Sivu 1/1

1,8l zetec kampiakselin "välilevyt" mistä saa???

Lähetetty: 13 Helmi 2006 23:15
Kirjoittaja speedytomato
Olisko kenelläkään tietoa mistä saa nuo pelkät välilevyt jotka siis rajoittaa kampiakselin päittäis liikettä.
Motonetissä tulee ainakin ilmeisesti runkolaakereiden kanssa samassa, ja laakereita en tarvitse.

Entä onko tuo kuinka yleistä että nuo kuluu automaattivaihteisessa autossa?

Ilmeisesti on aika simppeli vaihtaa?

Re: 1,8l zetec kampiakselin "välilevyt" mistä saa?

Lähetetty: 14 Helmi 2006 00:18
Kirjoittaja hartza
speedytomato kirjoitti:Olisko kenelläkään tietoa mistä saa nuo pelkät välilevyt jotka siis rajoittaa kampiakselin päittäis liikettä.
Motonetissä tulee ainakin ilmeisesti runkolaakereiden kanssa samassa, ja laakereita en tarvitse.

Entä onko tuo kuinka yleistä että nuo kuluu automaattivaihteisessa autossa?

Ilmeisesti on aika simppeli vaihtaa?
No se tulee kyllä ihan vaikka Fordilta ostetuissa laakereissa samalla tavalla, ei ole iso sijoitus vaihtaa laakereita. Kuten KUVASSA näkyy.

Koko koneen siinä joutuu pistämään atomeiksi, jos nyt puhutaan samasta asiasta :) Eipä tule heti mieleen juttua Zetecin haitallisesta kampiakselin päittäisliikkeestä, mites tälläiseen diagnoosiin päädyttiin?

Lähetetty: 14 Helmi 2006 19:44
Kirjoittaja Escortsutii
Ei ole kyllä mun tarvinnut yhteenkään autoon vaihtaa noita päittäisvälyslaakereitä kulumisen takia.
Muakin kiinostaisi tietää tosta diagnoosista lisää :?

Lähetetty: 14 Helmi 2006 21:14
Kirjoittaja speedytomato
Diagnoosiin päädyttiin kun asennettiin mittakello kampiakseliin ja koneen lohkon väliin, ja liikevaraa on n.0,5mm kun ohjekirjan maksimi on 0,31.

Lähetetty: 14 Helmi 2006 21:28
Kirjoittaja Escortsutii
speedytomato kirjoitti:Diagnoosiin päädyttiin kun asennettiin mittakello kampiakseliin ja koneen lohkon väliin, ja liikevaraa on n.0,5mm kun ohjekirjan maksimi on 0,31.
Minkä verran ajettu kone? Kuluu ne näköjään noikin vai lieko ollut kohdallaan tehtaalta lähtiessäkään, mistä näistä tietää :)

Lähetetty: 14 Helmi 2006 23:51
Kirjoittaja jpisteh
Periaatteessa luulisi, että automaatissa päittäiskuorma on pienempi kuin mekaanisen vaihteiston, sillä kytkimen käyttö kuormittaa päittäiskuormana kampiakselia.

Päittäislaakerien sijainti ja runkolaakeripukkien rakenne ratkaisee todellisen tilanteen.

j.h

VW Kupla taitaa kuuluisin päättäislaakeri ongelmainen auto ;-)

Lähetetty: 15 Helmi 2006 00:48
Kirjoittaja hartza
Escortsutii kirjoitti: Minkä verran ajettu kone? Kuluu ne näköjään noikin vai lieko ollut kohdallaan tehtaalta lähtiessäkään, mistä näistä tietää :)
Tieto lisää tuskaa :) Kun tuon oman koneen kasasin katsoin vaan että hyvin pyörii eikä silmällä havaittavaa vipotusta ole... täytyykö oiken mitata ennen kuin lyö koneen tulille :?

Lähetetty: 15 Helmi 2006 15:02
Kirjoittaja speedytomato
Kone on mukamas 200 000km ajettu kun sen hain purkaamosta viime syksynä (purkaamossa käyty kovistelemassa).

Automaatissa ei pitäis joo olla suurta vaikutusta kuin että pitää laskevilla kierroksilla sellaisen jännän äänen, joka tulee koneesta. mutta muualla ei väljää ainakaan tuntuisi olevan, ja vanhempi asentaja minulle kertoi että se saattaa juuri pitää tuollaista ääntä muttei riko mitään vaikka pääseekin vähän "elämään".
Parin viikon päästä pitäis vaihtaa nuo ellei ole pahat, niin sitten tietää lähtikö ääni.