Sivu 1/1

Sierran kolina

Lähetetty: 10 Loka 2014 23:48
Kirjoittaja Extract
Moro! Mikähän mahtaa mennä vaihtoon sirpasta seuraavaks?
1989, 2.0 dohc jossa ilmeisesti iS kitkalukko paikallaan. Liikkeellelähtiessä tai moottorijarrutuksessa kuuluu kaamee "klonks" auton takaata, onko perä menossa vaihtoon vai jommankummanpuolen vetari vai molemmat vai kardaani vai jopa loota? Mistä kannattas lähtee välyksii testailee ja millä kokeiluilla saa kartotettuu vikaa? vai tietäskö joku suoraan, perästä ei muute ajossa kuulu muuta ihmeellistä ääntä, poislukien erittäin hiljaista hankaavaa ääntä kovassa vauhdissa.

Kiitos jo vastaajille!

Re: Sierran kolina

Lähetetty: 11 Loka 2014 01:05
Kirjoittaja jepuflex
perämurikan takimmainen pusla/kiinnitys tulis ensimmäisenä mieleen. jos on mahdollista päästä nelipilarinosturille, niin kaveri auton alle katsomaan mitä tapahtuu kun nostat käsijarrua vasten kytkintä...

Re: Sierran kolina

Lähetetty: 11 Loka 2014 10:18
Kirjoittaja tursas
Veikkaisin kuskin puolen vetaria. Sen vetarin hajoamisen näki ihan siitä kun meni sinne auton alle ja vetaria hanska kädessä käänteli niin väljä se oli nivelestään.
Suojakumin kuntokin kertoo jotain.

Re: Sierran kolina

Lähetetty: 11 Loka 2014 18:13
Kirjoittaja Extract
Apukuskin puolen vetarin suojakumi on halennut, mutta miten sen huomaa onko jompikumpi sit oikeesti rikki vai onko se vika sittenki siellä perän sisällä?? vaiko vaihteistossa?

Re: Sierran kolina

Lähetetty: 17 Marras 2014 00:46
Kirjoittaja Extract
up?

Re: Sierran kolina

Lähetetty: 17 Marras 2014 03:34
Kirjoittaja Whiplasher
mulla oli iha sama vika. kerkesin irrottaa yhen pultin kardaanista perän sisuskalut vaihtaakseni kun tajusin että kolina tulee klapista takavetareissa. meni molemmat ulommat takanivelet vaihtoon. klappi poistui ja kolina myös. tarkista ne ensin. sitten kiinnitykset, sitten perä vasta. helposti saa välyksen selville kun pyörät ylhäällä kääntelee kardaania paljon on tyhjää liikettä sielä.

Re: Sierran kolina

Lähetetty: 17 Marras 2014 22:21
Kirjoittaja Extract
Kuis paljon siinä kardaanissa saa olla sitte välystä? Varmaa menee molemmat vetarit vaihtoon, mutta kun tuntuu olevan aika paljo siinä kardaanissaki välystä ku pyörittelee enneku vetarit rupee pyörii.