Sivu 1/1
DOHC puristuspaineet
Lähetetty: 04 Elo 2014 23:19
Kirjoittaja Extract
2 litran dohc sierra, puristuspaineet mittasin ku kävi epätasaseen ja tuntuu jättävän jonkun pytyn välistä aina. Mittasin pienen tyhjäkäynnin jälkeen, kaikki tulpat irti ja kaasari irti kolmeen kertaan.
1,2,4 pytyt anto 14,7bar/210psi ja 3 anto vaan 11,9/170psi ? Mistä tämä oireilee? kuitenkin iha tarpeeks suuret paineet on joka pytyssä jatuo 12baariakin on vielä vihreän rajoilla?
Sitten laitoin jonkuverra öljyy pyttyihin nii kaikissa pytyissä nous paineet saman verra eli 10psi? Mitäs tästä päätellä? Kansiremonttii?
Re: DOHC puristuspaineet
Lähetetty: 05 Elo 2014 21:34
Kirjoittaja Redai
Kuulostaisi kansipahvin vuotamiselta.. En ole mikään mekaanikko tai tietäjä mutta siltä se kuulostaa. Ja tuo 0.7 barin nousu on varmaan ihan normaalia sen jälkeen kun on ruiskassut öljyä pyttyyn.
Toki voi olla että paineet pääsee karkuun jotai muutakin reittiä pitkin kuin kannen kautta, esim venttilin jos vaikka venttiili on kulunut... Toki taitaa olla kaukaa haettu että luultavasti kansipahvin vuoto on se yleisempi vaihtoehto..
Edit: Toisaalta kun hetken jaksoin plärätä internettiä löysin tiedon jonka mukaan puristuspaine olisi 11-13 Baria... Eli olisikos nyt niin että sulla on vähän ylipainetta? Mikäli paineet ovat liian korkeat on koneessa hyvin paljon karstaa palotiloissa ja männän päällä.
Tässä linkki jos haluut itte alkaa tarkastelemaan asiaa uudemman kerran.. toivottavasti olen oikeassa että vain karstoittunut eikä tarvitse alkaa mitään kansiremppaa tekemään... blargh..
http://www.fordsierranet.com.ar/Fotos/DOHC%20engine.PDF
Re: DOHC puristuspaineet
Lähetetty: 05 Elo 2014 22:08
Kirjoittaja Extract
Arvoisa Redai, kiitos vastauksesta, on tullut kyllä käytettyä autoa tyhjäkäynnillä jos jokunen tunti nii karsta hyvin mahdollista. Voisin kokeilla lisätä sinolia tai masinolia tankkiin ja lähtee paanalle kolmosvaihteella jos auttaisi karstoihin ja sitten kokeilla päästöt uusiksi, viimeksi jäi kun HC oli yli 1000 ja jäännöshappi liian suuri, putki ei nyt ainakaan enää vuoda kun kaikki tiivisteet uusittu ja uusi putkikin. Co oli todella matala, jotain 0,12 luokkaa. Kuitenkin nyt tuntuu edes jotenkin käyvän nii eikai tarvitsisi kansiremonttia tekemään? Mitään kuplia paisuntasäiliössä ei löydy eikä vettä öljyn seassa eikä puristuspaineita matalalla kahdessa vierekkäisessä pytyssä niin josko sen kansipahvin unohtaisi? vai kuinka? Kiitos kuitenkin

Re: DOHC puristuspaineet
Lähetetty: 05 Elo 2014 22:46
Kirjoittaja Redai
Eipä mitään, autan jos jotenkin voin. Se venttiili oli vain sellanen arvailu ja ehdotus, tuskinpa niissä on oikeen koskaan varsinainen syy.. en ole ainakaan kuullut (?) Kansipahvihan se on joka ekana rupeaa kiukuttelemaan.. ja Jos on kerran ylipainetta niin tuskinpa mikään paikka ainakaan vuotaa

Jos laittamaani linkkiin on mitään uskomista, että paineet siis pitäisi olla 11-13B, uskoisin sen johtuvan siis karstasta. En tiedän kun ei ole henk.koht. tietoa bensiinin lisäaineista, mutta insinöörinä voisin kuvitella ettei niitä ole hatusta keksitty. Kaikki on mahdollista ja kaikkea kannattaa yrittää, bensiinin lisäaineet jotka ovat tarkoitettu suutinten, venttiilien ym. palotilan puhdistukseen maksaa motonetissä 3-8 euroa, eli aika halpa yritys on. Jos on mahdollista että karstoittuma on oikeasti todella mahdollista, mielestäni tulppien vaihto uusiin kannattaa tehdä, eipä taida myöskään paljoa maksaa. Ainakin saa varmuuden kunnon syttymiseen ja toivottavasti myös vian korjaukseen kun kunnolla oikeen pärrää ja polttaa!
Toivottavasti auttaa jotenkin nämä vinkit.