Merkkihuollon laatu PKS... onko sitä?
Lähetetty: 18 Elo 2014 11:00
Perheessä on kaksi Fordia, kumpikin takuunalaisia autoja joten "pakko" niitä huollattaa merkkiliikeessä.
Olen nyt testaillut Rinta-Jouppia, Laakkosta, Autokeskusta... ei ole kovin hyvä kuva jäänyt noista yhdestäkään.
Yhdenkään laatu ei vakuuta.
VEHO:a en ole testannut kun on niin kaukana.
Vaunulaan olen lähettänyt sp - kyselyä huollon hinnoista ja yrittänyt soittaa. Sähköpostiin ei vastata, eikä muuten puhelimeenkaan. Joten Vaunula on tämän takia jäänyt paitsioon.
Aikataulut ei pidä, osa asioista jätetään tekemättä, johtoja jää irti huollossa, pultteja jää kiristämättä... tässä näitä syitä.
Tarkemmin siis:
1. Fiesta, 1v/20 tkm huolto. Joku johto jää irti huollossa-->Ilmastointi ei toimi huollon jälkeen. Uusi käynti huollossa jolloin johto kiinnitetään. Ei edes anteeksi pyydetä saati sitten että ylimääräinen käynti olisi jotenkin korvattu.
2. Fiesta, kolarikorjaus. Aikataulu kusee usealla päivällä. Maali on valunut kahdestakin kohtaa ja vaatii tietysti uusintakorjauksen. Vuokra-auto saadaan tilalle uusintakorjausken ajaksi.
3. Focus, kolarikorjaus. Osa autosta jätetään maalaamatta vaikka maalin läpi näkyy musta muovi ja vakuutusyhtiön tarkastaja on osan kirjannut maalattavaksi. Uusintakorjaus. Myös uusintakorjauksessa sama osa jätetään maalaamatta, vaikka koko uusintakorjaus oli vain ja ainoastaan tämän osan maalaamista varten. Uusintakorjaus part 2. Maalaus onnistuu 3 käynnillä mutta vetokoukku jätetään kiristämättä kun se oli näköjään irroitettu, eli pultit laitettu vain käsin kiinni. EN JAKSANUT ENÄÄ VIEDÄ UUDESTAAN, vaan kiristin pultit ihan itse. Toiseen uusintaan saadaan vuokra-auto.
4. Fiesta, vaihdelaatikko vuotaa öljyä. Puhelimessa sanotaan että asian voi korjata seuraavassa huollossa, kun vuokra-autoa ei anneta takuukorjauksen ajaksi ja omaa autoa välttämättä tarvitaan. Kun autoa menee hakemaan on työmääräykseen kirjattu "Asiakas ottaa auton ajoon omalla vastuulla, vuotaa vaihteisto-öljyä". Näin kirjoitettu vaikka puhelimessa oli sanottu että vuodon voi korjata huollon yhteydessä ( noin 2 kk päästä). Pienen taistelun jälkeen vuoto korjataan heti ja vuokra-autokin saadaan takuukorjauksen ajaksi.
Yhteenvetona, 1/5 eli 20 % huoltokäynneistä on onnistunut ilman ongelmia viimeisen vuoden aikana. Ja puhutaan kuitenkin merkkihuollosta.
Pitääkö vaihtaa merkkiä, vaan ei taida sekään auttaa...
Olen nyt testaillut Rinta-Jouppia, Laakkosta, Autokeskusta... ei ole kovin hyvä kuva jäänyt noista yhdestäkään.
Yhdenkään laatu ei vakuuta.
VEHO:a en ole testannut kun on niin kaukana.
Vaunulaan olen lähettänyt sp - kyselyä huollon hinnoista ja yrittänyt soittaa. Sähköpostiin ei vastata, eikä muuten puhelimeenkaan. Joten Vaunula on tämän takia jäänyt paitsioon.
Aikataulut ei pidä, osa asioista jätetään tekemättä, johtoja jää irti huollossa, pultteja jää kiristämättä... tässä näitä syitä.
Tarkemmin siis:
1. Fiesta, 1v/20 tkm huolto. Joku johto jää irti huollossa-->Ilmastointi ei toimi huollon jälkeen. Uusi käynti huollossa jolloin johto kiinnitetään. Ei edes anteeksi pyydetä saati sitten että ylimääräinen käynti olisi jotenkin korvattu.
2. Fiesta, kolarikorjaus. Aikataulu kusee usealla päivällä. Maali on valunut kahdestakin kohtaa ja vaatii tietysti uusintakorjauksen. Vuokra-auto saadaan tilalle uusintakorjausken ajaksi.
3. Focus, kolarikorjaus. Osa autosta jätetään maalaamatta vaikka maalin läpi näkyy musta muovi ja vakuutusyhtiön tarkastaja on osan kirjannut maalattavaksi. Uusintakorjaus. Myös uusintakorjauksessa sama osa jätetään maalaamatta, vaikka koko uusintakorjaus oli vain ja ainoastaan tämän osan maalaamista varten. Uusintakorjaus part 2. Maalaus onnistuu 3 käynnillä mutta vetokoukku jätetään kiristämättä kun se oli näköjään irroitettu, eli pultit laitettu vain käsin kiinni. EN JAKSANUT ENÄÄ VIEDÄ UUDESTAAN, vaan kiristin pultit ihan itse. Toiseen uusintaan saadaan vuokra-auto.
4. Fiesta, vaihdelaatikko vuotaa öljyä. Puhelimessa sanotaan että asian voi korjata seuraavassa huollossa, kun vuokra-autoa ei anneta takuukorjauksen ajaksi ja omaa autoa välttämättä tarvitaan. Kun autoa menee hakemaan on työmääräykseen kirjattu "Asiakas ottaa auton ajoon omalla vastuulla, vuotaa vaihteisto-öljyä". Näin kirjoitettu vaikka puhelimessa oli sanottu että vuodon voi korjata huollon yhteydessä ( noin 2 kk päästä). Pienen taistelun jälkeen vuoto korjataan heti ja vuokra-autokin saadaan takuukorjauksen ajaksi.
Yhteenvetona, 1/5 eli 20 % huoltokäynneistä on onnistunut ilman ongelmia viimeisen vuoden aikana. Ja puhutaan kuitenkin merkkihuollosta.
Pitääkö vaihtaa merkkiä, vaan ei taida sekään auttaa...