DOHC:n piristys.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Dohc:n piristys

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Peltisatsi tuli jo viim keväänä, samaan aikaan putkiston kanssa. On Marteliusta tuo putkisto. katti on paikallaan katsastuksessa, muutoin pois.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

tuleeko alavääntö takaisin katin kanssa?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Tuntuis tulevan, mutta vaikuttaa tuo katti sitten taas muihin juttuihin. On alkuperäinen katti, tiedä sitten sen kuntoa sisältä.
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Varmaan kannattaisi parantaa myös ilmanottoa, eli ottaa se vaparisuodatin veks sieltä vakiokotelosta ja laittaa kartio tilalle tai parantaa vakiokotelon ilmanottoa vaikka jollain ilmanottoputkella. Ja jos lisäisi sitten sen ejektorin siihen katin ohitusputkeen..
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Lisää mehua jonkunnäkösellä lastulla, tai lisäohjausyksiköllä :wink: :wink:
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Ja varmaan pitäisi jotenkin ja jollakin bensanpaineet tsekata kanssa, ettei käy liian laihalla parantuneen virtauksen takia. Lamda on irti, kun ohituspätkä paikallaan.
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re: GTI-lehdessä..

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

GTI 2/05 lehdessä oli juttua alfan piristelystä ja Muukkonen oy tekee noita lastutuksia ohjausyksikköön, mitä lie maksaa? Mutta ilm tuo olisi helpoin tapa piristellä muiden mainitsemieni muutoksien yhteydessä.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

TuneGi kirjoitti: Lamda on irti, kun ohituspätkä paikallaan.
Tähh :?: :?: Pistä hyvämies se lambda paikalleen!! Ecu menettää täysin kykynsä ajatella ilman sitä!! :wink: :wink: Tuo lambdan puutuminen voi hyvinkin selittää myös tuon alaväännön heikkouden! Lisäks meikäläisellä tuo lambda löytyy pakosarjasta, eli on sit vissiin olemassa sierroja joissa lambda on vast kati yhteydessä.. :?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

joo.. kyllähän se lambda-anturi on aikasta elin tärkee tolle koneen täydelle toimimiselle, ostat vaan mutterin jossa on M18x1.5 kierre ja hitsaat sen siihen ohitus putkeen.. niin pystyt laittaa lambda-anturin..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

ZyaS kirjoitti:ostat vaan mutterin jossa on M18x1.5 kierre ja hitsaat sen siihen ohitus putkeen.. niin pystyt laittaa lambda-anturin..
Niin ja sopivan kokonen reikä tietenki sen mutteri alle.. :lol: :lol: :lol:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Kessi kirjoitti:Niin ja sopivan kokonen reikä tietenki sen mutteri alle.. :lol: :lol: :lol:
tarviiko siiher porata reikäkin

nim.merk. miksei lambda-mittarini toimi :?:

:twisted: :twisted:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

ZyaS kirjoitti: tarviiko siiher porata reikäkin

nim.merk. miksei lambda-mittarini toimi :?:

:twisted: :twisted:
:lol: :lol: :lol:
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re: Lamda

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Lamda-anturilla on ihan oma vakipaikkansa pakosarjassa ja anturi on paikallaan. Anturin piuha vaan on liittimestä ollut irti, kun joku joskus ja jossain neuvonut sen irrottamaan, jos katti ei paikallaan. Mutta lyödään piuha kiinni.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

TuneGi kirjoitti:Aiemminkin jo pureskeltu ko aihetta, mutta tulipa vielä puheeksi, kun eräiden kanssa väänneltiin kättä Sierra DOHC:n piristelyistä vakiojutuilla, eli: Peltisarja, 2,5" putkisto, katti pois, kartiosuodatin ja bensapaineet kohdille, samoin muut säädöt. Kun ihmettelin sitä alavääntöjen heikkoutta, kehoitti eräs vaihtamaan tuon 2,5" putkiston takaisin 2" putkistoon peltisarjalta alkaen. Tuo putkisto olisi liian tuhdin kokoinen tavalliseen 2.0i DOHC:iin, kun muuta ei ole koneelle tehty esim kannelle, nokille tai lastutettu. Joten jos näin, niin laitetaan takaisin 2" putkisto. Koneelle en ala sen ihmeempiä tekemään, kun yläkerta rempattu 2v sit.
Mr.Bueno
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:30

Viesti Kirjoittaja Mr.Bueno »

