Mondeo mk3 => mk4 ja sen tyyppiviat
Lähetetty: 02 Kesä 2014 14:09
Hei,
Uskollisesti palvellut mk3 2l Tdci alkaa olla omalta kohdalta loppusuoralla, eli 500tkm lähestyy ja isommalle takakontille alkaa olla tarvetta, niin yhtenä vaihtoehtona olisi pysyminen Fordissa, eli mielessä farkku mk4 diesel koneella.
-Minkälaisia tyyppivikoja tuossa mk4 mondeossa on(etenkin nuo dsl-koneiset,malliston alkupään mallit)?
-Dsl-moottoria taitaa olla yleisimmin kooltaan joko 1,8l tai 2l, onko noissa kestävyyseroja? Oliko tuo 1,8l fordin oma ja 2l PSA yhteistyökone? Kummassa noista on ollut huohotinongelmia?
-Mitäs eroa noissa varustepaketeissa käytännössä on, esim. ghia vs. trend? Trendissä ainakin näyttää olevan monessa ainakin vakionopeudensäädin.
Uskollisesti palvellut mk3 2l Tdci alkaa olla omalta kohdalta loppusuoralla, eli 500tkm lähestyy ja isommalle takakontille alkaa olla tarvetta, niin yhtenä vaihtoehtona olisi pysyminen Fordissa, eli mielessä farkku mk4 diesel koneella.
-Minkälaisia tyyppivikoja tuossa mk4 mondeossa on(etenkin nuo dsl-koneiset,malliston alkupään mallit)?
-Dsl-moottoria taitaa olla yleisimmin kooltaan joko 1,8l tai 2l, onko noissa kestävyyseroja? Oliko tuo 1,8l fordin oma ja 2l PSA yhteistyökone? Kummassa noista on ollut huohotinongelmia?
-Mitäs eroa noissa varustepaketeissa käytännössä on, esim. ghia vs. trend? Trendissä ainakin näyttää olevan monessa ainakin vakionopeudensäädin.