Sivu 1/1

Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyksessä

Lähetetty: 09 Kesä 2014 15:29
Kirjoittaja viikusmk1
lämpimällä kelillä kun kiihdyttää vaikka motarin rampista moottori EI selvästikään käy / vedä joka sylinterillä tasaisesti vaan "jypyttää" eli joku pytty laihalla ? ...ruiskun mappaus ...ruiskusuutin .... mikä lie ? ..syitä tommosiin oireisiin ?!?! arvauksia!!
---- onko tietoa tai kokemuksia !??

Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks

Lähetetty: 09 Kesä 2014 15:40
Kirjoittaja joopajoo84
Puola??

Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks

Lähetetty: 09 Kesä 2014 18:01
Kirjoittaja tuomaz
puola - tulpanjohdot - tulpat, siitä joukosta uskoisin syyllisen löytyvän. Puolat noista tuntuu halkeilevan, myös tulppien ja tulpanjohtojen kunto/kiinnitys kannattaa tarkastaa ja tarvittaessa vaihtaa osat uusiin etenkin jos ei oo tietoo koska vaihdettu.

Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks

Lähetetty: 11 Kesä 2014 15:40
Kirjoittaja viikusmk1
Miten Ruiskutus -puoli oisko siellä "vikamahdollisuutta " ohjaus ? yhden sylinterin suutin tms. ? kun tuo vaikuttaa että olisi "pois pelistä" vain yksi sylinteri osittain = laihalla seoksella tms. .. ?? nykiminen EI ole niin voimakasta jos kaikki olisi vailla kunnon kipinää jos puolaongelma olis. ... ? kokemuksia !!?

Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks

Lähetetty: 11 Kesä 2014 18:02
Kirjoittaja Xanthe_
Suuttimet voi toki tarkistuttaa ennen vaihtoa jos lähellä joku paja jolla laitteet. Harvemmin noita nyt nähnyt röpöttävän mutta ainahan mahdollista.


Puoliahan näistä on yleisesti mennyt (halkeilua) ja puolan johtoja (etenkin se lyhin johto jos heittää resistanssi paljoa muihin niin se on jo menossa ja tuskin puola tykkää).

Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks

Lähetetty: 11 Kesä 2014 21:04
Kirjoittaja tuomaz
Ei se puolan rikkoontuminen välttämättä vaikutakaan yhtäaikaisesti kaikkiin sylintereihin. Ite ajoin satoja kilsoja rikkoontuneella puolalla, alkoi nykimisenä ja huonona käyntinä mutta ajamaan pystyi muutaman päivän. Lopulta käynti meni niin huonoksi, ettei enää käynnissä pysyny. Tuossa vielä elävä todiste siitä että halki se män Kuva

Tietty jos sanot ettei vika ole puolassa, niin eihän se sit siellä oo...

Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks

Lähetetty: 12 Kesä 2014 15:40
Kirjoittaja viikusmk1
ok
tack

pitää tutkia!! tuo ois varmaan "parempi vaihtoehto"

kun se tekee sitä nypyttämistä "osakaasulla " kiihdyttäessä ei tasakaasulla eikä kovassa vedossa se vaan tuntuu oudolle että sytkäpuolella ois ??

mistä puola sujuvasti ??

Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks

Lähetetty: 12 Kesä 2014 17:40
Kirjoittaja tuomaz
Halkeamien suhteen puolan tutkiminen on helppo homma, puolan päästä tulpanjohdot irti ja puola on kiinni neljällä pienellä pultilla. Pultit ja sähköliitin irti ja puola on kädessä. Voihan tuo vika olla melkein missä vaan en mä sitä sano, 100% diagnoosia on aika huono heittää. Joku autosähköistä oikeesti tietävä varmaankin osais kertoa miten sytytysosien toimivuuden pystyy kotikeinoin mittaamaan?

Perinteisestihän auton mysteerivikojen korjaaminen menee itselläkin merkkiliikkeen tyylillä: "vaihdetaan osa, toimiiko nyt? Ei. Vaihdetaan toinen osa. Toimiiko nyt? Ei." Ja jatketaan tätä niin kauan kunnes auto on korjattu :lol:

Oman auton kanssa kun vastaavanlaisen vian kanssa taistelin, laitoin kerrasta tulpat, tulpanjohdot ja puolan uusiksi ihan varmuuden vuoksi. Motonetissa oli kaikki nuo tarjolla, tarvikkeena puola maksoi muistaakseni 65e ja "orkkislaatuisena" boschin osana about 85e. Ko. puljun nettisivut kertovat tarkemmin.

Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks

Lähetetty: 21 Kesä 2014 10:25
Kirjoittaja ReiluReiska
Yksi halpa keino on myös kokeilla polttoaineen sekaan lisättävää puhdistusainetta. Muutamia eri valmistajia taitaa löytyä motonetistä myös 5-20e hintaan. Jos vaikka joku suutin ruikkii välillä hieman huonosti likaisuuden takia ja seos ei aina syty (kunnolla)?

Mitenkäs myös polttoainesuodatin? Onko milloin viimeksi vaihdettu? Voiko sekin olla osittain tukossa? Luulisi silloin tosin että lähinnä kovassa kiihdytyksessä (paljon ruiskutusta) tulisi ongelmia...