C-Max '06, tehtaan Sport-alusta vakioksi?
Lähetetty: 27 Syys 2014 04:50
Pahojen selkävaivojen takia pitäis saada C-Max '06:n tehtaan Sport-alusta mahdollisimman pehmeäksi. Ajelu tapahtuu 90% pk-seudun hidastintöyssyissä, joten auton käytös todella sais olla pilven päällä leijumista. Onnistuuko jousien ja iskareiden vaihdolla (esim. vakioiksi), vai onko edessä myös tukivarsien ym vaihtamista? Onko kulmien säätö ja muutoskatsastus edessä jokatapauksessa?
Aikoinaan '89 Sierrassa parhaan mukavuuden sai Monroe Reflex -iskareilla ja keltaisilla polyuretaaneilla, terävät tärähdykset todellakin katosivat tehokkaasti. Mondeo '01:ssä sen sijaan Reflexit teki rauhallisesta ajosta vähän liian tärisevää, vaikka reippaammin ajaessa nimismiehenkiharat kyllä tasoittuvat hyvin. Oma teoriani on että löysät puslat tärähtelevät ennen kuin iskarin "töyssymode" pääsee toimimaan kunnolla. Tarkoituksena olisi nyt siis saada C-Maxista mahdollisimman pehmeä, ja hidastintöyssyistä sekä muista epätasaisuuksista välittämätön laiva.
Käytettyjä vakioita en halua alle, kuluneen iskarin ylimääräinen pomppiminen ei sekään tee hyvää.
Aikoinaan '89 Sierrassa parhaan mukavuuden sai Monroe Reflex -iskareilla ja keltaisilla polyuretaaneilla, terävät tärähdykset todellakin katosivat tehokkaasti. Mondeo '01:ssä sen sijaan Reflexit teki rauhallisesta ajosta vähän liian tärisevää, vaikka reippaammin ajaessa nimismiehenkiharat kyllä tasoittuvat hyvin. Oma teoriani on että löysät puslat tärähtelevät ennen kuin iskarin "töyssymode" pääsee toimimaan kunnolla. Tarkoituksena olisi nyt siis saada C-Maxista mahdollisimman pehmeä, ja hidastintöyssyistä sekä muista epätasaisuuksista välittämätön laiva.
Käytettyjä vakioita en halua alle, kuluneen iskarin ylimääräinen pomppiminen ei sekään tee hyvää.