Sivu 1/1

2 pytyn suutin ei saa pulssia

Lähetetty: 06 Syys 2014 16:09
Kirjoittaja BHN1
vm 98 mondeo 1.6 zetec-e alkoi käymään kolmella. Sytkäosien vaihdon jälkeen aloin tutkimaan suuttimia. Ledillä tarkastettuna 2 pytyn suuttimelle ei tule pulssia. Johtosarja yleimittarilla mitattuna ehyt ensimmäiseen liitokseen asti. ECUN liittimestä ei voinut mitata kun yleismittarin kärjet ei sinne sovi.. Johdot näyttää kuitenkin ulospäin ehyeltä, joten enemmän epäilen ecu vikaa. AIka harvinaista mutta lieneekö mahdollista?

Onko missään kytkentäkoodia ecun liittimestä niin saa mitattua oikeat pinnit?

Mitenkäs voin testata toisella eculla kun tässä on ajonesto, vaikuttaako se näin vanhassa?

Voiko joku muu vaikuttaa 2 pytyn pulssin katoamiseen?

Re: 2 pytyn suutin ei saa pulssia

Lähetetty: 06 Syys 2014 16:15
Kirjoittaja Xanthe_
Mielenkiintoinen ongelma on...

ECUssa on PATS jolloin koodi on ECU kohtainen...


Kakkos pytyn suuttimen pinni pitäisi olla sinun tapauksessa - PIN 12 tarkista myös että saako se suutin maadoituksen.
Kuva
(keltaiset ulokkeet alapuolella ovat kolo ECUn liittimessä)


P.S. Sanoit ettei kärjet sovi ECUn liittimeen.. EEC-V varmaan?

EEC-V - Mondeo 98 - PATS... - Pin 96
Kuva

Re: 2 pytyn suutin ei saa pulssia

Lähetetty: 07 Syys 2014 13:41
Kirjoittaja BHN1
Kiitos tiedoista
Jep EEC-V on

Maadotuksia en ole tarkistanut, koska olin siinä uskossa että maa tulee yhteisenä kaikille suuttimille.
Löytyykö näihin netistä kytkentäkaaviota?

Toimiiko tässä ecu jossa ei ole käynnistyksenestoa, jos sellaisen heitän kokeeksi tilalle?

Re: 2 pytyn suutin ei saa pulssia

Lähetetty: 08 Syys 2014 08:57
Kirjoittaja BHN1
Jos hommaan samanlaisen ecun ja siihen kuuluvan avaimen ja siirrän sirun varsinaiseen avaimeen niin toimiiko sillä?
Miktä numerot ecussa on merkitseviä?

Re: 2 pytyn suutin ei saa pulssia

Lähetetty: 08 Syys 2014 16:43
Kirjoittaja Xanthe_
Kuva

Catch Code ja Part Number ovat tarkalleen kyseisen ECUn omia.

Part Numberissa oon huomannu että
alkaa vuosiluvulla (98) - Auton malli (BB - Mondeo / AB - Escort jne.. mutta näitä voi olla sekaisin jos sama moottori) - osatyyppi (12A650 = ECU) - Yksilöivä ECUn tunnus (GC..jne eli kaks kirjaiminen).

Esim. 94AB-12A650-EB


Ehkä voisin väittää että tuo Module Type on tärkein minkälainen auton kokoonpano on. Onko PATS, automaatti vai ei. Sen tietämiseen tosin vaatisi eBayn myynti ilmoitusten tietojen tarkastelua tarkemmin jotta voi nimetä ne yksitellen.



Saman kokoisesta moottorista ja Module Type sama niin ollaan lähellä.

Re: 2 pytyn suutin ei saa pulssia

Lähetetty: 19 Syys 2014 13:07
Kirjoittaja BHN1
Kun pääsi kunnolla mittailemaan , niin johtohan se oli onneksi poikki. Ihmetyttää vaan miten hyväkuntoisen johtosarjan suojauksen sisältä on mennyt johto poikki. Ei pääse hankaaman tms.

Ja selvennöksenä edellisiin viesteihin suuttimille tulee jatkuva virta sytytysvirran ollessa kytkettynä. Boksi katkoo maata.