Sivu 1/1
Penspumppu ongelma EFI ruiskussa
Lähetetty: 18 Heinä 2014 13:39
Kirjoittaja Sandö
Projektina olisi siirtää si sierran ruisku kaasarisierraan. OHC 2 l siis kyse. Johdot vaihdettu, mutta jossain meni vikaan?? Pensapumpun releelle tulee voltteja kolmesta johdosta virrat kytkettäessä, mutta virta ei lähde pumpulle. Kaikki pitäisi olla kiinni (paitsi tulpan johdot, kun tyssäsi projekti tähän pumppuongelmaan. Harmaa virranjakaja).
Onko jollakin vastaavaa ongelmaa ollut ja ratkaisua?
Re: Penspumppu ongelma EFI ruiskussa
Lähetetty: 22 Heinä 2014 20:32
Kirjoittaja mösjöö
Onkos se rele oikein kytketty?
Re: Penspumppu ongelma EFI ruiskussa
Lähetetty: 22 Heinä 2014 23:21
Kirjoittaja juhve
katoppa se polttoaine pumpun turvakytkin se on releen jälkeen ennen pumppua
se meinaan laukee tosi helposti jos sitä kolauttaa
Re: Penspumppu ongelma EFI ruiskussa
Lähetetty: 23 Heinä 2014 12:01
Kirjoittaja duckworth
juhve kirjoitti:katoppa se polttoaine pumpun turvakytkin se on releen jälkeen ennen pumppua
se meinaan laukee tosi helposti jos sitä kolauttaa
Tuskinpa on jälkiasennusruiskussa inertiakytkintä...
Mutta sen sijaan onko se rele oikein kytketty(?) kysyn minäkin. Siis kelan toiseen nastaan 12v ja toiseen se ECUn ohjaama maadoitus, pinnistä 22 eli sinipunainen johto. Ja niitten koskettimien läpi sitten 12v pumpulle. Vielä vähän neuvontaa koskien ihan perusasioita; kelan nastat selviää yleismittarilla, eli ne joiden väliin antaa jotain ohmi lukemaa on kelan.
Tää ei ois ensimmäinen kerta kun releen nastat menee sekaisin jolla kulla.
Re: Penspumppu ongelma EFI ruiskussa
Lähetetty: 13 Elo 2014 11:35
Kirjoittaja Sandö
Kiitos hyvistä neuvoista.
Ongelma ratkesi, kun akun alle poksin johtonipusta pariksi viikoksi piiloutunut maadoitusjohto vihdoin löytyi. Johto kiinni miinusnapaan, niin johan releet alkoivat naksua. Kaikki oireet kyllä viittasivat maadoitusongelmaan, mutta missä....