Sivu 1/1

ohc mekaaninen pa pumppu rikki?

Lähetetty: 18 Elo 2014 00:42
Kirjoittaja janzade
Tere ois vähä ongelmia ton tanikan takii. Nykii ei oikee tunnu kestävän antaa kaasuu ( tuntuu tukehtuvan) kaasarina tää sierran kaks kurkkune onks se ny dgav ja ryyppy poistettu käytöstä. Syyks miks luulisin että olis tuo pa mumppu nii ni pitkän ajon aikana/jälkeen suodatin oli niin täys ettei pystyny näkee polttoaine pintaa ( eli siis kirkas suodatin pumpu ja kaasari välis) ja aina ennen kun sammuttaa auton ni se on vähä kuplinu (pulputtanu) ja tyhjentyny ja pysyny noin puoles välis polttoaine. Mutta nyt tän vian ilmettyä ja täyden suodattimen huomattua se ei enää pulputa ja yön tarvi aikaa et se tyhjeni puoleen väliin. Nii ja kone on tosiaan jonku granada kone vuodelt nakki ja perunamuusi mut mieto viri parilitrane ni mietin et jos se pumppu/pumpu jousi ois ns kuoleentunu ja sen takia tekis tän vian. No kokeilin myös 1.6 litrasen pumppua tähä ja siinä jousi tuntu hieman tiukemmalta ja karvan verran parantu vika mut ei läheskää riittäväsri. Ja paine mittarista kattelin paineita siis tän vaihdetun pumpu nii ni ne oli tyhjäkäynnil n. 0.15 bar ja ajon aikana jotai 0- 0.12. Ja viri koneissaha paine kuuluu olla 0.2-0.25. Ja sit tanika korjaus opas sano et paine kuuluis olla 0.26-0.36 bar et mitähä tää ny meinaa? Ja tosiaa tää pumppu mikä oli vähä parempi ja mil katoin paineit ni on autosta joka myös nyki ei tietysti näin pahasti ja siinä ei tullu koskaa vikaa korjattuu ja tutkittuu et voisko tääki pumppu olla kuolleentunu mut ei nii pahasti. Vai missä vika? :0

Re: ohc mekaaninen pa pumppu rikki?

Lähetetty: 18 Elo 2014 13:22
Kirjoittaja emax
Otan kantaa vain tuohon pumppu asiaan. Normaalisti siitä menee joko kalvo puhki taikka sitten venttiilit alkaa falskata. Yleensä siitä löytyy pieni "juorureikä" josta alkaa tippua bensaa jos kalvo on puhki. Venttiilivian saat selville kun painelet pumppua irrallisena, jos "hornaaminen" kuuluu terävästi molemmin päin, niin se normaalisti riittää.
Seokseen vaikuttavan paineen määrää kohon/bensapinnan korkeus kaasarin kohokammiossa, pumppu vaan siirtää sinne tavaraa sitä mukaa kun koho laskee ja neulaventtiili antaa periksi. Pumppu->kaasari välillä yleensä riittää että painetta on edes vähä.
Toki jos pumpusta loppuu tuotto kesken niin bensanpinta pääsee laskemaan liian alas, mutta tämä tapahtuu yleensä vain pitkässä vedätyksessä kun bensaa kuluu paljon, eikä heti ekassa polkaisussa.

Re: ohc mekaaninen pa pumppu rikki?

Lähetetty: 18 Elo 2014 14:54
Kirjoittaja janzade
Pitää sit varoiks varmaa ostaa uus pumppu se on helpoi kokeilla. Ja sit alkaa kohoo tutkii ja neulaventtiilii jos ei pumppu auta. Prkl ku ei meinaa aamusi liikenteesee päästä ku ei kärsi yhtää kaasuu antaa lämpösenö vähä parempi :/

Re: ohc mekaaninen pa pumppu rikki?

Lähetetty: 18 Elo 2014 17:55
Kirjoittaja p3
Miksi se ryyppy on poistettu käytöstä? Kuinka se on toteutettu, onko imuläpät auki ja pysyy auki?
Kylmänä ei varmasti toimi ilman rikastinta.

Re: ohc mekaaninen pa pumppu rikki?

Lähetetty: 18 Elo 2014 18:19
Kirjoittaja janzade
Ostin sellasena et läpät oli lukittu ja on ennen toiminu hyvi kaasuu joutuu vaa vähä tarjoilee kylmä. Kävin tos motonetis puristelemas uutta pumppuu ja se ei pitäny semmost sorsa pilli äänt kun taas nää mun pumput on sorsapillei ku painelee jousta en tietysti raaskinu viel ostaa uutta pumppuu...

Re: ohc mekaaninen pa pumppu rikki?

Lähetetty: 20 Elo 2014 13:56
Kirjoittaja Tessu
Jos suodatin on täynnä bensaa niin ei se ainakaan bensapula ole,liikaa se pumppu ei ainakaan pysty pumppaamaan,neulaventtiili kyllä päästää liikaa ainetta palamaan jos se neula on kulunu? ja sillon tukehtuu