En ole kyseistä vaihtoa tehnyt, mutta sanoisin, että kyllä se 2,0 menee 1,8 paikalle. Jotkut väittää, että tarvis 2,0 kytkimen, mutta varaosatarjonta taas viittaa siihen, että kytkimet on samat. Ja sitten se ECU. "Asiantuntijat" kinaa siitä, tarvitaanko vai ei. Itse sanoisin, että 2,0:n ECU tarvitaan, sillä 1,8 ja 2,0 ECUjen ohjelmat, polttoainekartat ym. on eri.
Tuolla keskustelua; tietoa ja mutua:
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=964338
Lisäys: tärkeämpää on, että nuo moottorit ovat "samaa sukupolvea" sillä kytkinlevyn läpimitta vaihtuu syyskuu '02 eteenpäin 230 mm --> 240 mm.
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-1 ... 415b8d4588
FORD MONDEO MK3 1.8,2.0 16V PETROL REPLACEMENT 3 PIECE CLUTCH KIT...FITTING 1.8 & 2.0 DURATEC PETROL MODELS FROM 10/2002--07..WITH 240MM HYDRAULIC CLUTCH.....KIT CONTAINS NEW CSC CONCENTRIC CYLINDER/BEARING + 2 PIECE REMANUFACTURED CLUTCH COVER AND CLUTCH PLATE...
**FOR MODELS UP TO SEPTEMBER 2002 SEE SEPERATE SHOP LISTING FOR 230MM CLUTCH KIT***