Ite oon aatellu lähtee ihan eri pohjalta tähän dokin viritykseen... Motti pois ja scorpion 2.3i 16v tilalle. Nuita löytynee 95--> tuoreemista scorpioista ja jos oikeen oon ymmärtäny potkua olis 160hp. Ei vaan vielä oo tullu vastaan moista konetta enkä oo kerinny perehtyyn et kuinka paljon vaatii tekniikkaa mukaan Scorpiosta??? Ruotsista vois löytyä halvemmalla. Jos joku tietää niin vois vihjasta...
PRKL
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei noissa 2.3L nelkuissa kyllä mun mielestä 160 Heppaa ole. Paremminki 145 nurkilla. Eihän 2.9L 12v V6 koneessakaan oo kun 150 heppaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Mr.Bueno kirjoitti:Ite oon aatellu lähtee ihan eri pohjalta tähän dokin viritykseen... Motti pois ja scorpion 2.3i 16v tilalle. Nuita löytynee 95--> tuoreemista scorpioista ja jos oikeen oon ymmärtäny potkua olis 160hp. Ei vaan vielä oo tullu vastaan moista konetta enkä oo kerinny perehtyyn et kuinka paljon vaatii tekniikkaa mukaan Scorpiosta??? Ruotsista vois löytyä halvemmalla. Jos joku tietää niin vois vihjasta...
Kaksi ongelmaa tulee heti mieleen.... Vähäpäästöisen(jos on) moottorin muutoskatsastus ja moottorin sähköjärjestelmä. Ton ikäisessä scorpiossa on suurella todennäköisyydellä PATS ja sen ohittaminen käytännössä mahdotonta. Eli moottorinohjaus menee uusiksi.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

overboost kirjoitti: Kaksi ongelmaa tulee heti mieleen.... Vähäpäästöisen(jos on) moottorin muutoskatsastus ja moottorin sähköjärjestelmä. Ton ikäisessä scorpiossa on suurella todennäköisyydellä PATS ja sen ohittaminen käytännössä mahdotonta. Eli moottorinohjaus menee uusiksi.
onhan noita moottorin-ohjaimia maailma väärällään.. ja saa koneenki halvemmalla kun ei ota esim. johtosarjaa
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Mr.Bueno
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:30

Viesti Kirjoittaja Mr.Bueno »

Vähäpäästoinen on juu toi oma sierrani. Käviskö toi perfect powerin stm6 ton scorppion 2.3i 16v ohjaukseen??? Eikös katsastusukkelin luulis olevan mielissään kun pistetään tuoreempaa pataan pellin alle. Ei nuis varmaan kauheita päästöeroja oon kun 2.3 on tuoreempaa tekniikkaa.
PRKL
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Ei auta moottorin vähäpäästöisyys, kun Sierraa ei ole saanut 2.3-16 moottorilla, eli "VTT"-testiin menee. Jos enemmän suunnitelet, niin käy kysymässä katsastuskonttorilla, voi ehkä jollekin kelvata ilman testejäkin...
Ei riitä SMT-6:n kapasiteetti ohjaamaan tollaista systeemia. Ja mun pointti tossa moottorinohjaus jutussa tossa ylhäällä oli se, että jos alkuperäinen boxi kävis, niin "VTT"-testit menee lähes varmasti läpi.
Edit: Eli väpäästöinen moottori on vtt-testi-mielessä vähäpäästöinen vain sellaisessa korissa, missä se alunperin on ollut. Välityksetkin pitäisi olla samat!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Huomaako ne edes katsastuksessa, mikä motti autossa on? :D Multa ei aina edes avata konepeltiä siellä! :shock:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Monteonisti kirjoitti:Huomaako ne edes katsastuksessa, mikä motti autossa on? :D Multa ei aina edes avata konepeltiä siellä! :shock:
no ehkä ne laskee sen varaan että "vanhus" mitään sinne tee..

reilusti OT: 60vuotias äijä ajo moottoripyörällä tutkaan 245km/h nii poliisit alko epäileen että oisko tutkaheilahtanu tai jotain vastaavaa kun äijä oli ottanu kypärän pois päästä, niinpä poliisit otti tutkan nopeudesta 100km/h pois ettei ajanu mukamas ku 145km/h :twisted:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Mr.Bueno
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:30

Viesti Kirjoittaja Mr.Bueno »

Täytyy pieni tarkennus tehdä omiin kirjotuksiin. Ei tos Scorpion 2.3 motissa oo kun 145hp :( Puhutaan sitten vasta kun tiedetään :oops:
PRKL
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Aika vähän, onko osa laitumella? :D
"
no ehkä ne laskee sen varaan että "vanhus" mitään sinne tee.. "
No, ehkä mulla on jo vaippaikä ohi, ei uus kuitenkaan vielä alkanut! :shock:
Oisko suurin syy tutut inssit! :D
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

voishan siinä olla se noin 160 heppaa ilman kattia,kun itellä oli mi16
katilla,oli 148 heppaa,ja ilman katalysaattoria olevassa versiossa sama 1.9 moottori anto 160..turbolla 200..
ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin