Mondeo MK3 TDCI 115hp -03 ei käynnisty.
Lähetetty: 28 Elo 2014 21:57
Otsakkeen mukainen laite lopetti yhteistyön kokonaan.
Oireet alkoivat jo keväällä. Sammui kesken ajon ja vilkutti surullisen kuuluisaa hehkun merkkivaloa. Uudelleen käymään ja taas hetken kuluttua sama juttu. No eihän sillä uskaltanut ajaa, vaan tuotiin apuvoimin kotipihalle.
Pihalla starttaillessa käynnistyi pitkään sahaamalla todella vaivalloisesti. No, uutta naftasuodatinta kehiin ja käynnistyminen hieman helpottui. Kun käyntiin sai, niin sitten kävi tyhjäkäyntiä ja pikkukierroksilla suht normaalisti, mutta kierrosten noustessa välillä hieman nakutti, muttei pahasti. No, eipä mielenkiinto riittänyt ja jäi kesäksi pihalle "häpeämään".
Nyt kun olisi pitänyt siirtää muutaman kuukauden jälkeen talliin ja ruveta tarkemmin ihmettelemään, niin eipä enää edes yritä käynnistyä, vaikka startti pyörittää normaalisti.
Nyt tarvittaisiin paremmin TDCI:n sielunelämää tuntevien neuvoja, mistäkö vikaa alkaisi etsiskelemään?
Tuostahan kun ei vikakoodejakaan saa luettua, kuin Fordin testerillä, eikä sellaista löydy lähimailtakaan.
Omat kaameat epäilykset pyörivät surullisen kuuluisien pumpun ja suuttimien ympärillä, mutta olisiko jotain helppoa kotikonstia ongelman selvittämiseen?
Kakkosen suuttimen ympärillä on havaittavissa pientä kosteutta / vuotoa, joten voisiko yksi suutin sekoittaa koko pakan?
Oireet alkoivat jo keväällä. Sammui kesken ajon ja vilkutti surullisen kuuluisaa hehkun merkkivaloa. Uudelleen käymään ja taas hetken kuluttua sama juttu. No eihän sillä uskaltanut ajaa, vaan tuotiin apuvoimin kotipihalle.
Pihalla starttaillessa käynnistyi pitkään sahaamalla todella vaivalloisesti. No, uutta naftasuodatinta kehiin ja käynnistyminen hieman helpottui. Kun käyntiin sai, niin sitten kävi tyhjäkäyntiä ja pikkukierroksilla suht normaalisti, mutta kierrosten noustessa välillä hieman nakutti, muttei pahasti. No, eipä mielenkiinto riittänyt ja jäi kesäksi pihalle "häpeämään".
Nyt kun olisi pitänyt siirtää muutaman kuukauden jälkeen talliin ja ruveta tarkemmin ihmettelemään, niin eipä enää edes yritä käynnistyä, vaikka startti pyörittää normaalisti.
Nyt tarvittaisiin paremmin TDCI:n sielunelämää tuntevien neuvoja, mistäkö vikaa alkaisi etsiskelemään?
Tuostahan kun ei vikakoodejakaan saa luettua, kuin Fordin testerillä, eikä sellaista löydy lähimailtakaan.
Omat kaameat epäilykset pyörivät surullisen kuuluisien pumpun ja suuttimien ympärillä, mutta olisiko jotain helppoa kotikonstia ongelman selvittämiseen?
Kakkosen suuttimen ympärillä on havaittavissa pientä kosteutta / vuotoa, joten voisiko yksi suutin sekoittaa koko pakan?