 escoon? 1.3 tai 1.4 moottoriin siis. Autovaraosaliikkeestä noita tulppia tiedustelin (nelikärki 25e, vakio yksikärki 17e /4kpl ) jos noi nelikärkiset on pitkäikäsemmät niin hinnan suhteen ostaisin sellaiset. Semmostakin kuullu että noi kolmi/nelikärkiset ei välttämättä olis paras mahdollinen vaihtoehto tuon kokoluokan moottoriin? Kuulemma saattaa jotenkin haitata käyntiäkin?
Omakohtaiset kokemukset asiasta olis jees :roll:
Escort 1.4 -82 mk3
Jos ei sovi niin sovitetaan...
http://photobucket.com/albums/d2/Domus86/
tohvo75
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Loka 2005 01:11
Paikkakunta: itäinen maa

Viesti Kirjoittaja tohvo75 »

mk 3 ekkerissä ainakin bosch 4-kärki tulpat pelasivat hyvin ja taitaa olla vieläkin paikallaan.
oikeella lämpöarvolla ja kärkivälillä olevat tulpat ,mahtaa olla sama onko yks vai useampi kärki.
kestossa tuskin suurta eroa
rockford mondeo td-95 stw
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Osta platina tulpat jos pitkää kestoa kaipaat ei noi monikärki tulpat kestä sen pidempään.
mulla oli escossa ja viskasin ne mäkeen ku ei pelittäny mun mielestä kunnolla.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Domus
Viestit: 39
Liittynyt: 20 Joulu 2005 19:00
Paikkakunta: Lappajärvi

Viesti Kirjoittaja Domus »

mikä lämpöarvo olis noissa nelikärkisissä hyvä jos 1.4:een aattelee laittaa?
Escort 1.4 -82 mk3
Jos ei sovi niin sovitetaan...
http://photobucket.com/albums/d2/Domus86/
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Kirjan mukaan ohv motocraft AGRF 22,champion RS9YC ja
cvh motocraft AGPR 22 C,Champion RC 7 YC
LX mallit B-AGPR52C,B-AGPR32C
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
SbY
Viestit: 63
Liittynyt: 03 Marras 2005 07:43
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja SbY »

Samaan hengenvetoon voisin Mondeo miehiltä/naisilta kysäistä, mitä nelikärkistä tuluppaa voisi käyttää 2.0 bensa mallissa? Olen myös siinä uskossa että pitäisi vaihtaa johdot samalla.

vinkkiä? Niin, ohjekirjaa minulla ei autooni ole, koska se tuhoutui.

:oops:
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
SbY
Viestit: 63
Liittynyt: 03 Marras 2005 07:43
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja SbY »

Lapazu: Joo, en ole moisia tulppia käyttänyt vielä missään härvelissä, prätkässä tai autossa, joten kokemuksia ei ole. II-koppanenhan toi laite on mutta arvelin johdot vaihtaa kyllä kans. Platinaa monskulle siis.

Edit: Herkkusieniä, eli Championia taitaa Mondeo käyttää alkp. tulppina?
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Mun mielestä noi monikärki tulpat on ostos tv kamaa!!!!
Eli jokainen voi käyttää rahansa mihin haluaa mutta ei niillä mun mielestä mitään tee....
Tosiaan jos kestävyyttä haetaan niin platinat.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escortsutii
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Escortsutii »

avoesco kirjoitti:Mun mielestä noi monikärki tulpat on ostos tv kamaa!!!!
Eli jokainen voi käyttää rahansa mihin haluaa mutta ei niillä mun mielestä mitään tee....
Tosiaan jos kestävyyttä haetaan niin platinat.
Vakio autoon vakiotulpat, ei niistä monikärkitulpista ole mitään hyötyä.
Tai jos haluaa niin laittaa Iridium tulpat, mut ovat aika kalliit ja ei löydy joka laitteeseen.
OHC koneeseen tarkoitettujen bosch platina tulppien valmistus on lopettu, joku 3 vuotta sitten. Piru kun ois tajunnut silloin ostaa niitä enemmän!
Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
DMR
Viestit: 33
Liittynyt: 23 Tammi 2006 22:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja DMR »

Onko kenelläkään heittää suorilta käsin Mondeon tulppien oikeaa lämpöarvoa? 1.8 Zeteciin siis. Ohjekirjasta en löytänyt.
- Juho
-95 Mondeo CLX 1.8
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Esim. Bosch HR7MPP tai NGK PTR5A-13 ym. Näin autodata sanoo. Muitakin näytti olevan, kuten autoliteä, champion ym.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
DMR
Viestit: 33
Liittynyt: 23 Tammi 2006 22:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja DMR »

Kiitos tästä! Mitenkäs motocraftin?
- Juho
-95 Mondeo CLX 1.8
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Kurkkaa Motonetin sivuilta http://www.motonet.fi
:P
HUh Huh huijaa!
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Motorcraftin tulpiksi näyttää AYRF22PP.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Vastaa Viestiin