Sivu 1/1

kärjetönsytkä tanarii

Lähetetty: 03 Heinä 2014 09:38
Kirjoittaja janzade
Joo päätin toho hieman viritettyyn mk3 taunuksee rakentaa kärjettömän sytkä kun nurkista löyty sierran kärjetö jakaja. No kävi hakee boksi siihe motonetist ja kytki tollasil ohjeil:

Boxin liittimet vasemmalta oikeaan: 1 Puola- 2 puola+ 3 tyhjä 4 jakajan vihreekeltainen 5 jakajan mustapunanen ( vai oranssi?) 6 Maa. se kolmas saa olla tyhjä?
Tän jälkee kipinä hävis autoilun ihmeelliseen maailmaan.
Kysymykset (1) pitääkö jakajasta lähtevä maa olla jonku syyn takii jakajan kyljes ja miks. (2) voiko jälkiasennettu häiriöpoistaja ja etu vastus hävittää kipinän? (3) ja saaks edelleen se virta johto mikä on aina ennenki menny puolaa ni mennä nyt jatkoski puolaan suoraa vai pitäiskö eka boksii mennä? (4) muit vinkkei tai ajatuksia.

Re: kärjetönsytkä tanarii

Lähetetty: 03 Heinä 2014 12:33
Kirjoittaja Tessu
Etuvastus puolassa on ainoastaan käkijakajassa koska antaa täydet kipunat startatessa ja käydessä normia,en ole kärjettömissä sitä nähny?
Onkos siinä Sierrassa sitte jakaja,sytytys ajotus,sytytys järjestyskään sama? mennää kyl semmosels alueella että moni asiantuntijakaan ei sano mitään varmaa? nyt kannattaa kysyä semmoselta kuka varmasti noita on rakennellu koska väärä kytkentä pimentää sytkämoduulit varmasti!
Mulla ainakaan ei oo Escon kärjettömässä muuta kuin puola ja jakaja minkä kyljessä musta moduuli

Re: kärjetönsytkä tanarii

Lähetetty: 03 Heinä 2014 13:07
Kirjoittaja Xanthe_
Kirjoitan ilmeisesti lähiaikoina jonkun pienen artikkelin missä kävis nämä kaikki Fordin sytytykset ja ohjaukset läpi + kytkentä kaaviot. Menee tosin hetki ennen kuin saan kasaan tarpeeks materiaalia.

Noita kun riittää muutama kappale pelkästään Sierrojen tapauksessa. :mrgreen:

Re: kärjetönsytkä tanarii

Lähetetty: 03 Heinä 2014 14:00
Kirjoittaja janzade
Joo kyl määki yritin lontoon kielel kattoo myös noit ohjeit ja kyl ne tuntuu olevan suomeks ja lontooks samat. Äske riisuin sen häiriöpoistajanki pois ja vastukse mut ei auttanu. Ja toi on aika hankala just et jos sattuuki jonku syyn takii menee ohjain yksikkö tai jakaja sököks ni mistä senki tietää ku ei siin kyljes lue et oon ny rikki :D puola on kärjellise jakaja et kuulemma kärjetön on eri :0 mut luulis sen ny jotai singnaalia antava tulpan johtoo silti.

Re: kärjetönsytkä tanarii

Lähetetty: 03 Heinä 2014 16:48
Kirjoittaja anon
Mulla oli Tanessa Sierran kärjetön jakaja, en muista noita kytkentöjä, mutta sen verran , että vaihda ekaks siihen oikea puola, minkä se tosiaan vaatii toimiakseen.

jk.
Googlella haulla huco 138001 löytyy kytkentä ohjeet.Hueco online catalogue automotive

Re: kärjetönsytkä tanarii

Lähetetty: 17 Marras 2014 18:44
Kirjoittaja rothmans mk2
sama vika sierra 205 kone esco mk2 seen sytkäboxis ei minkään v...n merkintöjä motonetin sytkäyksikkö sama puolassa per...e seki on kai viel väärä.

Re: kärjetönsytkä tanarii

Lähetetty: 27 Marras 2014 18:04
Kirjoittaja emax
Noita kytkentäkaavoja on liikkeellä kahdenlaisia. Toinen on sierran induktiiviselle/VR jakajalle ja sierran orkkis pikku-Motograft boxille tai vastaavalle, ja toinen on samalle jakajalle mutta Boschin boxille (esim. jotku VW:t).
En muista ulkoa kumpaakaan, mutta kannattaa varmistaa että on oikea kytkis ja oikea boxi.

Molemmat kytkikset on kuitenkin sierran 2johtoiselle jakajalle keskipako/alipaine ennakonsäädöllä.
HALL jakaja (kiinteä ja 3napainen) tarvii tietotekniikkaa.

E: Löysin kytkiksiä
Boschin boxi http://www.tvracing.net/?download=Bosch ... kikset.pdf

Sierran boxi sierran töpselillä
Ruskea -> maa
Vihreä -> puolan -/1 ja rinkimittari
Musta/vihreä -> solenoidin herätteeseen tai virtalukon napaan 50 (sama asia)
Musta -> sytytysvirta puolan plussasta.
Musta/punainen -> jakajaan
Vihreä/keltainen -> jakajaan
^tämän oon itte selvittäny/kirjoittanu kun myin sierrasta sytkäosat. Ja tiedän että tuo boschin ohjekkin on toimiva.