Sivu 1/1

Focus 1.8 TDCi

Lähetetty: 25 Kesä 2014 18:19
Kirjoittaja MikkHaa
Olen katsellut -08 tai uudempaa 1.8 TDCi Focusta.

Näissä Focuksissa huohotin kuulemma jäätyy talvella. Tämä johtuu huohotinputkien sijainnista ja huonosta eristyksestä.
Joihinkin Fucuksiin on vaihdettu "arctiset" huohotinputket. Paremmalla eristyksellä.
Mistä nämä putket tunnistaa???

Mitä muita vikoja ko. Focuksessa on?

Re: Focus 1.8 TDCi

Lähetetty: 25 Kesä 2014 21:37
Kirjoittaja saksoboy
Tais olla vain eristeet putken ympärillä.
Ja ihan henk.koht. vinkki että osta mieluummin se 1.6 tdci
oman lähipiirin kokemuksilla 1.6 on luotettavampi kuin toi 1.8

Re: Focus 1.8 TDCi

Lähetetty: 26 Kesä 2014 09:34
Kirjoittaja Jap3
saksoboy kirjoitti:Tais olla vain eristeet putken ympärillä.
Ja ihan henk.koht. vinkki että osta mieluummin se 1.6 tdci
oman lähipiirin kokemuksilla 1.6 on luotettavampi kuin toi 1.8
Kerro tarkemmin 1,6 luotettavuudesta. MItä vikoja lähipiirissä ollut?

Itellä ollut 1,6tdci ja nyt tuo 1.8 tdci..

Re: Focus 1.8 TDCi

Lähetetty: 26 Kesä 2014 22:00
Kirjoittaja focst
Itse en lähtis kenellekkään 1.6 konetta suosittelemaan..isällä ollu 6vuotta 1.8 ja laturi pitäny sinä aikana vaihtaa.. uutena asennettu muutetut huohotin letkut eikä sen osalta mitään ongelmia..

Re: Focus 1.8 TDCi

Lähetetty: 27 Kesä 2014 04:52
Kirjoittaja mikki osmo
Meillä ollut nyt vähän vajaan vuoden tuo 1.8 , nyt ajettu itse noin 16000km ja koko autolla 105tkm eikä ole mitään vikaa ollut.

Re: Focus 1.8 TDCi

Lähetetty: 27 Kesä 2014 18:41
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Meidän taloudessa on 1,6tdci focus ja 1.8tdci connect.
Molemmat ostettu uutena. Focus 2010 ja 100000 mittarissa. Connect -05 ja 170000km.
Kummassakaan ei ole ollut moottorissa tai voimansiirrossa mitään vikoja toistaiseksi.
Öljyt ja suodattimet on vaihdettu huolto-ohjelman mukaan tai hiukan tiheämmin. Naftansuodatin joka toinen syksy.
Kummankaan teknisestä toimivuudesta ei ole mitään pahaa sanottavaa ja molemmat ovat olleet tunnottomia pakkaselle.
Eli käynnistyvät tarvittaessa -30'C pakkasesta kakistelematta ilman esilämmitystä. Normaalisti toki lämmitetään sähköllä tai eberillä.

1,6 on käynniltään sivistyneempi mutta vääntökäyrältään kulmikkaampi. Alakierroksilla ei ole ketään "kotona". Sitten tietyn kierrosluvun jälkeen on kaikki kotona. Bensakonemaisesti kierrättäminen kannattaa jos on kiire. Eli voima lisääntyy yläkierroksilla.

1,8 taas vääntää ihan tyhjäkäynnistä lähtien. Sitä on todellakin mahdoton saada sammumaan liikennevalosta lähdettäessä.
Ihan surutta voi nostaa kytkintä kaasuun koskematta. Toisaalta yli kolmen tonnin jengoista ei ole mitään iloa. Meteli vaan lisääntyy mutta puhti ei. Isompaa pykälää vaan silmään.
Olen kuullut 1,8 tdci focuksesta väitettävän päinvastaistakin. Olisiko sitten connectissa ja focuksessa eri moottorinohjaussofta vaikka kone onkin sama?
Muuten toi 1,8 raksuttaa kuin työkone. No, työkone se mulle onkin. 8)

Re: Focus 1.8 TDCi

Lähetetty: 28 Kesä 2014 14:54
Kirjoittaja Jap3
PiuhaPoikki kirjoitti:
Olen kuullut 1,8 tdci focuksesta väitettävän päinvastaistakin. Olisiko sitten connectissa ja focuksessa eri moottorinohjaussofta vaikka kone onkin sama?
Muuten toi 1,8 raksuttaa kuin työkone. No, työkone se mulle onkin. 8)
Tuo on totta. Itellä nyt siis -08 1.8tdci Focus ja pari vuotta sitten oli Tourneo 1.8 tdci. Vääntökäyrältään ihan erilaisia moottoreita. Vetää 2000rpm jälkeen tuo Focus ihan erilailla kuin Tourneo. Onhan Focuksessa toki 25hv enemmän..

Re: Focus 1.8 TDCi

Lähetetty: 31 Elo 2021 09:22
Kirjoittaja Patikkohakkuri
Hei, uusi fordilainen ilmoittautuu joukkoon. Taloon tuli tuommone 1.8 tdci focus 2009, ja säikähdin vähän näitä jäätymis juttuja lukiessa. Onko porukalla ollu vielä näitä ongelmia, ja mistähän tietää että onko omaan autoon laitettu näitä lisä eristeitä?

Re: Focus 1.8 TDCi

Lähetetty: 31 Elo 2021 21:41
Kirjoittaja Taunusautomaatti
2009 focus 1.8tdci tuli ajettua 330tkm ja 8v. Ei se kertaakaan jäätynyt huohottimesta.
En muista oliko eristeitä putkissa.
Nyt pihassa yksi mondeo vastaavalla 125hp koneella, siinä on ainakin putkissa eristys päällä.